Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

kemalyigit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, web de gezinirken aşağıda alıntı yaptığın paylaşım dikkatimi çekti, sanırım birebir uyumlu yazdıkları, yaşadığımız örneklerle;
İşletmelerin amacı maksimum kar olduğununa göre, yazının haklılık payı yüksek bence.


Pahalı motor yağı, erken fren değişimi, yüksek bakım maliyetleri… Bazı servislerin müşterilerini aldattıkları yöntemlerin birkaçı şeytanın bile aklına gelmeyebilir. Ancak kendinizi bunlardan koruyabilirsiniz.

En baştan şunu belirtmeliyiz: Asla tüm servis ve mekanikerleri sorgusuz, sualsiz dolandırıcı listesine koymuyoruz.

Hatta çoğunun mükemmel çalıştığını da biliyoruz. Ancak her iş kolunda olduğu gibi, burada da müşterilerini aldatmayı tercih eden çürük elmalar olduğu bir gerçek. Çünkü okur mektuplarında, tanımadığı ama bir şekilde mecbur kaldığı için girdiği serviste kazıklandığını belirten birçok şikayetle karşılaşıyoruz.

Kötü niyetli işletmecilerin akıllarına gelen yöntemler oldukça zengin: Pahalı yağ değişimi, yapıldığı söylenen hayali tamiratlar, aşırı pahalı yedek parça fiyatları, zamanı gelmeden değiştirilen fren balataları ve benzeri sarf malzemeleri bunların sadece bazıları. En iyi niyetli şekilde “fatura şişirme” olarak adlandırabileceğimiz bu durumlardan, bazı noktalara dikkat ederek kaçınmanız mümkün.

En sık rastlanan “fatura şişirme” yöntemlerinin bazılarını aşağıda listeledik:

1 – Motor yağı
İddia: En basit motorlara bile pahalı bir tür olan sentetik yağlar konuluyor. Pahalı yağı koyarak servis, yağ değişimindeki karını artırıyor. Öneri: Kullanım kitapçığında listelenen uygun yağı satın alıp yağ değişimini kendiniz yaptırın.

2 – Kontrol I
İddia: Pahalı motor yağı kullanıldığında bakım periyotlarının uzayacağı söyleniyor. Ancak çoğunlukla bu sürelere de uyulmadan müşteri servise çağırılıyor. Öneri: Değişken bakım periyotları yerine sabit periyotları tercih etmek genellikle daha uygun maliyetlidir.

3 – Cam suyu
İddia: İster konulmuş ister konulmamış olsun, faturalarda pahalı bir cam suyu katkısı kalemi mutlaka bulunur. Öneri: Servise gitmeden önce otomobilin cam suyu ikmal kabını ağzına kadar doldurun.

4 – Kontrol II
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı tamirat-değişim işlemlerinin aslında yapılmadığını gördüğümüz örneklere rastladık. Bu müşteriyi düpedüz kazıklamaktır. Öneri: Bazı kontrol noktaları oluşturun. Örneğin yedek lastiğin havasını boşaltın veya yağ filtresini zor fark edilecek bir şekilde işaretleyin. Bu tür kontrollerle faturada yazılan her şeyin gerçekten yapılıp yapılmadığını ortaya çıkarabilirsiniz.

5 – TÜV’e hazırlık
İddia: Kontroller sırasında müşteriye sadece ufak sorunlar bildiriliyor. Tamir sözleşmesi imzalandıktan sonra araçta çok daha fazla arızaya müdahale ediliyor. Öneri: Ucu açık sözleşmelere imza atmayın. Tamir edilecek kalemlerin tek tek listelenmesini ve fiyatlandırılmasını isteyin.

6 – Küçük parçalar
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı değişen parça kalemlerini açık bir şekilde sınıflandıramayabilirsiniz. Ayrıca ekstradan hesaplanmaması gereken işlere de rastlayabilirsiniz. Öneri: Faturadaki bu tür kalemleri tek tek kontrol edin, şüphelendiklerinizi servis yetkilisinin araç başında açıklamasını-göstermesini talep edin.

7 – Azot gazı
İddia: Lastik değişimlerinde müşterilere, yakıt tasarrufu sağlayacağı iddiasıyla lastiklerini azot gazıyla doldurmaları tavsiye edilir. Öneri: Atmosferdeki normal azot miktarı zaten yüzde 78’dir. Yani tamamını azotla doldurmak hiçbir fayda sağlamaz.

8 – Frenler
İddia: Fren diskleri ve balataları, olması gerekenden birkaç bin kilometre önceden, yani erken değiştirilir. Öneri: Burada sürücülerin endişelerinden para kazanılıyor. Değişeceği söylenen parçaları size göstermelerini isteyin.

9 – Akü
İddia: Bir otomobil yeterli şarj edilmemiş bir aküyle servise geliyor. Kontrolün ardından sürücüye, akünün artık kullanılamayacak durumda olduğu söyleniyor. Öneri: Yeni akü almadan önce eskisini tam şarj ettirin. Eğer bunun ardından da akü yeterli performansı vermiyorsa o zaman değiştirmelerine izin verin…


ALINTIDIR.
 

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

Paylasim icin.  thnxx
 

corsa_1990

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
1,994
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

thnxx
 

mucahitduran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
5,207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.facebook.com
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

Paylaşım için teşekkürler. Servis bir kere aldatmak istesin, her türlü aldatır :D  çekiççç kızgınkırbac
 

cenko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
865
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
63
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

Paylaşım için  thnxx
 

ray55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2014
Mesajlar
3,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

thnxx
 

bysmail

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
636
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

thnxx
 

paşa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
412
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

Teşekkürler paylaşım için.
 

OGOKTAS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
3,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Otomobil Servislerinin En Sevdiği 9 Aldatma Yöntemi

thnxx
 
Üst