Oto ic yalitim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mdgencer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mdgencer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
199
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
MRB :D

Bugun butun gun sanayideydim ve genel tartisilan konu arac ici yalitimi oldu. Izocam-Armaflex-AL 9mm lik yapiskanli levhalar var. Fiyat olarak 100-150TL araliginda 100 adet. Araclarin icerisinde ses yalitimi icin dizayn edilmisler. Internette arastirmalarim sonucunda buldum.

Simdi asil soru su. Bu tarz bir yalitim yapildiginda saclarin hava almayisindan dolayi daha cabuk curuyeceklerini iddia ettiler. Acikcasi bana sacmalik gibi geldi ama adamlarin isine saygi duymak lazim tabiki. Kac yillik kaportacilar.

Bu tarz yapilan bir yalitimin gercekten boyle sorunlara yol acar mi ? Yabanci ulkelerdeki araclara neden boyle bir uygulama yapiyorlar ozaman. Madem curumeyi cabuklastiriyor.

Sizin de dusuncelerinizi alabilir miyim ?
 
Bildiğim kadarıyla iç yalıtımın uygulanması son derece zahmetli ve zaman alıyor..

Ve ilginçtir kaportacılar bu tip uygulamalara sonuna kadarda karşı çıkar; mesela geçen hafta araç altına uygulanan yalıtım materyallerinden birisi hakkında kaportacıya soru sordum, direkt "gerek yokki, zaten arabada varki, neden yaptıracanki" tarzında savunmaya geçti.

Aynen "boya koruma" konusunda da kıyameti koparttılar.. Anladığım kadarıyla bu tip uygulamaları sonax, ziebart, autoking gibi oto bakım merkezleri yapıyor ve kaportacı abilerde "doğal düşmanları" addettikleri bu kurumların her türlü uygulamasına karşı çıkıyor..

mustang3.jpg


corvette4.jpg
 
benim bahsettigim uygulamada bu zaten fakat anlamadigim konu su. Neden paslanmayi hizlandirsin. Haa su sekilde olabilir tabiki zamanla o levhalarin arasi acilir ve icerisine su buhari ister istemez girer. Levhada buharlasmayi azaltacagindan bir nevi paslanmayi hizlandiriyor olabilir. Ama atilan anti pas tarzindaki seyler ise yaramiyor mu ?
 
açıkcası paslanma yapacağını zannetmem.. neticede üst fiyat aralığındaki araçlarda kullanılan yalıtım ürünleride bunlardan başkası değil. paslanma olsaydı, karosere bir şekilde zarar verseydi bmw, mercedes, audi gibi firmalar yapmazdı.. bu tarz bir yalıtım için başka bir alternatif yokki.
 
Malzemenin teknik özelliklerini inceledim. Su, ısı, buhar, yağ ve küfe karşı dayanıklı ve kauçuk esaslı esnek bir malzeme olduğu belirtiliyor. Sese karşı bir açıklama yok. Her ne kadar sese karşı bir açıklama olmamakla birlikte sese karşı mutlaka faydalı olacaktır. Asıl ses izolasyon malzemeleri sünger dokusuna sahip olan, gürültü emme özelliği bulunan malzemelerdir. Diğer taraftan hava alan her metal en azından oksitlenir. Oksitlenmenin /paslanmanın önüne geçebilmek için metalin hava ile ilgisini kesmek gerekir. Her kaportacının da bunu bilmesi gerekir. Eskiden kullanılan halı tarzı izalasyon maddeleri vardı. Bu malzeme ıslandığı zaman geç kuruduğu için paslanmayı hızlandırırdı. Usta belki de bu tür ürünleri kastetmiştir. Şimdilerde kullanılan izolasyon malzemelerin üst yüzeyleri su geçirmeyen malzemelerle kaplanıp kalitesi artırıldı. Bir de eskiden ziftli malzemeler vardı. Aracın iç tabanına eritilerek yapıştırılırdı. Kaportada kaynak yapılacağı zaman yanardı. O nedenle kaportacıların en sevmediği malzeme türü bunlardı. Benim önerim aracın içinde kullanacağın malzeme zemine yapışmayan türde olsun. Bu tür malzemeler herhangi bir tamir sırasında sorun çıkarmazlar.
 
Zaten Putur uygulamasi olabildigince sesi kesiyor. Bu uygulama daha cok pasa karsi bir uygulama ama sesi de kesiyor. Ozellikle motorun oldugu bolumden iceri gelen sesi azaltiyor. Genelde uygulama alanlari kaputun al kismi ve bagajdir. Fakat tabanada uygulanabiliyor.

Mantiken oksitlenmeyi onlemek icin hava ile temasi kesmemiz gerekmektedir. Anti pas tarzinda boyalarin amaci bu degil mi zaten ? Bu uygulama da onlara destek amacli.

Simdi olay su. Kaportaci arkadaslarin iddia ettigi olay su oldu. Belli miktarda hava almak zorundaymis kaporta. Yoksa curume yavaslayacagi yerde tam tersine hizlaniyormus.

Durum boyleyken tabiki bunu yapmak mantiksizlik gibi geliyor bana ama antipas uzerine bir de mumlu boya atildiktan sonra bu levha uygulamasiylada iyice pekisir kanisindaydim. Arastirmalarimiz devam ediyor...

Hic olmadi en azindan gogsun arka tarafina yaptircam. Motordan gelen sesi azaltabilmek ugruna.
 
Geri
Üst