opel corsa lastik ebadı seçimi??

corsa_s

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar. 2012 model çorsa kullanıcısıym. 195*55*16r lastık kullanıyorum. lastıkler ömurunu yıtırmeye başladı. fıyatları acısından 205*55*16r almak ıstıyorum. servisi aradığımda alabılırsınız dedı.sıkıntı olmaz dedıler. bayı aradığımda olmaz dedıler. 205*55*16r kullanan varmı? ve tavsıyeler nedır? birde good year almayı düşünüyorum? gripefficent performans. kullanan varmı?
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
goodyear efficient ben İ30 da kullanıyorum, çok memnunum.
205/55-16 lastik genelde astra, focus, İ30 vs. gibi c seğmenti arabalarda kullanılan bir ebattır.
teknik olarak 205/55-16 lastik çapı orjinal ebadına göre %1.7 daha büyüktür, aradaki fark %3'e kadar pek sıkıntı yaratmaz.

http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx

bence orjinal ebatını kullanın. lastik tabanını 205'e genişletirseniz sürtünme artacağı için araç yakıtı artar. km. göstergesinde bir miktar sapma yaşarsınız.
motora ve şanzımana ek yük biner. sizin arabanıza orjinal ebat gayet yeterli, ben 2 tane corsa d kullandım lastikleri 185/65-14 dü onlarda bil sıkıntı yaşamadım. aksine lastik yanağı yüksek olduğu için daha konforlu idi.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Kendi aracımın lastik ebadı da aynı sizinkinden aynı soruyu lastikciye sordum dediği sert dönüşlerde kaldırım tumsek gibi kasislerde lastigin surtebilecegi.Ayrica balans in tutmayacagini söyledi. Lastik içine dediğin model yumuşak sessiz lastiktır lakin tr yolları malum ne kadar dayanır meçhul. Arkadaşım michelin crossclimate kullanıyor çok memlun birde onu sorun ben 4 tanesine 1150 tl fiyat almıştım sizin goodyear ile çok bi fiyat farkı yoktu
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
goodyear efficient ben İ30 da kullanıyorum, çok memnunum.
205/55-16 lastik genelde astra, focus, İ30 vs. gibi c seğmenti arabalarda kullanılan bir ebattır.
teknik olarak 205/55-16 lastik çapı orjinal ebadına göre %1.7 daha büyüktür, aradaki fark %3'e kadar pek sıkıntı yaratmaz.

http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx

bence orjinal ebatını kullanın. lastik tabanını 205'e genişletirseniz sürtünme artacağı için araç yakıtı artar. km. göstergesinde bir miktar sapma yaşarsınız.
motora ve şanzımana ek yük biner. sizin arabanıza orjinal ebat gayet yeterli, ben 2 tane corsa d kullandım lastikleri 185/65-14 dü onlarda bil sıkıntı yaşamadım. aksine lastik yanağı yüksek olduğu için daha konforlu idi.

Affınıza sığınarak düzeltmek istiyorum, sürtünmenin alanla bir ilgisi yoktur. Yani alan genişlese de azalsa da sürtünme kuvveti değişmez.

FS: Sürtünme kuvveti
k: Sürtünme katsayısı
N: Cismin bulunduğu tabana etkiyen dik kuvvetlerin toplamı (cismin kendi ağırlığı, üzerine etkiyen diğer kuvvetler vs.)

Formül:
FS=k*N' dir

Şaşırtmalı bir sorudur, mantıken düşünüldüğünde yayvan bir cismi daha derli toplu olana göre daha zor ittirdiğimizi düşünürüz fakat işin aslı öyle değildir.

Geniş tabanlı lastik takılırsa lastiklerin asfalta uyguladığı basınç azalır, bu da kışın kar yağmur ve don olaylarından dolayı tavsiye edilmez, zira kış lastikleri her zaman daha incedir ki araç asfalta daha iyi otursun.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Affınıza sığınarak düzeltmek istiyorum, sürtünmenin alanla bir ilgisi yoktur. Yani alan genişlese de azalsa da sürtünme kuvveti değişmez.

FS: Sürtünme kuvveti
k: Sürtünme katsayısı
N: Cismin bulunduğu tabana etkiyen dik kuvvetlerin toplamı (cismin kendi ağırlığı, üzerine etkiyen diğer kuvvetler vs.)

Formül:
FS=k*N' dir

Şaşırtmalı bir sorudur, mantıken düşünüldüğünde yayvan bir cismi daha derli toplu olana göre daha zor ittirdiğimizi düşünürüz fakat işin aslı öyle değildir.

Geniş tabanlı lastik takılırsa lastiklerin asfalta uyguladığı basınç azalır, bu da kışın kar yağmur ve don olaylarından dolayı tavsiye edilmez, zira kış lastikleri her zaman daha incedir ki araç asfalta daha iyi otursun.

ben formülden anlamam, bildiğim bir şey vardır geniş taban lastik her zaman fazla yakar. bunu nedeni yola temas eden yüzeyin artması değilse nedir?
 

aprilia

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2013
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Orijinal ebatiniz 195 55 r16 ise;

205 55 r16 taktiginizda araç 11 mm yükselir ve %1.8 lik çap farkı oluşur ki bu kabul edilebilir bir orandir.

Araç 100 ile giderken 102 ile gider gerçekte.
Yol tutuş artar ve yakıt da öyle aman aman yükselmez.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
ben formülden anlamam, bildiğim bir şey vardır geniş taban lastik her zaman fazla yakar. bunu nedeni yola temas eden yüzeyin artması değilse nedir?

1-) Hocam öncelikle geniş taban lastik demek daha fazla ham madde demek, dolayısıyla araca daha fazla ağırlık taşıtmak demek.

2-) Eğer bu lastikle birlikte jant da değişirse ve yeni jant eskisinden ağırsa buda araca ekstra ağırlık taşıtmak demek.

3-) İlk 2 maddedeki olaylar atalet momenti ile ilgili. Atalet momentinin artması demek yakıt tüketiminin artması demek.

4-) 195 55 16R lastik demek 195*55/100= 107.25
205 55 16R lastik demek 205*55/100= 112.75
Yani bu lastik takılırsa araç yerden (112,75-107,25)/2=2.25cm yerden yükselecek demektir.
2.25 santimlik bir yükseklik farkı oluşuyor ve araç alttan daha fazla hava almaya başlıyor. Bir araba alttan ne kadar hava alıyorsa o kadar fazla yakar.

Belirli toleranslar dahilinde takılabilecek bir ebat olmasına karşın yakıt tüketimini arttırmasına sebep olan kısaca 2 yanı var. Aracı yerden bir miktar yükseltmesi ve ağırlık artışı. Modifiye yapanlar tüketimin çok etkilenmemesi için orjinal yüksekliği yakalamak adına ince yanaklı lastik kullanır mesela. İnce yanaklı lastiğin espirisi odur. Bu değişimden önce kilometrede 30 kuruş yakan araba değişimden sonra 31, 32 kuruş civarı yakabilir fakat tüketim çok fazla etkilense üretici bunu kitapcığında mutlaka belirtirdi. Bunları bunları takabilirsin ama bak bunları taktıktan sonra çok yakarsa ahanda buraya yazıyorum sonra gelip bana kızma diye :)
 

şeker adam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
v desen sakın alma cok ses yapar bence 205 de takma 195 en guzel olcu eger kant kendını gostersın dıyorsan 195/45/16 tak devam et
 

aprilia

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2013
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1-) Hocam öncelikle geniş taban lastik demek daha fazla ham madde demek, dolayısıyla araca daha fazla ağırlık taşıtmak demek.

2-) Eğer bu lastikle birlikte jant da değişirse ve yeni jant eskisinden ağırsa buda araca ekstra ağırlık taşıtmak demek.

3-) İlk 2 maddedeki olaylar atalet momenti ile ilgili. Atalet momentinin artması demek yakıt tüketiminin artması demek.

4-) 195 55 16R lastik demek 195*55/100= 107.25
205 55 16R lastik demek 205*55/100= 112.75
Yani bu lastik takılırsa araç yerden (112,75-107,25)/2=2.25cm yerden yükselecek demektir.
2.25 santimlik bir yükseklik farkı oluşuyor ve araç alttan daha fazla hava almaya başlıyor. Bir araba alttan ne kadar hava alıyorsa o kadar fazla yakar.

Belirli toleranslar dahilinde takılabilecek bir ebat olmasına karşın yakıt tüketimini arttırmasına sebep olan kısaca 2 yanı var. Aracı yerden bir miktar yükseltmesi ve ağırlık artışı. Modifiye yapanlar tüketimin çok etkilenmemesi için orjinal yüksekliği yakalamak adına ince yanaklı lastik kullanır mesela. İnce yanaklı lastiğin espirisi odur. Bu değişimden önce kilometrede 30 kuruş yakan araba değişimden sonra 31, 32 kuruş civarı yakabilir fakat tüketim çok fazla etkilense üretici bunu kitapcığında mutlaka belirtirdi. Bunları bunları takabilirsin ama bak bunları taktıktan sonra çok yakarsa ahanda buraya yazıyorum sonra gelip bana kızma diye :)
Hesabınızda bir hata var sanki yanakla ilgili.
112 mm den 107 mm yi çıkarınca 5 mm kalır. Yani 0.5 cm araç yarım santim yükselir.
Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
Zaten taban 10 mm (1 cm) genişliyor, bunun yanakta 2.5 cm fark yaratması pek mümkün değil.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hesabınızda bir hata var sanki yanakla ilgili.
112 mm den 107 mm yi çıkarınca 5 mm kalır. Yani 0.5 cm araç yarım santim yükselir.
Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
Zaten taban 10 mm (1 cm) genişliyor, bunun yanakta 2.5 cm fark yaratması pek mümkün değil.

Evet birim hatası ve işlem hatası yapmışım :) Bu ebat değişiminde dediğiniz gibi araç yerden 5.5 mm yükselecek ve gene fazla hava girecek :)
 
Üst