- Katılım
- 6 Tem 2011
- Mesajlar
- 12,693
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 49
nette şoyle bır yazı okudum acaba bizim araclardada böyle bir sey varmı trafıkte vıtesi N konumuna almamıza gerek varmı....??
otomatik şanzımanlarda duraklama yapıldıktan sonra 3sn boyunca hala yarım debriyaj yapıldığı için 3sn'den daha uzun duraklamalarda vites kolunu boş (N) konumuna alarak debriyajınızın ömrünü uzatarak aynı zamanda yakıt tasarrufuda yapmış olursunuz.
Yağ kavramalı otomatik şanzımanlarda ise duraklama esnasında tork en alt seviyeye düşürüldüğü halde çekiş yönünde ivmelenme isteği hala devam ettiğinden bunlarda da 3sn den daha uzun sürelerde duraklama yapılacaksa vites konumunu boşa (N) alarak, şanzıman yağının ısınmasını önlerken aynı zamanda yakıt tasarrufu yapmış olursunuz.
Kasnak ve kayış kavramalı otomatik şanzımanlarda çalışma prensibi aynı mobiletlerde olduğu gibi duraklama esnasında çekiş yönünde tork üretmediğinden bir sorun oluşturmamaktadır.
otomatik şanzımanlarda duraklama yapıldıktan sonra 3sn boyunca hala yarım debriyaj yapıldığı için 3sn'den daha uzun duraklamalarda vites kolunu boş (N) konumuna alarak debriyajınızın ömrünü uzatarak aynı zamanda yakıt tasarrufuda yapmış olursunuz.
Yağ kavramalı otomatik şanzımanlarda ise duraklama esnasında tork en alt seviyeye düşürüldüğü halde çekiş yönünde ivmelenme isteği hala devam ettiğinden bunlarda da 3sn den daha uzun sürelerde duraklama yapılacaksa vites konumunu boşa (N) alarak, şanzıman yağının ısınmasını önlerken aynı zamanda yakıt tasarrufu yapmış olursunuz.
Kasnak ve kayış kavramalı otomatik şanzımanlarda çalışma prensibi aynı mobiletlerde olduğu gibi duraklama esnasında çekiş yönünde tork üretmediğinden bir sorun oluşturmamaktadır.