- Katılım
- 14 Ara 2006
- Mesajlar
- 57
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 51
Yeni ve kolay kurulumlu hidrojen teknolojisi sayesinde otomobilleri su takviyesiyle çalıştırmak ve benzinden tasarruf etmek mümkün olacak.
OTOMOBİL Benzin fiyatlarının giderek arttığı şu günlerde, otomobil motorlarının su takviyesiyle çalışabilme ihtimali, şüphesiz tüm araç sahiplerinin yüreğine su serpecek bir gelişme... Henüz otomobil üreticileri tarafından tamamen onaylanmamış olmakla beraber, yurt dışında hızla yayılan düşük maliyetli bir teknoloji sayesinde, otomobillerin yüzde 40’lara varan yakıt tasarrufu sağlayabileceği iddia ediliyor.
Musluk suyu kullanılarak yapılan yakıt tasarrufu, otomobillere basit ve istenildiğinde kolayca sökülebilen bir düzenek eklenmesi sonrasında elde ediliyor. İnternet üzerinden pazarlanan teknoloji, temelde suyu hidrojen ve oksijen atomlarına ayırmaya dayanıyor. Bu işlem için aküden elde edilen elektrik kullanılıyor ve yüksek yanıcı değeri olan hidrojen, karbüratör veya silindirlere doğrudan aktarılarak benzin veya mazot ile birlikte yakılması sağlanıyor.
Sadece gerektiğinde hidrojen elde edildiği için güvenli olduğu iddia edilen sistemin, atık olarak geride bıraktığı ise sadece su oluyor. İnternet üzerinden ortalama 100 Dolar maliyetle edinilen teknoloji, ya ‘kendin yap’ kılavuzlarıyla, ya da hazır kitlerle sunuluyor. Kullanım ve uygulama sonrası sorumluluğu tamamen araç sahibinde olan tekniğin önümüzdeki yıllarda otomotiv sektöründe daha geniş yer bulacağı iddia ediliyor. İnternet üzerinden ulaşılabilen tekniğin işe yaramayacağını savunanların sayısı da hatırı sayılır seviyede. Kimi bilim adamları, uygulamanın mümkün olmadığını veya güvensiz olacağını savunurken, uygulamadan verimli sonuç aldığını iddia eden kullanıcılar da bilim adamlarını petrol şirketlerinin lehine davranmakla itham ediyor. Water4gas.com, drivewater.com ve easywatercar.com tekniğin satışa sunulduğu sitelerden birkaçı. http://en.wikipedia.org/wiki/Water-fuelled_car adresinde ise konuyla ilgili göreceli, tarafsız ve bilimsel duruşa sahip bilgi bulunuyor. Bu bilgilere göre; Hidrojen motorları, özel bir depoda bulunan hidrojen ve havadan elde edilen oksijenin elektrokimyasal biçimde birleştirilmesi yöntemiyle çalışır. Hidrojen molekülleri eksi yüklü elektrodlara temas ettiklerinde, atomlarını oluşturan proton ve elektronlarına ayrılırlar. Protonlar artı yüklü elektronlar ile proton değişim modülüne yönelirken, elektronlar da harici devrenin üzerinde elektrik olarak kalırlar ve enerjiye dönüşerek motorun çalışmasını sağlarlar. Hidrojen (H) ve Oksijen (O2) moleküllerinin kimyasal olarak bileşiminden ortaya çıkan madde ise atık değeri olmayan saf sudur (H2O).Umut eroğlu
KARŞILAŞTIR
ömer ceylan
OTOMOBİL Benzin fiyatlarının giderek arttığı şu günlerde, otomobil motorlarının su takviyesiyle çalışabilme ihtimali, şüphesiz tüm araç sahiplerinin yüreğine su serpecek bir gelişme... Henüz otomobil üreticileri tarafından tamamen onaylanmamış olmakla beraber, yurt dışında hızla yayılan düşük maliyetli bir teknoloji sayesinde, otomobillerin yüzde 40’lara varan yakıt tasarrufu sağlayabileceği iddia ediliyor.
Musluk suyu kullanılarak yapılan yakıt tasarrufu, otomobillere basit ve istenildiğinde kolayca sökülebilen bir düzenek eklenmesi sonrasında elde ediliyor. İnternet üzerinden pazarlanan teknoloji, temelde suyu hidrojen ve oksijen atomlarına ayırmaya dayanıyor. Bu işlem için aküden elde edilen elektrik kullanılıyor ve yüksek yanıcı değeri olan hidrojen, karbüratör veya silindirlere doğrudan aktarılarak benzin veya mazot ile birlikte yakılması sağlanıyor.
Sadece gerektiğinde hidrojen elde edildiği için güvenli olduğu iddia edilen sistemin, atık olarak geride bıraktığı ise sadece su oluyor. İnternet üzerinden ortalama 100 Dolar maliyetle edinilen teknoloji, ya ‘kendin yap’ kılavuzlarıyla, ya da hazır kitlerle sunuluyor. Kullanım ve uygulama sonrası sorumluluğu tamamen araç sahibinde olan tekniğin önümüzdeki yıllarda otomotiv sektöründe daha geniş yer bulacağı iddia ediliyor. İnternet üzerinden ulaşılabilen tekniğin işe yaramayacağını savunanların sayısı da hatırı sayılır seviyede. Kimi bilim adamları, uygulamanın mümkün olmadığını veya güvensiz olacağını savunurken, uygulamadan verimli sonuç aldığını iddia eden kullanıcılar da bilim adamlarını petrol şirketlerinin lehine davranmakla itham ediyor. Water4gas.com, drivewater.com ve easywatercar.com tekniğin satışa sunulduğu sitelerden birkaçı. http://en.wikipedia.org/wiki/Water-fuelled_car adresinde ise konuyla ilgili göreceli, tarafsız ve bilimsel duruşa sahip bilgi bulunuyor. Bu bilgilere göre; Hidrojen motorları, özel bir depoda bulunan hidrojen ve havadan elde edilen oksijenin elektrokimyasal biçimde birleştirilmesi yöntemiyle çalışır. Hidrojen molekülleri eksi yüklü elektrodlara temas ettiklerinde, atomlarını oluşturan proton ve elektronlarına ayrılırlar. Protonlar artı yüklü elektronlar ile proton değişim modülüne yönelirken, elektronlar da harici devrenin üzerinde elektrik olarak kalırlar ve enerjiye dönüşerek motorun çalışmasını sağlarlar. Hidrojen (H) ve Oksijen (O2) moleküllerinin kimyasal olarak bileşiminden ortaya çıkan madde ise atık değeri olmayan saf sudur (H2O).Umut eroğlu
KARŞILAŞTIR
ömer ceylan