Merhaba arkadaşlar.
Aracımda bir sorun çıktı maalesef. Bir kaç gündür yokuş çıkarken arasımda sarı servis ışığı (araba ve üzerinde anahtar şekli olan) yanıyor. Aynı zamanda da benzin kokusu geliyor (lpg'de çalışırken). Neden olabilir? Yakında servis olmadığından gösteremedim.
Dün arabayı daha önce triger setini değiştirip hız sabitleyiciyi taktırdığım servise götürdüm. Önceden belirlemiş olduğum tüm sorunları çözdüler sağolsunlar:
1 - Yokuşta benzin kokusu ve arıza ışığı: tech2 cihazı termostatta uyarı verdi. Termostatı değiştirdiler. Lamba bir daha yanmadı. Koku da gelmedi. Ancak fazla zorlamadık,, yokuşta zorlayınca tam sonuç ortaya çıkacak.
2 - 2. sıra koltuk yerine tam oturmuyordu. Yağlayıp, gevşettiler. Fazla kullanılmamasından kilidin sıkışmış olduğunu söylediler. Sorun giderildi.
3 - Sol arka cam inip kalkmıyordu. Gövdeden kapıya geçen kablolarda kopukluk varmış. Açılıp şimdiye kadar hiç görmediğim bir şekilde birbirine bağlandı, sorun çözüldü. Bağlama şekli: kabloların her ikisi de ikiye ayrılıp, ayrı gruplar karşılıklı birbirine bağlandıktan sonra hepsi bir araya getirildi, üstüne bir de havyayla lehimlendi. Son olarak bantlandı.
4 - Ön cam su püskürtme çalışmıyordu. Arka cam su püskürtme ve cam sileceği ise şoförden bağımsız hareket ediyordu. Kendi kendine çalışıyor, su püskürtüyordu. Ne çalıştırabiliyordum ne de durdurabiliyordum. Tamamen başına buyruktu.
Bu sorun aracı ilk aldığımızda vardı zaten. Hatta eski sahibi düzeltilmesi için arıza koldandır diye düşünerek orjinal kol almış ama taktırmamıştı. Onu bize verdi serviste taktırırsınız diye. Triger için gittiğim ve dünkü servisim olan kişi geçen sene sorunun koldan olmadığını, belki programlamadan olabileeceğini söylemişti geçen sene. Servise gittiğimde vakit geçti, eleman uygun bir zamanda getirn "CIM modülünü değiştirelim" dedi. Bu modül direksiyondaki kumandaların modülü.
Biz bir yıldan fazladır aracı bu şekilde kullandık. Cam silmemiz gerektiğinde ön camdan elimizi çıkarıp camsil püskürttük. Hatta nasıl olduysa vizeden bile geçti.
Dün ustaya bunu söyleyince, önce başka usta iyice baktı, CIM değişecek dedi ve CIM fiyatı araştırdı. Daha sonra asıl usta geldi ve "durun bakalım, aynısı benim vektranın da başına geldi, tamirle düzelttim, açıp bakayım" dedi. dierksiyonu açtı, modülü çıkardı, sildi temizledi, o arada biz ordan ayrıldık, geri döndüğümüzde parçayı geri takmıştı ve düzgün bir şekilde çalışıyordu.
Sonuç olarak Uşak Sistem Opel Servisi çalışanları Ümit ve Turan Ustalar sağolsun, tüm sorunlarımı çözdüler. Normalde sadece CIM modülü yetkili serviste en az 350 lirayken ben yukarda belirttiğim tüm işlemler için sadece 200 lira verdim. Bunun 125 lirası termostat fiyatı zaten. Üstelik yoğunluk nedeniyle tüm sorunların çözümü 4 saatten fazla sürdü.
Uşak ve civarındaki Opel sahiplerine kesinlikle Sistem Opel servisi Ümit ve Turan Ustaları öneririm. Kendileri yetkili serviste tüm eğitimleri alıp Master Tech olarak ayrılmışlar zaten.