opel modelleri crash testlerde sınıfta kaldı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yalçın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
herkes anti hyundai cı olmuş iyi mi o kadar da kötü değil abartmayin ya
 
olay anti-hyundai değil, Opel Hyundai'den geride kaldı demek pek inandırıcı değil :D
Hyundai'de son zamanlarda çok atak yaptı, aynı Opel'in yaptığı gibi, ama Opel'i geçecek kadar değil bence.
 
son dönemde kore arabalarında konfor ve güvenlik artıyor ama arabaları da hep kafaları gibi mengeneyle sıkıştırımışa benziyo. o ne tipsizlik kardeşim öyle. günce accent ve cerato bana karetta karetta gibi görünüyor. yemişim güvenliklerini
 
Pasif güvenlik aktif güvenlik katlanan bölgeler ile darbeyi emmeler falan filan arkadaşlar airbag hariç bunların çoğu mühendislik oyunlarıdır sonuçta bende 20 yıllık mühendisim makine dizaynları yapıyorum mühendislikte çok bilinen iki kelimelik bir cümle vardır o da "sıradan alıcılar" cümlesidir ve bu cümle otomobil buzdolabı veya çamaşır makinesi gibi bir makine olan ama kullanımı örneğin bir iş makinesi gibi uzmanlık gerektirmeyen son kullanıcılara hitap eden tüm tasarımlarda kullanılır ve firmaların pazarlama bölümleri üretim bölümündeki mühendislerden işte bu sıradan kullanıcıları etkilemek için aslında fazla önemli olmayan ama sonuçta var olan özelliklerin detayını isterler ve bunları abartarak reklam yaparlar sonuçta otomobilin sacı inceltilerek hem malzemeden kar etmek hemde hafifleyen otomobilin az yakması ve yine hafiflikten dolayı seri olması temel hedefken bu kullanıcıya hemen yüksek yoğunluklu galvaniz sac kullanımı olarak yansıtılır alıcı otomobilin sacının inceltildiğine odaklanacağına yoğunlaştırılmış galvanize odaklandırılır ve incelmiş saca şikayet edeceğine yoğun galvanizden memnuniyet duymaya başlar ve bu şekilde istenen amaca ulaşılır.

Bunu niye yazdım derseniz otomobilin katlanan bölgeleri varmış darbe emiyormuş içindekiler bu sayede absorbe edilen ivme nedeniyle az hasar görüyormuş teknik dizayndan dolayı kabin hasar görmüyormuş derken incelen saclar ve bu şekilde materyalden yapılan kısıntılar sayesinde yapılan artı karlar firmaların kendilerine kalmaktadır. Bu nedenle bir taraftan karoser malzemesi zayıflatılarken diğer taraftan güvenlik arttırılamaz evet airbag hayat kurtarır ama o karoser ile ilgili değildir. Dolayısıyla 1950 model kalın saclı ve tam şasili bir amerikan otomobiline çarpıpta ben daha güvendeyim çünkü katlanan darbe emen bölgelerim var demek hayalcilik olur.

Buraya kadarını neden yazdım dikkat ederseniz Opelin sacı rakiplerinin çoğundan kalındır ve opel şasisi rijitliğiyle zaten ünlüdür. Örneğin golf ile astranın sacını kıyaslayın parmağınızla dokunup itin ne dediğimi hemen anlarsınız diğer aktif veya pasif güvenlik özellikleri ise opelde zaten vardır dolayısıyla opel güvenlik için her tekniği kullanmış olduğu halde sacı bile diğerlerinin çoğundan kalınken güvenlikten sınıfta kalırsa ve diğerleri hemde hyundai bile onun önünde yer alırsa benim buna inanmam güç olur
 
Adam lafı atmış ortaya yok olmuş. Boşverin arkadaşlar bizi gıcık etsin diye yazmıs sanırım. Hiç Opel kia'dan geri kalabilir mi? Özellikle bir Alman arabası kore arabasından geride kalmaz. Boşverelim böyle saçmalıklarla uğraşmayı bence. Saçmalayan saçmaladığıyla kalsın.
 
Adam lafı atmış ortaya yok olmuş. Boşverin arkadaşlar bizi gıcık etsin diye yazmıs sanırım. Hiç Opel kia'dan geri kalabilir mi? Özellikle bir Alman arabası kore arabasından geride kalmaz. Boşverelim böyle saçmalıklarla uğraşmayı bence. Saçmalayan saçmaladığıyla kalsın.

yok o abimiz öyle laf atıp giden tip üyelerden değil, arabalarımızın bi tarafının kötü olduğunu her iddia edene böyle çemkirmek de hoş değil :(

bu arada hyundainin dizaynını hafife almayın arkadaşlar, tamam üretim kalitesi düşük olabilir ama dizaynı yabana atmayın
120 ile duran arabaya vurdu bi arkadaşım airbagsiz accent ile biyeri çürümedi bile.
 
Teknoloji çok ilerde ve araçların artık global yapıya uygun olarakda birbirlerinden çok farkı kalmamaktadır. zaten bir çok marka birbiriyle ya evlendi yada satın aldı. Uzak doğu araçları zaten ilk çıktığından beri avrupa ve amerka mentalitesinde üretilmemişlerdir. daha ekonomik bir yapıya sahip olmuşlardır. ancak performansdan hiç geri kalmamışlardır. bununda en önemli nedeni teknolojiyi çok iyi kullanmalarıdır.

Artık piyasada rakip gibi görünen araçların çoğu biribirinin motorunu şasisisi yada platformunu kullanıyor. bence önyargılı davranmayın derim. Kia nın ve Hyundainin sunduğu donanım ve konfor seçenekleri mazda ve toyotadan aşağı değil. kaldıki bence bir çok avrupa markasındanda daha başarılılar. çok dayanıklı araçlar yapıyorlar. kronik sorunları yok ve "bozulmuyorlar".
 
Geri
Üst