- Katılım
- 9 Tem 2012
- Mesajlar
- 3,982
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Merhabalar, Vectra B 2.0 CD den sonra Vectra C 1.9CDTI alıp, sonraki adım olan Seat Leon ile opele ara vermiştim. Ev tadilatı için Leon'u satıp da bir süre arabasız kalmıştım, kan çekiyor illa ki Opel olacak diyerek gidip yine ufak tefek ama biraz tahrik ile çok canlar yakabilecek bir Opel Corsa GSI aldım. Geçenlerde boya konusunda bahsi geçen dökük aracım bu Corsa GSI
Daha temiz görünenleri, daha masrafsızları vardı illa ki ama ben ben 98 yani en son model oluşu, hem sunroof-klima ikilisini barındırması hem de genelde LPG siz olmaları sebebiyle, LPG li olduğu için bu yorgun savaşçıyı seçtim. LPG'si yeni takılmış halen garantisi devam etmekte. KM orijinal mi değilmi kontrol dahi etmedim, 5664'e mesaj da atmadım çünkü ön kaputunun değişmesine ve direksiyon hava yastığının patlamasına mal olacak ufak çapta bir kazası var, 20 yaşına yakın zaten kazası bırakalım da olsun, ufak çaplı bir "hothatch" neticede...
İç döşemesi genel olarak temiz ancak şöför kısmında ufak bir yırtığı ve sünger desteğine ihtiyacı var, o da hallolur problem değil, nasip olursa VLOG veya foto şeklinde projelendirme yapacağım.
İlk izlenimlerim, aracın minnak duruşunun altında bir psikopat olduğu. Dizel kullanmaya alıştığımdan 1200 devirden 3500 devre kadar çevirip "gitmiyor lan bu" deyip, devrin düşük olduğunu kadrana bakıp anlayınca bir yoklayayım dedim. İnanılmaz ivmeleniyor, ne yazılımı ne meşhur MANTZEL diye bilinen custom emme manifoldu hiç bir şey yok, sadece kelepir diyebileceğim türden bir açık hava filtresi var ve buna rağmen hızlanma hissi harika... 4500 devirden sonra sesten durulmuyor yok böyle bir böğürtü...
Direksiyon ilk etapda "acaba hidrolik değil mi?" sorusunu kafadan geçirtse de, Seat Leon'un hissiz elektrikli direksiyonundan sonra biraz sert ama çok daha hisli olması sürüşte inanılmaz keyif veriyor. Vitesler tabi ki kemikli, opelin olmazsa olmazı. Debriyaj çok yumuşak ama baskı %50 ömründe diye tahmin ediyorum, ya hassasiyet ayarı iyi değil ya baskı çok aşağıda kavrıyor, ayardan sonra göreceğiz...
Bir teybi var evlere şenlik, hayatımda gördüğüm en ucuz alet. Ön kapı hoparlörleri çalışmıyor, arkadakiler de iptal, pandizotta 2 adet oval var ama sadece tiz sesi alabiliyoruz, teypte bas yok sanırım, naptınız lan bu basları?
:maden:
Konfor..Konfooor? Konfor hmm
Rüyalara daldım bir an. Konfor yok malesef, stock yay ve amortisör ile illa ki vardır birazcık ama mevcut haliyle yok. 10cm yere basılmış, inanılmaz sert, amortisörleri son canına kadar kösmüş yaylar var üzerinde. Ne mutlu ki bol yanaklı kışlık lastikler ve yedek teneke jantlarıyla bu durumdayız, 195-40-16 planımı düşündükçe aracın konforu transpalet ile kıyaslanacak kadar rezalet olacaktır sanırım... Anlatılmaz titreşilir yani 
Aracın eğlencesi bitmek tükenmek bilmeyecek bir durumda. Merkezi kilit sisteminin kumandasında problem var, 10 kez basınca bir kez algılıyor, bazen algılamıyor, manuel kapıdan kapattım zaten :rakir::rakir: Eski sahibi arkadaş, orijinal GSI jantlarını(gerçi C16 jantları ya neyse), ABARTTTTEKSOZZZ diye bilinen gür sesli son susturucuyu, kazada kör olan angeleye farlardan birini, çakma xenon beyinleri ve bi kaç xenon çakması ampülü, hava filtre orijinal kazanı ve borularını, bi kaç bişi daha vardı mangal falan galiba, bi çok şeyi doldurup verdi :maden::maden:
Velhasıl 22.00 itibariyle işten çıkıp şehir içinde dolaşıp bir araba yıkamalık vaktimde bu kadar izlenim edinebildim corci hakkında. İlerleyen zamanlarda yeni güncellemelerle, yeni izlenimlerle paylaşımlar yapar sizleri bezdiririm, bir kaç da foto çektim, ilerleyen zamanlarda bir kıyaslama yaparız hep birlikte
Plakalarımızı da söküp yarın Bilecik'e gönderiyoruz, mevcut 35 plakamız ile değiştirelim ki sigorta primimiz totomuza kaçmasın

Daha temiz görünenleri, daha masrafsızları vardı illa ki ama ben ben 98 yani en son model oluşu, hem sunroof-klima ikilisini barındırması hem de genelde LPG siz olmaları sebebiyle, LPG li olduğu için bu yorgun savaşçıyı seçtim. LPG'si yeni takılmış halen garantisi devam etmekte. KM orijinal mi değilmi kontrol dahi etmedim, 5664'e mesaj da atmadım çünkü ön kaputunun değişmesine ve direksiyon hava yastığının patlamasına mal olacak ufak çapta bir kazası var, 20 yaşına yakın zaten kazası bırakalım da olsun, ufak çaplı bir "hothatch" neticede...
İç döşemesi genel olarak temiz ancak şöför kısmında ufak bir yırtığı ve sünger desteğine ihtiyacı var, o da hallolur problem değil, nasip olursa VLOG veya foto şeklinde projelendirme yapacağım.
İlk izlenimlerim, aracın minnak duruşunun altında bir psikopat olduğu. Dizel kullanmaya alıştığımdan 1200 devirden 3500 devre kadar çevirip "gitmiyor lan bu" deyip, devrin düşük olduğunu kadrana bakıp anlayınca bir yoklayayım dedim. İnanılmaz ivmeleniyor, ne yazılımı ne meşhur MANTZEL diye bilinen custom emme manifoldu hiç bir şey yok, sadece kelepir diyebileceğim türden bir açık hava filtresi var ve buna rağmen hızlanma hissi harika... 4500 devirden sonra sesten durulmuyor yok böyle bir böğürtü...
Direksiyon ilk etapda "acaba hidrolik değil mi?" sorusunu kafadan geçirtse de, Seat Leon'un hissiz elektrikli direksiyonundan sonra biraz sert ama çok daha hisli olması sürüşte inanılmaz keyif veriyor. Vitesler tabi ki kemikli, opelin olmazsa olmazı. Debriyaj çok yumuşak ama baskı %50 ömründe diye tahmin ediyorum, ya hassasiyet ayarı iyi değil ya baskı çok aşağıda kavrıyor, ayardan sonra göreceğiz...
Bir teybi var evlere şenlik, hayatımda gördüğüm en ucuz alet. Ön kapı hoparlörleri çalışmıyor, arkadakiler de iptal, pandizotta 2 adet oval var ama sadece tiz sesi alabiliyoruz, teypte bas yok sanırım, naptınız lan bu basları?

Konfor..Konfooor? Konfor hmm


Aracın eğlencesi bitmek tükenmek bilmeyecek bir durumda. Merkezi kilit sisteminin kumandasında problem var, 10 kez basınca bir kez algılıyor, bazen algılamıyor, manuel kapıdan kapattım zaten :rakir::rakir: Eski sahibi arkadaş, orijinal GSI jantlarını(gerçi C16 jantları ya neyse), ABARTTTTEKSOZZZ diye bilinen gür sesli son susturucuyu, kazada kör olan angeleye farlardan birini, çakma xenon beyinleri ve bi kaç xenon çakması ampülü, hava filtre orijinal kazanı ve borularını, bi kaç bişi daha vardı mangal falan galiba, bi çok şeyi doldurup verdi :maden::maden:
Velhasıl 22.00 itibariyle işten çıkıp şehir içinde dolaşıp bir araba yıkamalık vaktimde bu kadar izlenim edinebildim corci hakkında. İlerleyen zamanlarda yeni güncellemelerle, yeni izlenimlerle paylaşımlar yapar sizleri bezdiririm, bir kaç da foto çektim, ilerleyen zamanlarda bir kıyaslama yaparız hep birlikte








Plakalarımızı da söküp yarın Bilecik'e gönderiyoruz, mevcut 35 plakamız ile değiştirelim ki sigorta primimiz totomuza kaçmasın
