otomatik vites corsa nasıl

emrekaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Tem 2007
Mesajlar
122
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar otomatik vitesi arabası olanlar araçlarından memnun mu acaba. bende normal vites astra var ama bir tane de otomatik vites corsa gibi küçük bir araba düşunuyorum eşim için. corsaların otomatik vitesleri nasıldır. tavsiye eder misiniz. bu araçların vitesleri arıza falan yapıyor mu sık sık. arızalanınca tamiri kolay mı . teşekkür ederim. saygılar
 
arkadaşlar otomatik vitesi arabası olanlar araçlarından memnun mu acaba. bende normal vites astra var ama bir tane de otomatik vites corsa gibi küçük bir araba düşunuyorum eşim için. corsaların otomatik vitesleri nasıldır. tavsiye eder misiniz. bu araçların vitesleri arıza falan yapıyor mu sık sık. arızalanınca tamiri kolay mı . teşekkür ederim. saygılar

Malum birkac cesit otomatik vites secenegi var. Corsa'yi bilmiyorum ancak, baski-balatali otomatik sistemlerde, duz vitesli sistemlere gore cok daha erken balata degistirmek (set olarak) geregi ortaya sikca cikabilmektedir. Ozellikle tam otomatiklerde olan geriye kacirmama ozelligi bunlarda olmadigindan, hafif gaz vermek suretiyle bu amaca vasil olunmaya calisilmakta, dolayisiyla balata omrunu cok kisa surede doldurmaktadir. Tork konvertorlu (yag tahrikli) sistemler, nizami kullanildiginda cok daha uzun sureli (duz ve balatali otomatikten) sorunsuz kullanilabilir. Yag desim masrafi her sistem icin soz konusudur.
Selamlar..
Seyf
 
corsalarda easytronik vites var genelde..tek sıkıntısı yokuşlarda kalkış desteği yok araba geri kayıyor..
 
kucuk motorda otomatık vıtes saglıklı olmaz heralde kalkıslarda we gıdıste bayılmalar cok olur heralde
 
kucuk motorda otomatık vıtes saglıklı olmaz heralde kalkıslarda we gıdıste bayılmalar cok olur heralde
hayatımda hiç otomatik vites araç kullanmadım. bu konuda bir bilgim yok ama bende sizin gibi tahmin ediyorum. motor küçük olduğu için bayılma olabilir. ama genelde şehir içinde ve eşim kulllanacağı için çok sıkıntı olacağını zannetmiyorum. benim korktuğum sık sık arızalanıp sonra ayar tutmaması. galiba birde otomatik vites arabanın bakım masrafları biraz daha pahalı ve araba normal araçlara göre daha fazla yakıt tüketiyor
 
ben uzun zamandır otomatik kullanıyorum hiç bir sıkıntısı yok yakıt öyle abartıldığı kadar fazla değil hatta uzun yolda daha az bile yakıyor diyebilirim masrafa gelince bakımını yaptığın sürece arıza yapmaz balata derdi yok sadece yağını değiştir ve bin, benim arabam 2000 motor ama küçük motordada sıkıntı olmaz ben kullanıyorum memnunum
 
eses arkadaşım,kıyasladığınız araç soruya uyan araç değildir.Farklı segmentte ve farklı şanzıman sistemini kullanan araçlardır.
Lütfen yanlış bilgi vermeyin.
İyi Forumlar...
 
ben uzun zamandır otomatik kullanıyorum hiç bir sıkıntısı yok yakıt öyle abartıldığı kadar fazla değil hatta uzun yolda daha az bile yakıyor diyebilirim masrafa gelince bakımını yaptığın sürece arıza yapmaz balata derdi yok sadece yağını değiştir ve bin, benim arabam 2000 motor ama küçük motordada sıkıntı olmaz ben kullanıyorum memnunum


Soylenenlere, (tam otomatik/yag tahrikli sistem icin) katiliyorum.
selamlar..
 
arkadaşım,
bende almadan önce senin gibi tereddütte kalmıştım...sana birkaç konuda açıklık getirmeye çalışayım...bende çoğu konuyu forumda ve yetkili serviste sorarak öğrendim...öncelikle easytronic vites araçların normal vitesli araçlara göre daha fazla yakıt tüketmesi teknik olarak doğru ama eğer triptronic vitese alışırsan, aracı belki normal vitesden daha tasarruflu bile kullanabilirsin...çünkü bizim milletimiz triptronic vites kullanmasını bilmiyor( bende bilmiyordum) ha babam gaza basarsan çok yakar tabii...ama vites geçişlerine dikkat edersen( ki zor bişey değil) aslında ne kadar büyük bir rahatlık olduğunu anlarsın...
easytronic şanzımanların problemli olduğu her çevrede her fırsatta dile getiriliyor...benimde kafam karışmiştı...ama bunları söyleyenlerin aslında somut bişey ellerinde yok...bu tür arızalar her mekanikte olabilir...yani sen ne yaparsan, onu sana geri verir...örneğin; bu araçlarda el freni çok önemli...arabayı automatic modunda iken geri kaçırmaman gerekiyor...eğer yokuşlu bir yerde oturuyorsan ve arabayı sabah akşam geriye kaçırırsan, bozulur tabiiki...çünkü araç belli bir gücü tekerlere veriyor, ama bu güç aracın geri kaçmamasına yetmiyor...aynı şeyi normal vites araçta yarım debriyaj az gaz ile sabah akşam denersen yine aynı cevabı alacaksındır...bu durumda yani kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar var...bunlara dikkat edilirse bir problem çıkaracağını düşünmüyorum...nitekim bende aracı eşim için aldım...bizim araç 1000 cc 3 silindirli...triptronic vites kullanımını detaylı bir şekilde anlattım ve 40 yıllık düz vites sürücülerinden daha iyi kullandığına iddiaya girerim...çünkü kafasında klişeleşmiş düz vites mantığı yok...dikkat edersen hep triptronic veya easytronic olarak yazdım...çünkü bu şanzıman otomatik şanzıman değil...bu sebepten dolayı bilinmeyenleri çok...ama bence gelecek bu tip şanzımanlarda...eşin için iyi bir seçim olacağını düşünüyorum...saygılar
 
merhaba arkadaşlar bende bir otm vites f kasa astra kullanıcısıyım ben tesdüf eseri otm vites araba aldım.ama izmir trfğinde çok büyük rahatlık gerçekten..tam bayanlar için aslında.bende corsa alsam otm alırdım.size katılıyorum sorunları çok ama bence bu kadar büyük bir sorunu yok buna değer yani.birde bilgisi olan arkadaşlar yardım ederlerse bu yeni corsa alırken 1.3 dizel ve otm. olma şansı var mı??eğer varsa bu araba dizel ve otm vites ii mi olur kötü mü???
 
Geri
Üst