Opel Mühendislerini ve Tasarımcılarını Saygıyla Anma !!!

baticaliskan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
380
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Diyeceksiniz şimdi ne oldu.
Kuşadasından arkadaşlarım sağolsunlar ben oruç tutuyorum adaya gitmiyorum ramazanda diye Aydın'a beni görmeye geldiler. İftar sonrası çıktık oturduk lafladık.
Saat oldu gece 11 gibi döneceklerdi, kalktık hep birlikte.

Arkadaşımında aracı Corsa-D sıfır km aldı benimde payım büyüktür opel seçiminde.
Bir baktık ki sağ farın kısası yanmıyor. O halde de gece yola çıkılmaz. Aradım aksesuarcı yakın arkadaşımı, aldım onu evden gittik sanayide dükkanı açtık H7 ampülü aldık. Veeee burdan sonra film başlıyor.

Biraz inceledim farın arkasında bir kapak vardı mandallı onu açtım. Güç bela elimi soktum ampülü çıkardım. Şimdi geldi ampülü takmaya.

KUSUR 1) Öyle bi far ve yer tasarımı yapmışlar ki mümkünatı yok el işlemiyor ki ellerim de uzun incedir. Sürekli elim hava filtre kutusuna sürtüyor.

KUSUR 2) Hadi dedim hava filtre kutusunu sökeyim elim daha rahat çalışır. Filtreyi sökerken malum filtre kabı alt ve üst olarak 2parçadır. Benim aracım ASTRA-G 2001 mandalla tutar birbirini alt ve üst kapak. Ama 2012 model araçta vidayla tutturulmuş. Vida demir, vida yuvasının olduğu yer yani alt kapak plastik. Zamanla filtre değişimlerinde tak çıkar, vidalar plastiği yiyecek ve filtre kabı tam kapanmayacak, hava almaya başlayacak. Yakıt artacak, performans düşecek.

KUSUR 3) Öyle böyle hava filtre kutusunu söktüm. Başladım ampülü takma çabasına. Farın yuvası, farın arka taraftaki dış kısmından o kadar içerdeki, yine el zor çalışıyor. Ampülü değiştirmek için nerdeyse farı sökmek gerekecek. İnat ettim uğraşa uğraşa elimi kolumu çizdirerekten gerçekten çok zor bir şekilde ampülü taktım neyseki.

Denedik farlar tamam, arkadaşlarımı yolcu ettim. Ben makine mühendisiyim ve özel sektörde 4yıl çalışmışlığım var. Biz yenilik yapmadık mı eleştirilirken. Açıkcası opelim tasarımcıları ve mühendisleri, ileri gideceğine dahada geriye gitmişler.

GECE GECE HEPSİNİ SAYGIYLA ANDIM TABİKİDE
 
Bu konuda sana hak veriyorum bak aynı araçtan bendede var ve aynı sorundan muzdaribim eski aracım 307'den kalma narva marka H7 beyaz ampüllerim var (daha gıcır gıcır fazla kullanmamıştım) dedim ki gedizlere gidip servisinde taktırtayım bu ampülleri adam demesinmi bana abi ampülleri takmamız 1 saati alır dedim hayırdır xenon takmıyorsun ki altı üstü basit bir ampül yok abi motorda bazı parçaları çıkarmamız lazım dedi

Bende vazgeçtim taktırmaktan halen daha orjinal gündüz rengi halojenler ile geziyorum Allaha emanet ampüller patlasa gece zifiri karanlıkta yolda kaldık demek

Bence opel mühendisleri bu işe acilen bir çözüm bulmalı aracı küçük yapacaz diye resmen kaportadan çalmışlar birader

eski aracım 307 de bile koca koca kavanoz kapağı gibi kapaklar vardı çıkarır kendim takardım ampülleri rahat rahat bunda farın içine 3 yaşındaki çocuğun bile elinin giremeyeceği kadar bir darlık var
 
Son düzenleme:
Ön kısım biraz çekik ve içi dar alan olduğu için maalesef birşey yaparken bazı şeyleri demonte etmek gerekiyor.
 
Bana kalırsa bu konu sanıldığı kadar kolay bir mesele olmamalı..Yani bizim müşterimiz ya da kullanıcımız farın ampülünü değiştirir, bu yüzden de boşluk bırakalım mümkün mertebe gibi bir durum olamaz..Aracın sınıfı,donanımı ve yılı itibariyle kullanılan malzemeler de değişkenlik gösterir..Örn vectra c lerde hlojenlisi vardır, xenonlusu vardır ve bir de AFL lisi vardır ki AFL far sistemi tamamen kapalı bir kutudur..Yani ampülü patladıysa falan öyle kolayca çıkarılamaz..Mecbur tamponu çıkarıp sonra işini görmen gerek..Ama ben bunun bu şekilde olmasına itiraz etmiyorum..Daha doğrusu olması gereken bu olmalı diye düşünüyorum..Sizin itiraz ettiğiniz noktalara gelene kadar neler var neler ;)
 
Son düzenleme:
Bahsi geçen problem yeni model araçların bir çoğunda var artık, Ford modellerinde ampul değiştirmek için farı söküyorsunuz mesela, tek vidası var birde mandalına bastığın zaman çıkıp geliyor koskoca far.

İlerleyen teknolojiye paralel motor kaputlarımızın iç kısmı bayağı bi kalabalıklaştı, bu da araç kullanıcılarının böyle ufak tefek durumlara müdahalesini zorlaştırıyor. Ama emin olun bir çok yeni model araçta bu ve buna benzer ufak tefek basit hatalar var.
 
Benim eller biraz etli olduğundan far ampülünü değiştirirken farları sökmek zorunda kalıyorum :(. 50 senelik Taunus arabamın her yerine ellerim rahatlıkla giriyor ama Vectra B de durum çok vahim.
 
Bende farklı bir konuya değinmek istiyorum konu Opel mühensliği ile ilgili oldugundan
Direksiyonda otururken sanki koltuk direksiyonu tam ortalamıyor gibi geliyor :-)
Ya direksiyon olması gerekenden bi kaç mm sağda yasa koltuk olması gerekenden bir kaç mm solda :-)
Yada bende bi yamukluk var:-))
 
Far afl olsa anlarım hani derim teknolojik ama normal halojen bir görmeniz lazım önce o farın yapısını akıllara zarar.

Focus'taki olay iyiymiş, bak işte orda iyi mühendislik uygulaması var. Adamlar alanı dar tutarken farın kolayca çıkmasını sağlayacak durumu geliştirmişler. Corsa'nın farı sökeyim desek tampona kadar yolumuz var :)
 
Benim eller biraz etli olduğundan far ampülünü değiştirirken farları sökmek zorunda kalıyorum :(. 50 senelik Taunus arabamın her yerine ellerim rahatlıkla giriyor ama Vectra B de durum çok vahim.

Gecenin bir yarısı sol far kısa ampulü patladığında yarım saat kadar can çekişmiştik, far ampulünü tutan "V" şeklinde bir tel var, hiç abartmadan söylüyorum ki yarım saat uğraşıp o telle ampulü sabitleyemeyince gazete sıkıştırmıştım kapakla ampulü soktuğum yer arasına sırf sabitleyebilmek için, gerçekten zulüm geliyor :(
 
Ondan sonra Nadir nasıl opelin üzerine soğuk su içmesin :D
 
Geri
Üst