Opel Corsa 1.2 Vites Sorunu

cevahir111

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Arkadaşlar Merhaba,

2009 Opel corsa 1.2 Triptironik arabam var dün Düzce den gelirken söyle bir sorun oldu ve yolda açıkcası 2 yaşıda bebek diyeceğimde artık çıktı mı bebeklikten bilemiyorum :)

Otoyol da izmiti geçerken 100 - 120 Km arasında giderken trafik yoğunluğu olduğu için yavaşladım 80 km kadar düştü.. sonrasında yol tekrar 3 şeride çıkınca hızlanmaya başladım bu esnada arabada arza lambası yandı. Araç işareti ve ingiliz anahtarı olan.. Ekranda başka bir hata kodu yok ahan da dedim problem var haydaa.. gaza basıyorum araba 30 -40 arasında bağırıyor fakat fites yükseltmiyor.. Elim ile manuel vites yükselteyim diyroum otomatik de kaldı ne yükseliyor ne düşüyor.. hemen sağda uygun bir yere çeip aracı kapattım. Tekrar çalıştırmak istiyorum açlışmıyor.. Komple aracı kapatıp anahtarı çıkarttım ve kapıları kapatıp açtım tekrar denedim yine olmadı. Araç çalışmıyor..
Sonrasında bir karakter geldi aracı bağlayıp park alanına daha güvenli yere çekelim dedik arac adam çekmeye başlayınca çalıştı.. Park alanına geldik arabayı stop ettim tekrar çalıştırdım bu sefer çalıştı. Arza lambası da söndü.
Usta çağırdık istanbula gideceğiz bir baksın yinede dedi akü bitmiş değiştirelim değiştirdik aküyü ne olur ne olmaz.. çıktık yola düzgün vitesi birden ikiye geçti ikiden üçe üçte kaldı.. hoppala..
neyse sorunlara ve derslere geleceksek
- Araç 40 bin devir mi deniliyor 40 a gelince 3 den 4 e geçiyor çok zorluyor
- manuel vites geçiremiyorum takılıyor, iel ile vites yükseltmek yada düşürmek istiyorum yani A da kalıyor,
- bazen aracı stop ediyorsun araç tekrar çalışmıyor ( usta vitesde kalmış diyro)
- hata özellikle 3 vitese geldiğinde yapıyor.. dikkat ettim ve deiğim gibi 40 bin devire gelince vites değişiyor..
- 5 geçeyi hiç denemedim tırtım açıkcası fazlada zorlamak istemedim..

Problem ne olabilir yada neyi yanlış yaptım
bu arada araba ile giderken fazla zorlamadım 100 - 120 arasında ortalama seyir hali idi..
 
Merhaba,

Fren ve kontağı çevirdiğim de servis lambası arac ve üzerinde ingiliz anahtarı çıkıyor ekranda ise Vites A konumunda oluyor ve herhangibir arza kodu gelmedi. keşke gelse ben de arza koduna göre hareket ederdim. A da kalıyor Boşa yada manuel vites ile ileri geri yapmak istediğimde tekrar A ya geçiyor hemen..

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:17 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 10:40 ----------

Şöyle bir Not buldum kitapçığında

Benim araç'da arza olarak sabit yanan servis işareti var araç ve üzerinde ingiliz anahtarı..

Otomatik fonksiyonlu manuel şansıman hasarına karşı korunması için çok yüksek debriyaj sıcakklıklarında debriyaj otomatik olarak kapanır, arza durumunda kontrol lambası yanar ve süreüşe devam edilebilir manuel modda geçmez kullanılmaz fakat ekranda F gösterirse sürüşe devam edilmez..
 
servise yeni yazılım attırın,easytronicde arıza kodu vermiyor bazı araçlar.
 
Şunu araştırıyorum, yüksek debriyaj sıcaklığının nedeni nedir..
 
genellikle dur kalk trafiklerde ısınan debriyaj nedeniyle kendisini korumaya alır sistem.
daha sonra normale döner.
debriyaj sıcaklığının nedeni sıkışık trafiktir çoğunlukla.
aracınızın km si nedir bilemiyorum ancak 2009 olması nedeniyle balata değişimi gerekli olabilir.
kontrol ettirip ona göre işlem yapmak gerek.
 
genellikle dur kalk trafiklerde ısınan debriyaj nedeniyle kendisini korumaya alır sistem.
daha sonra normale döner.
debriyaj sıcaklığının nedeni sıkışık trafiktir çoğunlukla.
aracınızın km si nedir bilemiyorum ancak 2009 olması nedeniyle balata değişimi gerekli olabilir.
kontrol ettirip ona göre işlem yapmak gerek.

Oktay Bey easytronic şanzuman yapısı gereği fazla yarım debriyaj yaptığından baskı balatanın normale göre daha fazla aşındığı ve değişim süresinin kısaldığı söylenmekte ve özel bir serviste bana 80-90.000 km aralığında genelde değişim gerekiyor denilmekte. Normal kullanıma göre km olarak sizin tahmininiz nedir?
 
easy şanzmanın yarım debriyaj konumunda fazlaca kaldığı doğru.
Ankarada kullanıyorsanız ve sabah akşam trafiğindeyseniz 80-90 bin km değişim için normal.Daha önce bile olabilir.
Yine de önce serviste vites kutusunu kalibre ettirip o şekilde kullanıp test etmek en ucuz yöntem.
Debriyaj kaçırmıyorsa , yakıt tüketiminde debriyajdan kaynaklı anormal bir yükseklik yoksa önce kalibrasyon, daha sonra debriyaj seti değişimi öneririm.
 
2009 62 biinde Balatalar 4 ay önce değişti..
Dur kalk değil di Düzce den istanbula gelirken izmit de ortalama 100- 120 arasında seyir halinde iken 80 e km düştüm sonra hızlanmak istediğimde hata lambası yaşadı sorun yaşadım..
 
2009 62 biinde Balatalar 4 ay önce değişti..
Dur kalk değil di Düzce den istanbula gelirken izmit de ortalama 100- 120 arasında seyir halinde iken 80 e km düştüm sonra hızlanmak istediğimde hata lambası yaşadı sorun yaşadım..
garip tabi.zorlama olmadan vites kutusu pek hata vermez.
balatalar değiştikten sonra yazılımla kalibrasyon yapıldı mı acaba?
yapılmadıysa sorun çözülebilir.
tamam easy şanzmna pek konforlu değildir ancak çok da sık hata vermez.
akü zayıflayınca veya fren lambası dışında hata vermez pek.
 
Geri
Üst