Otomatik (A) moduna geçmemesi

Sengin96

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
20 Eyl 2023
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Selamlar,


Aracım 2007 Astra HB 1.3 CDTI Easytronic. bir anda otomatik vitese geçmeme sorunu başladı. Sadece manuel modda vites değiştiriyor. Otomatik yani a1 e alınca hemen m1 e geri atıyor. Başta fren lambası uyarısı vardı, sanayide fren ampulünü değiştirdim (200 TL’ye), uyarı söndü ama sorun devam ediyor.





OBD cihazı ile detaylı arıza kodu okuttum ama usta (özel servis) Easytronic’in bozulduğunu söyleyip komple şanzıman değişimi önerdi. 60-70 bin ₺ gibi astronomik fiyatlar verdiler. Ki ona rağmen düzelmezse robot değişcek 100.000 tl tutar dedi ek olarak. Pek anlam veremedim. Hata kodlarını almadım usta biraz baştan savdı beni.





Ben bu kadar uç bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Yazılımsal bir sorun diye düşünüyorum fren la ba uyarısı ile ilgili. Arabanın bilgisayarını hata kodlarını sıfırlatsam düzelir mi?


Aynı sorunu yaşayıp çözüm bulan var mı? İzmir’de düzgün bir usta veya net bir yönlendirme yapabilecek biri varsa çok sevinirim.





Teşekkürler.
 
hocam selamlar. ustaların çoğu hırsız olmuş ne yazık ki. kesinlikle aracın şanzıman beynine falan elletmeyin. Bu araçların şanzıman beyninin ağır bir kazaya karışmadığı yada yanmadığı sürece bir allahın kulu bozamaz. basit bir sensör hatasıdır muhakkak. öncelikle arız kodunu öğrenin bunu pedalla da siz kendiniz de yapabilirsiniz. araç kapalıyken fren ve gaza birlikte basın ardından kontağı açın ama arabayı çalıştırmayın km sayacının orada arıza kodları çıkar onları not edin. sizin fren amupulu arızasından dolayı araç güvenli moda geçmiştir. kutup başını söküp açmayınca ampulu belki algılamamıştır. aracın kutup başını çıkarıp 5-10 dk bekleyin. sonra takıp kontrol edin. büyük olasılıkla düzelir. Düzelmezse ilk olarak akünün altında dot 4 fren hidrolik kutusu var içindeki hidroliği değiştirtin. ardından şanzımanı tekrar programlattırın. araçta led ampul falan varsa çıkarıp orjinale dönün. sonradan eklenen amerikan park modulu dıuble teyp falan varsa bunlarda kafa karışıklığına sebep olur kontrol ettirin. ayrıca fren müşürüne muhakkak baktırın. müşürünede hata varsa araç güvenlik sebebiyle vites değiştirmez.
 
hocam selamlar. ustaların çoğu hırsız olmuş ne yazık ki. kesinlikle aracın şanzıman beynine falan elletmeyin. Bu araçların şanzıman beyninin ağır bir kazaya karışmadığı yada yanmadığı sürece bir allahın kulu bozamaz. basit bir sensör hatasıdır muhakkak. öncelikle arız kodunu öğrenin bunu pedalla da siz kendiniz de yapabilirsiniz. araç kapalıyken fren ve gaza birlikte basın ardından kontağı açın ama arabayı çalıştırmayın km sayacının orada arıza kodları çıkar onları not edin. sizin fren amupulu arızasından dolayı araç güvenli moda geçmiştir. kutup başını söküp açmayınca ampulu belki algılamamıştır. aracın kutup başını çıkarıp 5-10 dk bekleyin. sonra takıp kontrol edin. büyük olasılıkla düzelir. Düzelmezse ilk olarak akünün altında dot 4 fren hidrolik kutusu var içindeki hidroliği değiştirtin. ardından şanzımanı tekrar programlattırın. araçta led ampul falan varsa çıkarıp orjinale dönün. sonradan eklenen amerikan park modulu dıuble teyp falan varsa bunlarda kafa karışıklığına sebep olur kontrol ettirin. ayrıca fren müşürüne muhakkak baktırın. müşürünede hata varsa araç güvenlik sebebiyle vites değiştirmez.
Teşekkür ediyorum içime biraz su serpildi, yarın bir elektronik ustasına götürüp dediğiniz adımları yaptırcam
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
geçmiş olsun. biraz detay ister ama araştırıp bulunca basit bir şey olduğu anlaşılır. benim de başıma gelmişti.
 
geçmiş olsun. biraz detay ister ama araştırıp bulunca basit bir şey olduğu anlaşılır. benim de başıma gelmişti.
Az önce bir başka ustaya götürdüm ve arıza kodlarına baktık sonra sıfırlama yaptı ve araba tekrar otomatik moda geçti yani normal kullanabiliyorum ama bir çok arıza kodu verdi ve beni başka bir ustaya gitmeme söyledi onun yapabileceği bir işlem değilmiş easytronic ustasına git dedi. Hata kodlarını yazıyorum sizce arabanın neyi var ben ChatGPT diye sordum ama pek de bir şey anlamadım.

P0335-04 Crankshaft Sensor Circuit Range/Performance



P0135-08 O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1)



P1700-08 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module



P0400-11 Exhaust Gas Recirculation Valve Malfunction



P0243-11 Boost Pressure

Control Circuit Positive Deviation



P0400-61 Exhaust

Gas Recirculation Valve stuck



P0901-61 Clutch System Malfunction - <Unknown status byte>



P0944-55 Hydraulic Circuit Accumulator Pressure Low
 
Hocam arıza kodu silindikten sonra mı araç tekrar birden fazka arıza kodu verdi. ? Şayet arıza kodu silindikten sonra araç düzeldiyse ve tekrar birden çok arıza kodu vermediyae, bir müddet kullanın. Bu illette en ufak bir arıza verince bütün arıza kodları ortaya çıkar. Biribirini tetikler. Bu arıza kodlarının hepsi arabanızda mevcut değil. Sistem birinine bağlantılı olduğu için birde fazla hata vermiştir.
 
Hocam arıza kodu silindikten sonra mı araç tekrar birden fazka arıza kodu verdi. ? Şayet arıza kodu silindikten sonra araç düzeldiyse ve tekrar birden çok arıza kodu vermediyae, bir müddet kullanın. Bu illette en ufak bir arıza verince bütün arıza kodları ortaya çıkar. Biribirini tetikler. Bu arıza kodlarının hepsi arabanızda mevcut değil. Sistem birinine bağlantılı olduğu için birde fazla hata vermiştir.
Vallahi hocam arıza kodlarını usta sildikten sonra araç eski haline döndü normal otomatik moda girdi ben de o yüzden tekrar ikinci bir defa arıza konularını baktırmadım. Daha iyi bir ustaya götürdüğümde tekrar baktıracağım bakalım çıkacak mı
 
Geri
Üst