otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BÜLENT.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

BÜLENT.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
12,693
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
nette şoyle bır yazı okudum acaba bizim araclardada böyle bir sey varmı trafıkte vıtesi  N konumuna almamıza gerek varmı....??


otomatik şanzımanlarda duraklama yapıldıktan sonra 3sn boyunca hala yarım debriyaj yapıldığı için 3sn'den daha uzun duraklamalarda vites kolunu boş (N) konumuna alarak debriyajınızın ömrünü uzatarak aynı zamanda yakıt tasarrufuda yapmış olursunuz.

Yağ kavramalı otomatik şanzımanlarda ise duraklama esnasında tork en alt seviyeye düşürüldüğü halde çekiş yönünde ivmelenme isteği hala devam ettiğinden bunlarda da 3sn den daha uzun sürelerde duraklama yapılacaksa vites konumunu boşa (N) alarak, şanzıman yağının ısınmasını önlerken aynı zamanda yakıt tasarrufu yapmış olursunuz.

Kasnak ve kayış kavramalı otomatik şanzımanlarda çalışma prensibi aynı mobiletlerde olduğu gibi duraklama esnasında çekiş yönünde tork üretmediğinden bir sorun oluşturmamaktadır.
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

ne kadar zararlı bilmiyorum ama aile de 2003 model bir accord vardı 2.0 0 alındı daha yeni 2 ay önce satıldı 95000 km de hiç bir zaman N ye atılmadan kullanıldı yani hep D konumundaydı onun dışında etrafımdaki herkes sürekli D konumunda kullanıyor ama ne kadar zararlı bilemem en azından bir sorun yaşayanını görmedim
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

Hanımda yarı otomatik Fiat Panda var, ışıklarda vs durduktan kısa süre sonra kendiliğinden boşa alıyor ama tam otomatiklerde frene yeterince basılmazsa sanrıım bir miktar sürtünme her zaman devam ediyor.
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

Valla ben ışıklarda ve duraklamalarda N'ye alıyorum vitesi. Ne olur ne olmaz. Ha tabii daldırıp yeşil yandığında gaza basınca "Röhaarınnn" diye anırıyor araba durduğu yerde o fena oluyor. (: Devirde maşallah yavaş yavaş düşüyor bekle ki 900'e gelsin, takasın D'ye. Yiyesin lafları, olasın acemi. (:
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

bazılarıda belli sure bekleyınce araba otomatıkmen  N  konumuna alıyor dıyor ama ne derece dogru bılemıyorum
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

Duraklamada N konumuna almanın hiç gereği yok, aracın otomatik şanzımanı bunu kendisi anında yapıyor zaten. Frene basınca boşa aldığı ve frenden çekerken kavramaya geçtiği hafiften hissediliyor.

"6t40 neutral idle" diye Google'da aratabilirsiniz.
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

GNSpower link' Alıntı:
Valla ben ışıklarda ve duraklamalarda N'ye alıyorum vitesi. Ne olur ne olmaz. Ha tabii daldırıp yeşil yandığında gaza basınca "Röhaarınnn" diye anırıyor araba durduğu yerde o fena oluyor. (: Devirde maşallah yavaş yavaş düşüyor bekle ki 900'e gelsin, takasın D'ye. Yiyesin lafları, olasın acemi. (:

Gaza bastıktan sonra devir iyice düşmeden vitesi D ye atsan araba zıplar de mi?
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

Tolga KARACA link' Alıntı:
[quote author=GNSpower link=topic=3494.msg79664#msg79664 date=1325064627]
Valla ben ışıklarda ve duraklamalarda N'ye alıyorum vitesi. Ne olur ne olmaz. Ha tabii daldırıp yeşil yandığında gaza basınca "Röhaarınnn" diye anırıyor araba durduğu yerde o fena oluyor. (: Devirde maşallah yavaş yavaş düşüyor bekle ki 900'e gelsin, takasın D'ye. Yiyesin lafları, olasın acemi. (:

Gaza bastıktan sonra devir iyice düşmeden vitesi D ye atsan araba zıplar de mi?
[/quote]

Valla bana herkes şanzımanı yok eline alırsın, yok kucağına alırsın, yok nikahına alırsın, yok soyadını bile verirsin dedikleri için deneyemedim bilemiyorum. ((:
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

yeni model sanzumanlarda N ye almak gereksiz kendi yapıyor zaten. hatta almamanız sanzumanın ömrünü uzatacaktır. sonuc olarak dur kalkta sürekli D N yapıncada ömründen gidiyor.

hazır konuda açılmışken şu da çok önemli;
özellikle yokuşlara park ettiğinizde önce N ye alıp el frenini çekin araç frene yığılsın sonra P ye alın ki araç dişlilere binmesin. buda sanzumanın ömrünü oldukça uzatır. arızaları engeller.
 
Ynt: otomatik araclarda vitesi N konumuna alıyormusunuz

bence 200000 km yapmayacaksınız ilgilenmeyin gitsin kafayı yorup çok üstüne düşünce daha çabuk bir sorun çıkıyor
 
Geri
Üst