P0130 Arizasi

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhabalar
Aracim opel corsa 1.2 Z12XEP motor kodlu 2007 model
Araci satin aldigimdan bu tarihe motor ariza lamasi yaniyordu, bilgisayara baglayinca P0130 hata kodu aliyorum. BU hatayi sildikten sonra 10-20 sonrasinda ariza lambasi tekrar yaniyor, hata koduna baktigimda O2 sensor konum 1 olarak gosteriyor, sensoru degistirdim 20-30 km sonra ariza lambasi tekrar geri geldi, bilgisayara baglayinca P0130 hata kodu tekrar verdi, lambda sensorunun baglanti kablolarini kontrol ettim herhangi bir sorun bulamadim, bu tip ariza ile karsilasmis olan varmi ? Baska nerelerden cikma ihtimali var? Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
feca9ffac9ced853bec11658844f68ef.jpg


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
lpg varmı yok ise map ve maf sensörünü bir temizleyip ve bank 2 o2 sensörünü sokup bir gün sirke ve limonlu suya kuyup temizleyip düzelmesi lazım
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
lpg varmı yok ise map ve maf sensörünü bir temizleyip ve bank 2 o2 sensörünü sokup bir gün sirke ve limonlu suya kuyup temizleyip düzelmesi lazım
Arabada lpg yok, map ve maf sensorler tam olarak neresinde bulunuyor moturun, bank 2 sensoru temizlerkm problem degil

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
motor kısmının resmini atarmısın ustadım map manıfoldun uzerinde olur maf ise hava filtresi ve boğaz kelebeğinin arasında olur yanlız bu 2 sensörü kart spreyleri var onlarla yada yağsız kontak spreyı ile temizlemek gerekli ve maf sensörünü pamukla silin bezle filan değiş üzerine bastırmadan toz kalmasın
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
motor kısmının resmini atarmısın ustadım map manıfoldun uzerinde olur maf ise hava filtresi ve boğaz kelebeğinin arasında olur yanlız bu 2 sensörü kart spreyleri var onlarla yada yağsız kontak spreyı ile temizlemek gerekli ve maf sensörünü pamukla silin bezle filan değiş üzerine bastırmadan toz kalmasın
2 sensorude temizledim , ariza kodu yine geldi, O2 sensorlerim saglam katalizor saglam, egsoz kacagi tespit esilmedi, yarin musait bir zamanda monifold da kacak varmi diye kontrol edecegim, bu sorun buji den kaynaklanma ihtimali nedir, tekleme yok lakin benim aracin uzerinde cift tirnakli buji mevcut, biraz arastirma yaptim bu araba orjinal tek tirnak buji mevcutmus, buji tavsiyesi yapabilirmisiniz? Nikel ve iridyum olarak iki cesit tektirnak buji buldum, iridyum daha uzun omurlu dediler au an icin buji degisimi yapmadim. Sorularim biraz fazla oldu sanirim kusura bakmayin, dizel arac olsa envayisini hallederimde, benzinliden hic anlamam :) gecn direksiyon kumandasi sorunum vardi calismiyordu onuda hallettim, lakin benzinin calisma mantigi farkli :)

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
üstadım hiç sorun değil halledebilirsek ne mutlu bize şimdi aracın şase sini parçacıya verin orj. neyse onu versin platin dır tek tırnaktır simdi iridyum takarsan 1000 km sonra tekler durur araç ve bobin kısa süre sonra yanar önemli olan aracın sorunsuz çalışması bu sıkıntılar o zaman bujiden olabilir gm marka yada ngk önerimdir tek tırnak olsun parçacı elinde tırnak araları kısa filan yada farklı buji önerir almayın şase de ne varsa onu rica edin ve map sensörünü temizlediniz degilmi
 
Son düzenleme:

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
ateşleme bobini kablosunun soketindeki kablolara bakın tam soket girişinde iyice göz gezdirin orası kopabiliyor corsada sensörlerden emin olduğunuz için konuşuyorum bir de aracın motoruna Akünün şasesinde(-) sinden motor bloğunun bir yerine şase (-)verin deneyin
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Platinum buji zaten iridyum bujidir. Opelde bujiler iki farkli modelde kullanilir. Turbo ve yuksek hp gucundeki araclara platinum buji kullanilir. Dusuk hp ve atmosferik motorlarda nikel buji kullanilir
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhabalar;
Sabahtan bu saate kadar arabadaydim
Ilk once yag kacagi gozlemledigim yag basinc musuru ve kulbutor kapagini soktum ve dogal olarak manifolda ve gaz kelebegine giden hortumlarida cikardim, yag basinc musuru icinden yag kacagi vardi, parcacidan yenisini aldim, kulbutor kapaginin icinde hortumlara giden kisimda beyazimsi katilasmis halde bir kalinti fark ettim ve buralari balata spreyi ile temizledim, ayni kalintilardan hortumlardada fark ettim ve temizledim, kulbutor kapak contasini degistirip yerine taktim, sonra bogaz kelebegini sokup, bir guzel temizledim ve manifolda baglanan kisimdaki kacak yapabilecegindeb suphelendigim icin onun contasinida degistirdim, e tabiki butuk kablo soketlerini ve kutup basini cikarmayi ihmal etmedim, sira gelmisti egr valfine egr valfinide soktum ve onuda temizledim, egr valfi cok kirli cikmadi, temizledikten sonra onunda contasini degistirerek montajini yaptim, en sona buji ve atesleme bobine geldi, sanayideki parcacidan orjinal tek tırnak GM buji aldim, eski bujiler cift tirnakti, eskileride soktum yenileri yerine taktim, atesleme bobininin lastikleri soktum ve pisti onlarida temizledim ve bobinde bulunan buji baglanti yaylarini ve bobin baglanti soketini temizledim, sonra bobini yerine taktim, ilk baslarda soktugun butun musurlerin kablolarini temizleyip kontrol ettikten sonra yerlerine taktim, son olarak kutup basini taktim ve Besmele cekerek marsa bastim:) araba misir makinesi gibi hic bir ariza lambasi yanmadan calisti, ortalama 10 dakika rolantide calistirdiktan sonra, arabanin suyunu tamamladim, 20 dakika daha calistirdiktan sonra 1-2 km test ettim ve arabanin cekisi gidisi olsun eskisinden daha iyi oldu ve sorun yasamadim, malum bu gunlerde pek evden ayrilamiyoruz virus sebebi ile. Araba ile 20-30 km sonra ariza verirmi bilemiyorum, ilk firsatta deneme turu yapacagim ve sonuclari buradan yazarim, bu Z12XEP motoru kac litre yag aliyor malum bu devirde ustalarin cogu sök takçı olmuş, guvenemiyoruz,
Saglicakla Kalin,
Ariza Tekrar nuksederse mutlaka cozecegim ve sonuclari buradan yazmaya devam edecegim
Görüntüleme: https://m.imgur.com/a/fzyedV4


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
inşallah nüksetmez elinize kolunuza sağlık durumları bildirin çözümlerimizi denersiniz yağ içinde kullanma klavuzunda net şekilde yazar yok ise aracın yılını ve modelini yazın yılına göre olan kitapçığı indirip bakın oradaki yağ durumuna göre imkan varsa luiqi moil,motul,mobildir luiqi biraz pahalıdır imkan varsa tavsiyemdir yoksa motuldur baya bir temizleme yapmışsınız 😁
 
Üst