Otomatik vites için yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kemalyen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Selam dostlar,
Bende 98 Model Astra GLS var. Kırmızı ışıkta veya beklemelerde N'ye almak uygun mu? Otomatik vites kullanan bir arkadaşa sordum hiç gerek yok hep D'de kullan dedi. Benim de tabii kide kafam karıştı.

Şimdi kısa beklemelerde N'ye almak yakıt tasarrufu sağlar mı ve hep D'de kulanmak sorun yaratır mı?

Şimdiden teşekkürler.
Yol bilgisayarındaki yakıt tüketim değerlerine göre;
Rölantide beklerken D konumundaki tüketim miktarı 1,8 lt, N konumunda 1,3 lt. Yol bilgisayarı verilerine göre 0,5 lt tasarruf söz konusu. Rölanti sesini dinlerseniz N konumunda iken motor sesi azalıyor. Demekki motor rahatlıyor. ( Söz konusu örnekdeki araç 1991 model 2.0 vectra )
 
Yol bilgisayarındaki yakıt tüketim değerlerine göre;
Rölantide beklerken D konumundaki tüketim miktarı 1,8 lt, N konumunda 1,3 lt. Yol bilgisayarı verilerine göre 0,5 lt tasarruf söz konusu. Rölanti sesini dinlerseniz N konumunda iken motor sesi azalıyor. Demekki motor rahatlıyor. ( Söz konusu örnekdeki araç 1991 model 2.0 vectra )
evet dostum aynen yazdigin gibi oluyor olay.şöyleki;araci yokusta ve inişlerde 1 e ,dur kalkli trafikte 2 ye ,normal trafikte 3 e alman gerekiyor.eger 10 saniyeden fazla beklemen gerekiyorsa N ye alman en mantiklisi cunku arac N de iken D deki bekleme modundan daha az yakiyor ve rolanti daha dusuk oluyor.Şayet kalkiş yaparken gaza anormal bir sekilde degilde araba hizlandikca yavas yavas yuklenirsen 1.4 lerin yakit degerlerine esit yakarsin.buda otomatik kullanicilarina tecrubelerimden bir tavsiye olsun.
 
Uzun yıllardır otomatik vites kullanıcısıyım ve otomatik şanzımanları çok çok iyi biliyorum..Soruna cevabım şu, kırmızı ışıkta " N " ye alma, nedeni şu...Bu şanzımanlar tamamen yağ basıncı prensibi ile çalışıyor ve " N " ye attığınızda şanzıman yağlamayı kesiyor, çok otomatik vites ustasına bende bu soruyu sordum, hepsi aynı şekilde yanıt verdiler, pek tercih etmeyin, tasarruftan öte arıza, hemen olmaz ama ileriye yönelik şanzıman arızası verir aracınız, denemeyin...
 
otomatik şanzımanları, uzun otoban inişlerinde de boşa almayın, yine yağlama kesiliyor..Ben bilmeden " N " ye alırken bir kere bozdum şanzımanımı..
 
1- Aracı iterek veya vurdurarak çalıştırmayınız ki zaten çalışmaz.
2- Patinaj çektirmeyin,
3- Sürüş esnasında vitesi boşa atmayın,
4- Sürekli D-3-2-D-1 vb. Kullanmayın,
5- Araç durmadan hiçbir şekilde ne geri ne de ileri bir vitese atmayın,
6-Yavaş gidin 5 dakka sonra gidin:D

Böyle kullandığınız sürece inşallah sorun çıkmadan,rahatlıkla sürebilirsiniz......
 
kırmızı ışık süresi çok uzunsa olabilir çünkü N konumunda D den daha az yakıyor bu doğru.ama sürekli vites koluyla oynamak yararlı değil.ama cidden dururken D den N ye alınca araba daha rahat çalışır gibi
 
Geri
Üst