arkadaslar, almanyada satışı olan her araçı, bizdeki vergi oranları eklenerek ödemesini peşin yaparak izmir torbalı genel merkeze getirtebiliyorsunuz, bu şekilde ülkeye ithalatı yapılmış 1.7 diesel cdti astra j ler mevcut, gerçekte satışı var ise parasını peşin ödeyerek siparişte bulunabilirsiniz.
ancak şahsi fikrim konu lpg den acıldı, benzin 350-380 derece sıcaklık oluşturur, lpg ise 700-800 derece aralıklarında, %100 lpg ye özel dizayn edilen bir motor olmadığı sürece eninde sonunda bir sorun çıkartacaktır. hiç bir ürün iki katı sıcaklıktan etkilenmeden çalışamaz... 4 dereceden 8 dereceye çıkılmıyori 350-380lerden 700-800 lere fırlıyor...
maalesef forum gibi insanların bilgi aradıkları yerlerde bu kadar eksik ve yanlış bilgiyi bir arada görmek şaşırttı beni...
Verdiğiniz değerler maalesef yanma sonu oluşan silindir içi sıcaklıklar kesinlikle değildir ki, EGT (Egzost Gas Temparature) atmosferik benzinli motorda normal yükte 550-600 derece civarı iken Turbo benzinli bir araçta bu değerler 800 derece civarı olur. Nerede 300 dereceler ah ah
Sizin verdiğiniz değerler kendi kendine tutuşma sıcaklığı olarak isimlendiriliyor ve şu şekilde dir:
Benzin : 228-471 °C
Bütan : 480-530 °C
Yani arada dağlar kadar bir fark yok ayrıca
LPG nin yanma sonu 700 derece gibi bir sıcaklığa çıkarttığı ile ilgili bir doküman şuana kadar okumadım. Eğer aldığınız bir bilimsel kaynak varsa paylaşırsanız sevinirim...
Şimdi devam edersek...
Adyabatik Alev Sıcaklıklarına bakalım :
Propan (C3H8) Hava ile yanarsa (%21 O2) 1980 °C
Bütan (C4H10) Hava ile yanarsa (%21 O2) 1970 °C
Benzin (Karışım) Hava ile yanarsa (%21 O2) 2197 °C
Şimdi görüldüğü üzere LPG (Bütan ve Propan Karışımı) nin adyabatik alev sıcaklığı yaklaşık 1975 derece iken benzinin 2200 derece civarı gibi. Sonuçta gördüğünüz üzere LPG nin yanma anındaki sıcaklığı kesinlikle benzinden fazla olmuyor, zaten bu bilimsel olarak da kanıtlanmış durumda. Burada bilinmesi gereken olay mol başına LPG den alınan enerji benzinden az olduğundan LPG silindir içine %20 fazla verilmelidir ki aracın hareketi için gerekli olan enerjiler eşitlensin. Yani 1.0 lt benizne karşılık 1.2 lt LPG harcanır, buda LPG nin hem yanma sonu sıcaklığının düşük olduğunun hemde enerjisinin az olduuğunun başka bir açıklamasıdır.
Asıl açıklanması gereken ve halka arasında şehir efsanesi olmuş başka bir konu da bu zaten LPG nin yanma sonu sıcaklığı benzinden fazla deniyor ama bu o şekilde olmuyor. Yapılan testler gösteriyor ki AFR oranı iyi yapılmış bir LPG li araçta EGT sıcaklıkları benzinden daha az bile çıkıyor.
Sonuçta kulaktan doğma bilgiler ile insanları yanlış yönlendirmek neden ben anlamıyorum bunu...