Otomatik vitesli vectra hakkinda

casual133

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhaba arkadaşlar benim sol elimde bulunan bir engelim nedeniyle otomatik vitesli araç kullanmak zorundayım.
Düz vites arac kullanıyordum hep ama ehliyetsizkendi, şimdi ehliyetimde OTOMATİK VİTES araç kullanır yazıyor. Bende Opel Vectra aldım O.V.
Araçtaki vitesler P-R-N-D-3-2-1 şeklindedir. Ben aldığımdan bu yana 1,5 aydır sadece durunca P , ileri D , Geri R yi kullandım ama bu 3-2-1 de kullanılıyormu istediğimiz zamanlarda? yada özel bir zaman/durumda mı kullanılır? İşin açığı giderken vitesi hiç o tarafa değiştirmeyi denemedim deriyajda olmadığı için şanzumana zarar verirmiyim tedirginliğiyle.
Bu otomatik vitesin kullanımı konusunda bilgi verebilirmisiniz.?

Birde otomatik şanzumana zarar verebilecek kaçınılması gereken durumlar varmıdır nelerdir?

Sayg
 
1-2-3 genelde camurlu alanlarda 1e alınarak kalkılabilir istersen 1-2-3 D yaparak kullanabilirsin manuel tarzda çokta önemli değil sen d de devam et
 
pekı bu otomatık vıteslı aracta motor frenıyle nasıl ınıyoruz inişlerde ?
mesala düz viteste 2 ye 3 e alıp ayağımızı gazdan çekince o vitesin devrine göre aracın daha fazla hızlanması önleniyor yani motor freni oluyor ama ben D de giderken araç hep hızlandığında bir üst vitese otomatik geçiyor bu durumdada inişlerde devamlı hızlanıyor motor fireni olmuyor yada başkaca bir yöntemmi var?*
 
otomatik vites sevenler derneği başlıklı bi konu var orayı takip ederseniz hem bu konuda hem de daha faydalı bilgiler edinebilirsiniz
 
Merhaba arkadaşlar benim sol elimde bulunan bir engelim nedeniyle otomatik vitesli araç kullanmak zorundayım.
Düz vites arac kullanıyordum hep ama ehliyetsizkendi, şimdi ehliyetimde OTOMATİK VİTES araç kullanır yazıyor. Bende Opel Vectra aldım O.V.
Araçtaki vitesler P-R-N-D-3-2-1 şeklindedir. Ben aldığımdan bu yana 1,5 aydır sadece durunca P , ileri D , Geri R yi kullandım ama bu 3-2-1 de kullanılıyormu istediğimiz zamanlarda? yada özel bir zaman/durumda mı kullanılır? İşin açığı giderken vitesi hiç o tarafa değiştirmeyi denemedim deriyajda olmadığı için şanzumana zarar verirmiyim tedirginliğiyle.
Bu otomatik vitesin kullanımı konusunda bilgi verebilirmisiniz.?

Birde otomatik şanzumana zarar verebilecek kaçınılması gereken durumlar varmıdır nelerdir?

Sayg

önce ehliyetin otomatik ehliyet sinifinda...debrajli kullanamazsin...yani kanunen avrupada öyle..tabii bu burdada gecerli belki polis bakmaz ama allah göstermesin basina birsey gelirse suclu cikarsin...Allah sifa versin neyse gelelim senin konuna....
P - park konumudur yani araci terk ederken getirilen konum burda arac kilitlenir.. kaymaz.
R- bildigin gibi geri fites..
D- otomatik fitesin tümü bir arada oldugu (dauerbetrieb) dir burda fites degisimini arac devire konuma göre kendi degisir ekseri bu konumda kullanilir.
3-2-1 ise duruma göre pas gecitlerde yani dik yokuslarda veya romörk cekislerinde aracin devrine cekisine göre kendi ayarlayamadigi zorlandigi habire bir ileri bir geri fites degistirdigi durumlarda senin kendin secebildigin fites konumlaridir yani 1 ci 2 ci 3 cü fites vs....
 
evet ayni durum yokus asagi icinde gecerli kendiliginden hizlanacagi icin sen bir alt ditesi secerek motor gücünü kullanarak hizlanmasini engelliyebilirsin..iyi hatirlattin ....yalniz yokus asagi 1 i deneme
:D
 
önce ehliyetin otomatik ehliyet sinifinda...debrajli kullanamazsin...yani kanunen avrupada öyle..tabii bu burdada gecerli belki polis bakmaz ama allah göstermesin basina birsey gelirse suclu cikarsin...Allah sifa versin neyse gelelim senin konuna....
P - park konumudur yani araci terk ederken getirilen konum burda arac kilitlenir.. kaymaz.
R- bildigin gibi geri fites..
D- otomatik fitesin tümü bir arada oldugu (dauerbetrieb) dir burda fites degisimini arac devire konuma göre kendi degisir ekseri bu konumda kullanilir.
3-2-1 ise duruma göre pas gecitlerde yani dik yokuslarda veya romörk cekislerinde aracin devrine cekisine göre kendi ayarlayamadigi zorlandigi habire bir ileri bir geri fites degistirdigi durumlarda senin kendin secebildigin fites konumlaridir yani 1 ci 2 ci 3 cü fites vs....


:good:+57
 
Otomatik araçlarda vites kolunun ileri viteslerde (yani 1-2-3-D konumlarında) vites kontrolcüsüne hangi viteste olduğunu ve hangi vitesleri kullanmasına izin verdiğimizi söylemekten başka bir işlevi yok. D'de iseniz kontrolcüye "Canım sen dört vitesi de kafana göre değiştir, sana bırakıyorum nasıl uygun görürsen" diyorsunuz. 1, 2 ve 3'te "Sen bu vitesten yukarısına çıkma; 2 diyorsam ya birde ya ikide ol, 3 diyorsam bir, iki ve üçü istediğin gibi ayarla ama 4'e geçme" diyorsunuz. Bu kadar basit. Mekanik işlemleri otomatik araç kendisi yapıyor.Birde eski bi kullanıcı olarak tavsiyem ; ışıklarda 30 sn ve üstünde aracı boşa (N) konumuna alır iseniz şanzıman türbünü için daha sağlıklı olacaktır.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst