Opel Kadett C Turbo

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Yakışırdı anadola bir turbo keşke vazgeçmeseymişsiniz :(
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yakışırdı anadola bir turbo keşke vazgeçmeseymişsiniz :(
Turbo olayı işin şakası. Ömer Anadol'u orjinal olarak toplayabilmek için çok uğraştı. Aracın işleri tamamen bitince resimlerini paylaşmasını sabırla bekliyoruz.
 

MadeN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
6,208
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ömer kolay gelsin çok güzel bir proje.. benim kuzenimde 83 şahine turbo uygulamıştı eğer soruların olursa bana yolla aynen iletirim sonuç alabilirsin diye düşünüyorum..
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Çok teşekkür ederim acaba turbo olarak ne kullandı ve boost nedir bilgin varmı ? Ve yakıt sisteminde ne gibi değişiklikler yaptı ? Bir dahaki muhabbetinizde bunları benim için sorarsan çok mutlu olurum tekrardan teşekkürler.
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Regülatörü aldım arkadaşlar dün elime ulaştı pompa olarak elimde hali hazırdaki mercedes pompasını kullanacağım bu gün fırsat bulabilirsemö regülatör ile pompa montajını yapıp teste çıkacağım her şey yolunda giderse video eklicem olmassa yarına artık.

grnt0130.jpg


grnt0131.jpg


grnt0133.jpg


grnt0135.jpg


grnt0136p.jpg


grnt0139.jpg


grnt0140.jpg
 

just-a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
usta ne diyeyim bilmiyorum ama yapılan işlem bir harika işallah hayırlısı olur bendede birtane var kadett c city 1976 mod bakalım bende birşeyler yapmak istıyorum ayıptır sorması ama 3 aşa 5 yukarı bu malıyet neye cıkar acaba
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Biraz geç oldu ancak son gelişmeler şu şekilde arkadaşlar.Şeytan dürtmesi üzerine basıncı yükselterek 1.3 continous basınçta segman&piston kırdık ve conta patlattık ancak bu bar da 0..100 ü 8,5 ile 9 sn arasında tamamladık 3 - 5 denemeden sonra video çekmek istemiştim ama 4. denememizde motoru kırdık.Motor tamamen söküldü motorun stok sıkıştırma oranını 8:1 biliyorduk yanılıyormuşuz rektifiye ustamın yaptığı ölçümler ile motorun sıkıştırma oranının 9.2:1 olduğunu öğrendik.

Daha sonra kolbenschmidt piston ve segman takımını aldırdık pistonların üzerinden sıkıştırma oranını 8:1 e düşürmek için tornada (rektifiyecinin yaptığı hesap doğrultusunda) 2.5 mm kadar aldık motorun toplanma aşamasında detaylı foto çekemedik ancak çekmiş olduğumuz üç beş fotoyu ekliyorum.

grnt0190.jpg


grnt0192.jpg


grnt01930.jpg


Yataklar ;

grnt0194.jpg


Pistonların tornada tepelerinden aldındıktan sonraki halleri ve motorun yarıya toplanmış hali ;

grnt0206.jpg


grnt0207c.jpg


grnt0208.jpg


Motoru tamamıyla toplayıp tekrar araca yükleyip yürür vaziyete getirdikten sonra başka taraflarından nefes alıp veren lanet karburatörümden kurtulmak istedim araştırmalara başladım ve çok eski zamanlarda Lancia Delta da kullanılan çift barrel orjinal weber karburatör buldum bu karburatörün farklı bir özelliği varmış belli bir devirden daha doğrusu silindir vakumundan sonra üzerine monte diyaframı açarak daha fazla benzin akmasını sağlıyormuş.Bu karburatör bir süre italyan tipolarda da kullanılmış görsellik olarak tempra karburatörünün nerdeyse birebir aynısı gibi.
 
Son düzenleme:

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Bu karburatörü alınca birde emme manifoldu gerekecekti doğal olarak çift barrel olduğu için mevcut manifolda uymayacağı için yeniden bir manifold yapmam gerekti,alüminyüm malzeme memlekette bulamadığım için ve kaynağınında bir hayli zor olacağından demir boru ve dirsekler yardımı ile bir şeyler yapmaya çalıştık.

Demircide uygun ölçülerde düz lama kestirip emme manifoldu contasını lamanın üzerine koyup birebir aynısını lamaya çizdik sonra lamayı çizdiğimiz yerden oksijen kaynağı ile kestirdik kenarları taşladık deliklerini deldik vs.

grnt0214.jpg


grnt0216.jpg


Demirciden uygun kalınlıkta iki tane dirsek alıp arayada uygun kalınlıkta ve uzunlukta demir boru alıp birbirlerine kaynak edildi ve bu dirsekler ile alt flanş birbirlerine kaynak edildi ;

grnt0218d.jpg


grnt0217a.jpg


grnt0227.jpg


grnt0228.jpg


grnt0229.jpg


Karburatörün oturacağı flanşıda hazırladıktan sonra dirseklerin üzerine konumlandırabileceğimiz bir hale getirildi ;

grnt0219.jpg


grnt0221y.jpg


grnt0223.jpg


grnt0224.jpg


grnt0226.jpg


Alt flanş ile dirsekler birbirine kaynak edildikten sonra sıra karburatörün oturacağı boğaz flanşının kaynağına geldi.

grnt0230.jpg


grnt0231.jpg


grnt0239k.jpg


grnt0241.jpg


grnt0243.jpg


grnt0244.jpg
 
Son düzenleme:

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Manifold bittikten sonra karburatörü öylesine üzerine oturtup hem herhangi bir istenmeyen durum varmı hata yapmışmıyız diye bakmak istedik hemde nasıl görünecek falan filan :)

grnt0232.jpg


grnt0233.jpg


grnt0234x.jpg


grnt0235.jpg


grnt0236.jpg


grnt0237.jpg


Ve aracın üzerindeki monte edildikten sonra ki resimler ;

grnt0245m.jpg


grnt0246p.jpg


grnt0248.jpg



Araç şu an 1 bar da yürüyor ancak rodaj henüz bitmedi o yüzden zorlamıyorum yeni değerler nedir bilmiyorum rodaj tamamlandığında iddialı değilim ama vti lara atar da yapabilirim gider de işim belli olmaz :D
 
Üst