Otomatik viteslerde parkla ilgili bir soru

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan EGT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

EGT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Herkese selamlar.Benim tam otomatik şanzumanlı bir corsam var.Bir dostum yokuş aşağı park ederken önce el frenini çekip sonra boşa almam gerektiğini bütün ağırlığın el frenine binmesinden sonra park konumuna getirmem gerektiğini söyledi.
Sizce bu uygulama doğru mudur?
 
Ben 18 yil ful otomatik bir cok marka araba kullandim ayagim frende iken arac durunca p ye getiririm hic el freni kullanmadim. easytronik var su anda el frenini kullanmak zorundasiniz cünkü p fites kilitleyici olamadigi icin. Ama frene basik ken p kurumuna getirince sonradan el frenini cekmek iyidir cünkü türkiye cok yokusu olan bir ülke tetbir iyidir ama önce el freni sonra p bana sacma geliyor önce p sonra tetbir icin elfreni iyidir..onu söyleyen neye dayaniyor bilmiyorum mantiken de bir cevap bulamiyorum nicin? öyle bir kural yok cünkü.
 
Herkese selamlar.Benim tam otomatik şanzumanlı bir corsam var.Bir dostum yokuş aşağı park ederken önce el frenini çekip sonra boşa almam gerektiğini bütün ağırlığın el frenine binmesinden sonra park konumuna getirmem gerektiğini söyledi.
Sizce bu uygulama doğru mudur?


kesinlikle. eğer önce parka alır el frenini çekersen araba vites üzerinde sabitlenir. önce el frenini çekip parka alırsan fren üzerinde sabitlenir. konu burda açıklanmıştı. ordan hatırlıyorum ve her zman önce el frenini çekip sonra park konumuna alıyorum. Ayrıca otomatik viteste manueldeki boş vitese karşılık gelen bir boş vites yoktur. o yüzden boşa almak derken sanırım P konumundan bahsediyorsunuz. N konumu var o da uzun süre kullanılmak için düşünülmüş bir konum değildir. bazıları yakıt tasarrufu için kısa süreli beklemelerde n konumuna alıyorlar ama bundan dolayı vites arıza ışığının yandığını bir kaç kez gördüm bu forumda.
 
Son düzenleme:
uzun vadede evet sorun yapar ama uzun vadede.
en çokda P den çıkartırken zorlanırsınız, hatta tak diye ses çıkartır. zaten uzun vadede aşındırıyor orayı. aracın ağırlığını el frenine vermek iyidir ama ben bi türlü alışamadım.

bu arada derneğimizin sohbetlerine bekleriz...
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=39648
 
ben düz araba kullanıyorum ben bile önce el frenini çeker sonra 1 e takarım yük frene binsin diye doğru söylemis dostunuz
 
doğrudur şanzumana binen yuk erken aşınmaya neden olacaktır. el frenn,i once çekilse gerekli ama el alışkanlığı bazen gerekliliklerin onuıne gecıyor maalesef...
 
peki kış aylarında ne olacak. gene mi önce el freni sonra P ye takcaksınız.. o zaman arka fren pabuçları donar kampanaya yapışır. daha büyük bi sorun yaşarsınız..

benim fikrim tam tersidir. arabayı motor ve şanzuman üzerinde bırakacaksınız sonra el frenini destek amaçlı çekeceksiniz. eğer kış ayındaysak el frenini hiç çekmeyeceksiniz.
 
kış ayları için böyle bir seçme şansınız yok. mecburen el freni kullanmayacaksınız. ayrıca kış ayında el freni çekilmez diye bir şart yok. bunu şuınu işçin derler. eğer arka kampanaları ıslak bırakırsanız ve gece don yağparsa el freni donra. kuru kampana ayazda olsa dıonmaz. ama tredbiren kimse kışın el freni çekmeyi tavsiye tmez.
otomatik araçlarda tüm yükü şanzuma bindirmek, şanzumana yuk bindirir. sizce tersi olabilir bu benim fikrim. ben yinede arkadaşa kesinlikle şanzumana yuk bindirmeyin derim. tercih sizin. selamlar.
 
Önce el freni, sonra vites, en son direksiyonun sağa veya sola çevrilmesi.
 
Önce el freni, sonra vites, en son direksiyonun sağa veya sola çevrilmesi.

savaş abi merhaba. size abi demekte bir mahsur görmüyorum. Abimin adı da Savaş. :). F kasaların otomatik şanzuman yağını rengi orjinbalde nedir. ve benmki biraz üstte görünüyor. taviye edeceğiniz Ankara da ii bir usta var mı acaba ?
 
Geri
Üst