Opel astra tekleme boğulma

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nihat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Nihat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Aracım Opel astra H 1.6 2010 Benzin/LPG motor arıza ışığı yaktı 017012 ve 030101 arıza kodlarını verdi arıza ışığı yandığında bir iki defa tekleme boğulma yaptı nasıl bir yol izlemeliyim
 
  • Beğen
Tepkiler: spawn_276
Egzozda veya arabanın bir yerinde hava alma bakmak lazım iyice ve map ve maf sensörünü bir sprey ile temiz maf sensörüne çok sıkma pamuk ile üzerine bastırmadan sil
 
1. silindirunde tekleme var. Yani atesleme olmuyo. muhtemelen bobinin arizali. buda fakirlesmeye neden oluyo. 3 silindirin calisiyo 1. silindirin calismiyor. ateslemeye baktir. sorunun 1. silindir.
 
Aracın çalışmasında sıkıntı görünmüyor ama egzoz sesi motor sesi normal sadece boğulma yaptı sanki yakıta pislik gelmiş gibi yaptı bobini de 1 yıl önce değiştirmiştim
 
030101 ariza kodu 1 silindirle ilgili. Siz bobini bi komtrol ettirin yinede. oteki hata bu hata yuzunden oluyor p0301 doye aratabilirsiniz,hata kodunu
 
P0301 (P0300) Arızasının Sebepleri Nelerdir?

*Buji arızalıdır,

*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,

*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,

*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,

*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,

*EGR valfi tıkanmıştır,

*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,

*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,

*Krank mili konum sensörü arızalıdır,

*Eksantrik (kam) mili konum sensörü arızalıdır,

*Hava kütle ölçer (MAF sensörü) arızalıdır,

*Gaz kelebeği pozisyon sensörü arızalıdır,

*ECU arızalıdır.
Ilk isiniz 1 numarali silindirdeki buji ve bobin kontrolu olsun
 
P0301 (P0300) Arızasının Sebepleri Nelerdir?

*Buji arızalıdır,

*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,

*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,

*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,

*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,

*EGR valfi tıkanmıştır,

*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,

*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,

*Krank mili konum sensörü arızalıdır,

*Eksantrik (kam) mili konum sensörü arızalıdır,

*Hava kütle ölçer (MAF sensörü) arızalıdır,

*Gaz kelebeği pozisyon sensörü arızalıdır,

*ECU arızalıdır.
Ilk isiniz 1 numarali silindirdeki buji ve bobin kontrolu olsun
Opel


RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst