Otomatik Vites aracı 70 km ile giderken P veya R ye takınca ne olur??

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Otomatik araçlarda şunu deneye bilirsiniz... hani geçiyor mu? geçmiyor mu? mandallı sistemler için söylediklerim. Aracı mandala basıp D konumuna alın sonra mandala basmadan R konumuna almaya çalışın geçmez... ama yine aynı şekilde aracı D konumundan N konumuna almak ise mandala basmadan şık diye geçer ;) mandallı sistemler bir nevi şanzumanı korur ;)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,518
Tepki puanı
250
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
BMW lerin otomatik vites konumlarını bilmiyorum ama genel anlamda otomatik viteslerde roket tanımlı (R) bir tuş bulunmuyor, onun yerine "S" sport tuşu var. Roketleme denen olayda gaza birden bire yüklenince (kingdown) otomatik şanzumanın vites ufaltarak depar atmasına roketleme deniyor. R konumu ise geri vites'in (reverse) kısaltması olarak tanımlanıyor. Otomatik vitesi 5-6 yıldır kullanıyorum, başka farklı tanımlamalar varsa bilmiyorum :(.
 

İBRAHİM29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
2,227
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
demekki şanzımanın R ve P sine attıkmı para sıkışıyormuş...
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
p=park
d=drive
L=low yanındaki rakam 3l veya 2l ise o viteste tutar inişlerde kompressor
C=cravler genelde ağır vasıtada olur dik rampa kalkış ve minimum süratte yürümek içindir..
N=neutral yani boş..
bmw grubunda genelde bir overdrive vardır...ama vitesle kontrol edilmez...buçuk gibi birşey...mesela megane II dizel aut lardada 2.vitesin farklı bir aralığı vardır..

kimi arabalarda H vardır...hold dur...bulunduğu oranda tutmayı ister kompressor de tutmanızı ister tapagaz bir yer çıkarken vites değiştirip bayılmamayı önler...

kimi şanzımandada S ya spor mod olarak yada shift yani değiştir olarak kullanılır...
mesela f1 sistem olan bir arabada s in anlamı sport değil shift dir...
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Her daim otomatik şanzımana karşı bir antipatim olmuştur, böyle bir durumdan muzdarip olsam sanırım manuel şanzımana çevirtirdim aracı, 16 bin liraya otomatik şanzıman dense, 2000 liraya tamir riskine gireceğime custom şanzıman yaptırırdım sanırım, 6 ileri gibi :D
 

SYSOP

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
847
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Benimde aklıma temel fıkrası geldi siz ucuz atlatmışsınız temel arabayı pert ediyordu :D :D
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Ben fıkrayı bilmediğim için günün sazanı oldum :D

Tek değilsin abi;)
Fıkra olsa da sanayii de 10 sene önce falan gerçek gibi anlatılan bir hikayedir. Bir sürücü geliyor, aracında sorun ile, Roketin arızalandığını söyler falan filan... Bilenler beğenmiş mesajı zaten.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Formumuzun biraz gülelim yerinde var..temelin mercedes fıkrası :) okuyunca gülmekten ölmüştüm
 
Üst