Opel sorunlu mu

Doğru diyorsun ama servise gitmiştim geç çalışma sorunum olduğunda direk subaplar dedi 3000 TL istedi, pompa değiştik düzeldi. Belki su kaçağını çözerdi ama servis ücreti ve parça fiyatındaki faiş ücretleriyle yaklaşılmıyor. Kaputu açmaya 150 Tl istiyorlar.
 
Hayırlısı olsun buna benzer çok konuya yazdım. Opel aracı olan bende dahil Allah sabır versin bize. Sabırlı olmaz isek emin olun arabayı yakmamız an meselesi. Hatta etrafınız da bir bakın bakalım Opel servisi olan işletme sahiplerinin araçları ne marka ;)
 
Volvolar, Audiler, Mercedesler havada uçmuş :)

Şimdi arka sayfalarda Volvo alıp kullanmış ve problem yaşamamış birisi yazmıştı. Volvo kaliteli ve pahalı bir arabadır bundan dolayı aracın ilk sahibinin ne özel servise gittiğini ne de yan sanayi parça kullandığını düşünüyorum ve eminim ki öyle yapmıştır. Kısaca Volvo' nun iyi bakıldığı için problem çıkarmaması normaldir.

Opel için bu durum çok geçerli değil. İlk bakımdan sonra millet özel servis ve usta arayışına giriyor, nerede en ucuz yan sanayi parça varsa ona yöneliyor, ucuz yağ kullanıyor. Bu, kısa vadede 3-5 liranın cepte kalmasına sebep olabilir fakat uzun vadede aracın diğer bölümlerinde problem çıkmasına sebebiyet verir. Halbuki iyi baksa araç uzun yıllar problem çıkarmaz.

En basit örnek hava filtresi. Bir arabanın mekanik olarak sağlıklı olmasındaki en önemli parçanın hava filtresi olduğunu söyleyebilirim ama çoğu kişi ucuz diyerek yan sanayi kullanıyor. Hava filtresini çıkarıp 1000 kilometre kullanacak bir babayiğit çıkarsa yaşadıklarını bizimle paylaşıp A' dan Z' ye neler olduğunu hep birlikte görürüz :)

Son olarak bazı parçaların belirli periyotlarla değiştirilmesi gerekir bunların bazılarını şükrü abi saymış. Bir devir daim pompasının yada radyatörün periyodik olarak değişmesi masraf yada problem değildir bakımdır. Titreme, stop etme, hararet, devir düşmesi, marş almama gibi şeyler problemdir ve bu problemi çözmek için harcanan para ve değişen parça masraf olarak nitelendirilir. Sebeplerine de genellikle usta hatası, kullanıcı hatası, yan sanayi parça ve bakımsızlık diyebiliriz.
 
Kardeşim duramadım yine kaşındın diyorsun yanihehe

Canım abim aslında araç konusunda şöyle bir durum var uzun zaman kullandığım araçlara bakacak olursak

renault fluence 2014 2015 2016 şirket aracı
volvo s40 2008 dizel şahsıma ait
peugeot 301 2015 dizel
hyundai i 30 2014 dizel

işyerinde kullandığım milletinde eşşek muamelesi yapıp kullandığımız fluence 40 bin km ye gelmiş olmasına rağmen en ufak problem yok oysaki reno abi dandik denir

volvo s40 volvo için yorum yapmayacağım volvo inanılmaz bir şey.

peugeot pek fransız ne anlar araçtan :D demeyin aman binin kullanın çekişi yakıtı en ufak problem vermemesi. 60 bin km de

hyundai i 30 kore dimi canavar canavar

bunlar etrafımdaki araçlar bunların yanı sıra eskileri bilirsin abi babamın alman sevgisi çok sırayla 2011 yılında opel astra g kasa 2004 model araç aldık 1 yılda yaptığım masraf 2000 tl daha da yapacaktım :D masraf yapmak bir şey değil adama teker diyorsun motor motor diyorsun tekeri tamir ediyor :D

ve en son yine opel aldık ama görsen abi mükemmel duruyor sanarsın sıfır içi dışı muazzam 1 seneye yaklaştı sanayilerdeyim hayır hoşumada gidiyor volvo da bakım zamanı gelsede servise gitsem diyordum opelden alışkanlık o sanayi kokusu ilgimi çekiyor artık.

kötülemek için yazmıyorum da abi herkes elini vicdanına koysun gözünüzün önüne getirin sanayiye girdiğinizde her dükkanın levhasında neden opel amblemi var? bence en sorunlu markalar arasında almanlar olmalı en sorunsuz araçlar artık 2015 sonrası fransızlar koreliler toyota vs saymıyorum onları psa gurubu gerçekten iyiler.
 
Merhabalar.
Ama bana volkswagen serviste çalışan bir usta ;2015 te en az arıza yapan araç opel astra demişti.
Aracimin ilk sahibiyim,maşaallah beni yolda bırakmadı ,bir kere lastik patladı ,onda da benzinliğe kadar gittik orada istepme ile değiştirdik.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
opel vectram vardı allah belasını verisn 1.8 cd adam edene kadar anam ağladı en sonunda sattım kurtuldum en son yağ lambası ara ara yanıyordu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Aracımızı alalım bakımlarını zamanın da yaptıralım her zaman savunduğum şey bu ama arkadaş opel aracın var ise her zaman insanın içinde bir kurt duruyor. Hadi bakalım şimdi nereden bir arıza verecek diye. Harbi insanın psikolojisi bu duruma geliyor. Kaputu açıp motora bakmaya insan korkar mı? Yeminle ben korkuyorum :D Sanayiye her gittiğim de bir yeri yapılır iken başka yerden bir halt yiyecek beklentisi içinde oluyorum :) ne diyeli? opel aslında kalite marka ama opelin derdi ise ne zaman nerede ne halt edeceğinin belli olmaması. Bir fren konusunda en az 6 işlem yaptırdım en sonun da adam edebildim. Ama bir daha çok büyük konuşmayayım opelden uzak duracağım gün kadar açık. Evet opel de tadı başka markalar da alamayacağımı biliyorum ama arkadaş tat alacağım diye de tadım tuzum kalmadıktan sonra ne işe yarar ki?
 
Şu arabam sorunlu diyenler araçlarının yaşlarını niye yazmıyor .

Öyle bir yazIyorsunuz ki bayiden çıkıp sanayiye gitmiş gibi :)

Eminim sorunlu yazdığınız araçlar 20-25 yaşında araçlar ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üçü beşi bilmem eğer ikinci el araç alacak isem bundan sonra marka takıntısı olmadan dandik marka ama sıfır araç almak en mantıklı en akıllı çözüm bana göre belli bir yaşa gelince satacak üzerine koyup sıfır araç alıp yola devam edeceksin hiç bir zengin sanayi ile uğraşmaz adamlar işi biliyor baktı ki araç sanayi yollarına bakmaya başladı anında satıyor sonra yenisini alıp yola devam ediyor. Onların eskileri de bize yeni geliyor sonra da sanayi köşelerinde sürünmeye devam ediyoruz. Bu saatten sonra benim için şahsen marka takıntısı filan kalmadı :) yaş konusuna gelince her parça değişimi yapılmasına karşın sorun çıkarıyor ise bir araç marka önemli değil demek ki bir dert var demektir. Atalar boşuna dememiş eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağar.
 
Sorun marka değil Nadir bey, sorun yaş ? Eski araca binip üzerinde tepnilmiş araç alıp burada marka kötülemek nedir ?

Ben 2 adet opel araca biniyorum ve hiç bir sıkıntım yok, biri 12 yaşında biri 11 yaşında şimdi 11 yaşında olan sıfırdan beri bende . 12 olan ise gümrükten alındı Avrupa dan gelme daha fabrika amortisörleri üzerinde , tek bir yan sanayi parçası yok. Yatak sardırmış eski sahibi onuda sıfır motor atarak yaptım. Çatır çatır biniyorum ;)

Bence sorun 3 kuruşa 5 köftelik araçlar peşinde koşan insanların ucuza araç alıp sonra toplamaya çalışmaları .

Bakın ben izinlerimde eğlence olarak sanayi dolaşan biriyim ustalar ile vakit geçiren biriyim garip geliyor olabilir ama analizlerim kulaktan dolma değil .

Hepsi kendi gözlemim , kimse kusura bakmasın opel dahil yeni nesil can-bus ve most kullanan araçları bizim sanayilerde tamir edecek , arızasını çözecek usta yok. Ya kendin araştırıp bulacaksın yada çok iyi bir yetkili servis bulup devam edeceksin .

Aksi takdirde hangi marka model olursa olsun forumlarda ağlama duvarı arar durursun . Mercedes'i de böyle Renault ta böyle ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst