2011 model Opel Astra 1.4 Turbo kullanıcısıyım. Aracımı Opel Odak'tan sıfır km. satın aldım ve şu an 95.000 km'den daha az kullanılmış durumda. Derdimi kısaca anlatmaya çalışacağım. Aracım seyir halindeyken servis uyarısı yandı, ben de en güvenilir yer olarak Opel yetkili servisleriden biri olan Opel Gerçek Oto’ya götürdüm. O sırada eşim uzun yol seyahate çıkacağı için arabamın özellikle kontrol edilmesini istedim. Serviste yapılan tetkikler sonucu yağ kaçırdığı tespit edilerek Tribütör kapağının değişmesi gerektiği belirtilip yaklaşık 1350 TL bedeli olacağı tarafıma iletildi. Bu şekilde yola çıkmamın doğru olmadığı söylendi. Uygun bütçem olmadığını söyleyip reddettim, tatile çıkmam o zaman dedim. Bunun üzerine daha masrafsız bir yol bulup sizi yola çıkartırız dediler ve 335 TL ücret karşılığında motor temizliği, kapak oringi, yağ ve filtre değişimi, performans iyileştiric, balata temizliği gibi müdahalelerde bulunduktan sonra yola çıkabilirsiniz dediler. Araç bu halde uzun yola çıkar-gelir. Uygun olduğunuzda getirirsiniz dediler. Ancak eşim ve ailem malesef Balıkesir civarında yolda kaldı. Bu sırada Gerçek Oto ile yaptığımız telefon konuşmalarında ısrarla yola devam etmem söylense de çekici yardımı ile arabayı Bursa'da bulunan Opel Neskar'a çektirmek zorunda kaldık. Tatilimiz berbat oldu. Ekstra masraf yaparak yola Otobüs ile devam etmek zorunda kaldılar. Bunun yanında Neskar, aracın probleminin başka bir yerden kaynaklandığını söyleyerek onayımla motoru açıp incelemede bulundu. tahminen 4-5000 TL masraf çıkarabilir dediler. Ancak İdda ettiklerine göre aracın şu anki tamir ücreti tam 15.200 TL tutarındadır. Piston ve Segmanlar'da problem varmış, Emme Manifoldu bitmiş, kablolar ve borular hasar görmüş, vs. Kısacası motor bitmiş. Bir taraftan servisin yanlış yönlendirmesiyle (Gerçek Oto) tatilimiz berbat oldu, belki de aracın bu kadar masraflı bir hasara yol açmasına sebep oldu. Diğer taraftan kime güveneceğimi şaşırmış durumdayım. İsmine ve menşeine güvenerek Opel satın aldım, bakımlarının %80'ini yine Opel yetkili servislerine yaptırdım. Ama aracım daha 100,000 km'yi tamamlamadan, doğru düzgün uyarı bile vermeden motoru bitti ve 15.200 TL masraf çıkardı. Bir servis, araç yağ kaçırıyor kapak değişmeli diyor, 1350 TL masraf çıkarıyor, diğeri ise 15200 TL’lik bir hasar tespit ediyor. Arada dünyalar kadar fark var. Gerek adı geçen servisler gerekse Opel Türkiye ile yaptığım görüşmeler sonucu herhangi bir sonuç alamadım. Opel Türkiye’den aldığım cevap; "haklısınız, sizi anlıyoruz ama yapabilecek bir şeyimiz yok" oldu. Servisten ekstra iskonto almaya çalışacaklarmış Gerçek Oto "biz yola çıkmamasını söyledik" diyor. Opel gibi büyük bir markanın servis ağının Türkiye’de bu şekilde olması çok üzücü. Ben de bu durumu önce sizlerin daha sonra da herkesin bilmesini istiyorum ki benim gibi başkalarının da canı yanmasın. Bırakın bir daha Opel satın almayı arkadaşımın arabasına bile binmeyeceğim. Opel satın alacaklara, varsa bu servisleri kullanacaklara duyurulur.