5 sene önceki üretim ve tasarım şartları ile şimdiki arasında uçurumlar var,
tasarımlar sanal ortamda yapılıyor tüm detaylar şekillendiriliyor, test konusunda ise normal şartlar alınmıyor demişssiniz.
dünyanın en zorlu yolları birebir simülatör ile bilgisayar ortamına aktarılıyor ve test odasında arac tüm yönleriyle test ediliyor. türkiyede sadece tofas fabrikasında bu test odasından var,
güneş yağmur lastiğe ve süspansiyona gelen darbeler kapı aç kapa testi direksiyon tur testi tuşlar bile 100000 kez basma testine tabi tutuluyor, farlar aç kapa vs vs...
bu sebeple 5 yıl onceki model ile şuanki piyasaya çıkacak modeller arasında kalite farkı çok fazla, üretim hataları da 6sigma yasasını uygulayan opelde hatasız üretimi getiriyor, giriş kalite, numune onayı üretim kalite ve proses kontrol ekiplerince kontrolden geçiyor, mamül finish kontrol ise son kez genel bir kontrol yapıyor,
aracta kaynaklı parça vs eskisi gibi kişisel olarak kaynak yapılmadığı için hatayı sıfıra indiriyor. 5 hatta 6 eksenli CNC kaynak makinaları ve montaj makinaları her aracın birbirinin aynısı olması için çalışıyor ve bunu başarıyor,
seri üretimde zaten bu demek.