otomatik vites N de çekilebilir mi?

otomatik vitesli arabaların çekici tarafından götürülmesi öneriliyor araca vurdurarak çalıştırmak triger setinin dağılmasına sebep oluyor diye biliyorum ben hatta sürücü kursu kitaplarının motor bölümüne de bakabilirsiniz =)


walla bende duymadım akü bittimi takwiyeden başka yol yok
 
son derece emin bir kaynaktan okudum max.100 km çekilebiliyor yanlış hatırlamıyorsam 50 yada 70 km hızıda geçmemek gerekiyor yani çekilmesinde bir sıkıntı yok
 
hatta n konumundayken dıp gaz yapıp vıtese alın patıyle guzel bı kalkıs yapın
 
zararı olduğunu sanmıyorum opel corsa c kasalarda kullanılan easytronic ve full otomatiklerde sport modu ve kickdown var adamlar bunları boşuna koymazlar alırken sormuştuk full otomatiklerde hızlı vites değişimi sport modda zaten oluyor ne zararı olabilir denildi ayrıca N konumuna almanın hiçbir zararı yok easytroniclerde kırmızı ışıkta uzun beklemelerde N konumuna almanın sağlıklı olduğunu söylüyor servistekiler nedenide dururken ayırma devam ettiğinden yani hafifde olsa sürtünüyor ayraçlar ve ömrü kısalıyor hatta honda jazzda kullanılan cvt ler trafikte dur kalklarda fazla ısınmadan dolayı hantallaşıyor allahtan opelde bu sorun yok hehe gerçi otomatik şanzımanı olan düşünsün ayrıca n konumuna alınca yağlama durmuyor park moduna alıp stop edildiğinde yağlama duruyor


Bu yazdiklarin hangisi icin gecerli? Full otomatik (tork konvertorlu) sanziman baska, ..... tronik (otomatik debriyajli-balatali sistem) sistem baska, cvt (surekli degisebilir oranli-celik kayisli) sistem baska. Dolayisiyla soylediklerinin bir kismi, bu sistemlerden bazilari icin gecerli iken digerleri icin gecerli degil.
Selamlar..
Seyf
 
CVT : Nötr veya Park pozisyonu seçildiği zaman hem çok yüzeyli kavrama ve hem de fren ayrılır. Bu giriş planet taşıyıcı ile tahrik edilen planet dişlileri ve çember dişlisinin birincil kasnak miline hiçbir güç iletmeksizin güneş dişli çevresinde serbest dönmeleri anlamına gelir. Aracı çekme bu sayede oluyor ısınma konusuna gelince şanzıman ısınmıyor debriyaj balatası ısınıyor. Debriyaj balatasının ısınması vites değişimlerini yavaşlatıyor vede şanzıman ayırma noktasını hafızasında tutuyor. ısınınca bu ögrenme sapıtıyor dolayısı ile arıza kabul ediyor. o bakımdan çok sorunlu cvtler ama audi bunu aşmış durumda zaten metal zincir kullanmasıda cabası ,
zararı olduğunu sanmıyorum opel corsa c kasalarda kullanılan easytronic ve full otomatiklerde sport modu ve kickdown var adamlar bunları boşuna koymazlar alırken sormuştuk full otomatiklerde hızlı vites değişimi sport modda zaten oluyor ne zararı olabilir denildi dediğim kısım opelin easytronic i için geçerli tam otomatikler için sadece hızlı vites değişimi ve patinaj için geçerli nesi yalnış anlamadım haa bide şunu belirteyim easytronicler yağlı değil senkromeçli ve kuru kavramalı o bakımdan araç çalışmadığı zaman aracı çekmenin hiçbir zararı yok
 
vitesi n ye almak

araç seyir halindeyken vitesi n konumuna alınca şanzıman yağlamayı keser ve belirli bir süre sonra yanar yani n konumuna almak çok tehlikeli ve zararlı bir olaydır eğer araç duruyorsa kırmızı ışık vs. vitesi n konumuna alabilirsiniz herhangi bir sıkıntı yaratmaz...
 
araç seyir halindeyken vitesi n konumuna alınca şanzıman yağlamayı keser ve belirli bir süre sonra yanar yani n konumuna almak çok tehlikeli ve zararlı bir olaydır eğer araç duruyorsa kırmızı ışık vs. vitesi n konumuna alabilirsiniz herhangi bir sıkıntı yaratmaz...

5 yıllık HORT yaptın dostum tebrikler :D
 
Konuya bir yorum da benden Otomatik araçlar patinaj yapar, araç N konumunda çekilmesinde sakınca yoktur. Araç hareket halinde iken N konumuna alınmasınında bir yeri kuruttuğu hurafeden başka bir şey değildir. İster düz ister otomatik olsun her zaman N ve boş sakat gerekçe araç komperasörü düşür... motor freni her ne kadar otomatikte motor freni az olsa da yine de vardır. Bırakın bu hurafeleri....
 
walla izmir çevre yolunda bucadan bornova yönüne 4-5 yıl kadar otomatik vites corolla ile her akşam dönüşte n konumunda geldim, akşam dönüşlerini bedavaya getirmek dışında hiç bir şey olmadı, ayrıca boşta 100 km civarında bir hızla gittim hep...
 
Mantık şu eğer araç N konusunda çekiliyor ise çalışan aracın N konum da olmasının hiç sakıncası olmaz. Ama işte her zaman boşa almak sakat o yüzden birde N vitesten D konuma değilde başka konuma alırsan o zaman sakat ye değilse hiç bir halt olmaz. Sanmayın ki otomatik vitesler çok narin... hayır aslında bir o kadar taş gibidir.
 
Geri
Üst