- Katılım
- 14 Eki 2011
- Mesajlar
- 775
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
1.4 Turbo Astra, Cosmo, Flexride, NAVI600, Manuel Transmission Kullanıcı İncelemesi
[img=522x600]http://imageshack.us/a/img803/1272/img1812zfiltered.jpg[/img]
Donanım Özellikleri:
Yol Tutuşu Özellikleri
ABS
ESPplus
Fren destek sistemi (BAS)
Hidrolik fren yardımı (HBFA)
Elektronik fren gücü dağılımı (EBD)
Virajda tork kontrolü (CTC)
Virajda fren kontrolü (CBC)
Elektronik kalkış torku kontrolü (EDC)
Dinamik çekiş kontrolü (TCplus)
Hıza duyarlı elektro hidrolik direksiyon
Watt bağlantılı arka süspansiyon
Sürekli süspansiyon kontrolü (CDC) - Flexride - Opsiyonel Özellik
Sürüş modu kontrolü (DMC) - Flexride - Opsiyonel Özellik
Flexride 3 farklı sürüş modu (Sport, Normal, Tour) - Flexride - Opsiyonel Özellik
Yokuşta kalkış desteği
Güvenlik Özellikleri
Sürücü ve ön yolcu hava yastığı
Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği
Perde hava yastıkları (önde ve arkada)
Yan hava yastıkları (önde)
2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (önde)
Aktif ve çift gergili ön emniyet kemerleri
Emniyet kemeri uyarı sistemi
Katlanabilir pedal sistemi
Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği (ek üstten sabitleme özelliği ile)
Alarm
Sürücüye Destek Özellikler
Otomatik yanan farlar (tünel algılama özelliği)
Ön sis farları
Arka sis lambası
Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+)
LED gündüz farları
9 farklı otomatik aydınlatma modu
Uzun far asistanı
Otomatik far yükseklik ayarı
Far yıkama sistemi
Işığa duyarlı kararan iç dikiz aynası
Yol Bilgisayarı
Yağmur sensörü
Park sensörü (arka)
Park sensörü (ön ve arka)
Hız sabitleyici (Cruise Control)
Dış ve iç Tasarım Özellikleri
17 inç hafif alaşım alüminyum jantlar
Spor Egzos borusu
Koyulaştırılmış ön ve arka farlar
Gövde rengi yan aynalar
Gövde rengi kaplı kapı kolları
Krom kaplı cam cercevesi
Deri direksiyon simidi
Konfor Özellikleri
Kırmızı iç mekan aydınlatması
Kırmızı kapı içi aydınlatmalar
Kırmızı ışık aydınlatmalı yarı saydam kumanda düğmeleri
Konfor Özellikleri
4 yönlü sürücü koltuğu
2 yönlü yolcu koltuğu
Deri - Kumaş kombineli koltuk döşemesi
60/40 katlanabilir arka koltuklar
Ön kol dayama desteği
Işıklı makyaj aynaları
Arka okuma lambaları
Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
Direksiyondan kumanda sistemi
NAVI600 Navisyon - Radyo / CD / MP3 / WMA Öalar / SD kart okuyucu - Renkli Bilgi Ekranı - 7 adet hoparlör - NAVI600 - Opsiyonel Özellik
AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği
USB Bağlantısı ile ipod kontrol edebilme / USB bellekten MP3 çalabilme
12V elektrik çıkışı
Bluetooth cep telefonu bağlantısı
Elektronik park freni
Elektrikli ısıtmalı yan aynalar
Elektrikli katlanır, ısıtmalı yan aynalar
Elektrikli ön ve arka camlar
Klima
Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli)
Uzaktan kumandalı merkezi kilit[/size]
Sürüş:
[img=800x491]http://img341.imageshack.us/img341/4647/35910292.png[/img]
Aracın en fazla beğendiğim özelliklerinden biri AFL (Sürüşe duyarlı ön farlar) far sistemi gerçekten sürüş zevkinizi ve rahatlığınızı arttıran bir özellik bu özelliği sayesinde far sistemine hiç dokunmuyorsunuz o gereken herşeyi sizin yerinize yapıyor
AFL, 9 farklı aydınlatma şekli yapabiliyor bu sizin hızınız, dönüş açınız, hava durumuna göre değişkenlik gösteriyor buna örnek olarak 30km/h kadar hızla gittiğinizde yayalara doğru 8 derece daha fazla ışık yayarak sizin yayaları farketmenizi sağlıyor yada 100km/h üzerine çıktığınızda otoyol aydınlatma şekline geçerek aracın önünü 140 metre aydınlatacak şekilde ayarlıyor bunun haricinde gündüzleri gündüz farlarını yakarak trafiktekilerin dikkatini çekerek daha güvenli bir şekilde seyir etmenizi sağlıyor gerçekten güzel bir özellik ve bana göre tercih edilmesi gereken en önemli özelliklerin başında geliyor.
[img=800x388]http://img576.imageshack.us/img576/2746/aflvlk.jpg[/img]
New Opel Astra J - AFL in depth
Aracın yol tutuşu gerçekten beklediğimden iyi bunun en önemli nedeni Watt arka aks sistemi sayesinde oluyor bu sistem benim bildiğim çok uzun zamandır kullanılıyor ama genelde yarış otomobillerinde olan bir özellikti Opel yeni Astra'da bu özelliği kullanmış ve çokda iyi yapmış. Aracın viraj kabiliyetini boş yolda birkaç kez zorladım virajda stabil olarak ESP'nin de desteği ile virajı alabildim araçta standart olarak ESP'de geliyor buda virajlara yüksek hızla girdiğinizde aracın arka tarafının kontrolünüzden çıkmasına engel oluyor ve yeni araçlarda ABS gibi kesinlikle standart olması gereken bir özellik olduğunu düşünüyorum.
New Opel Astra J - Rear Watts link axle
İç Mekan
Aracın iç mekandaki malzeme kalitesi gayet yeterli denebilecek kalitede bazı bölümlerinde sert plastik kullanılmış olsada iç mekandaki kalite gayet yeterli araç içinde kapı kolları, vites altında kırmızı aydınlatma mevcut bunlara ek olarak üst aydınlatma ışıklarının olduğu yerde de orta konsola bakacak şekilde ufak bir kırmızı led aydınlatma mevcut bu sayede orta konsola kırmızı loş bir ışık hakim buda içerinde görsel bir şölen oluşmasına neden oluyor ve gerçekten güzel görünüyor.
[img=800x597]http://img718.imageshack.us/img718/301/27727956.jpg[/img]
[img=800x597]http://img851.imageshack.us/img851/3370/img1550t.jpg[/img]
[img=448x600]http://img52.imageshack.us/img52/8489/img1551x.jpg[/img]
Flexride şasi Sistemi
Flexride sisteminden biraz bahsetmem gerekirse Opel bu özelliği OPC modellerinde standart olarak sunmakta Flexride size aracı 3 farklı sürüş modu sunuyor bunlar Standart, Sport ve Tour modu. Standart, Flexride'ın kapalı olması anlamına geliyor ama her ne kadar kapalıda olsa aracı sürüş tarzınıza göre saniyeler içersinde Sport yada Tour moduna otomatik geçiş yapabiliyor Tour modu konfor odaklı sürüş modu bu modda giderken direksiyon, süspansiyon ve pedallar daha yumuşak oluyor kısaca aracın konforunu arttıran bir özellik diyebiliriz, Sport modu ise aracı isminden de anlaşılacağı üzere aracı spor sürüş tarzına çeviren bir özellik bu özellik sayesinde aracınızın direksiyonu daha sertleşip daha iyi direksiyona tepki vermekte gaz pedalları çok daha hassaslaşıp gaza en az dokunuşunuzda bile aracın daha iyi hızlanmasını sağlamakta açıkçası yoğun trafikte Sport'ta kullanmak gerçekten biraz zor çünkü araç en ufak gaza dokunmanızda şahlanıyor
sollama yaparken Sport moda alıp sollamak daha iyi sollama imkanı sunuyor bunun haricinde Sport modda aracın süspansiyonları sertleşiyor ve virajlarda daha stabil olmasını sağlıyor tabi bunu yaparken konfordan bir miktar kayıp söz konusu aracı Sport modda kullanırken virajları daha iyi aldığını hissedebiliyorsunuz buda size güven veriyor bunlara ek olarak bu özellikleri isterseniz kendinize göre kişileştirebiliyorsunuz kişileştirmede navigasyon ekranı üzerinden yapılıyor bunu sizlere göstermek için bir kaç resim çektim:
Bu ekrandan aracın diğer özelliklerinide ayarlayabiliyorsunuz bunlara örnek vermek gerekirse isterseniz araç hareket ettiğinde otomatik kapı kilitleme aktif edilebiliyor yada aracı park ettiğinizde aracınızı bulmanızı kolaylıştırmak için yapılmış olan aracı merkezi kilitten açtığınızda otomatikmen farları açıyor ve onu farketmenizi sağlayabiliyor yada aracı park ettiğinizde yolu sizin için belirli bir süre farları ile aydınlatmasını açıp kapatabiliyorsunuz bu şekilde bir kaç özelliğide mevcut yani bu ekran hem navigasyon hem flexride menüsü hemde araç özelliklerini ayarlayabileceğiniz bir ekran yani sadece navigasyon için yapılmış bir LCD değil.
(Flexride, Sport moda alındığında göstergeler kırmızı renge bürünüyor buda sportif bir görüntü kazandırıyor)
Flexride Sport Kapalı:
[img=800x597]http://img840.imageshack.us/img840/2643/25896672.jpg[/img]
[img=800x597]http://img13.imageshack.us/img13/7986/66650208.jpg[/img]
Flexride Sport Açık:
[img=800x597]http://img33.imageshack.us/img33/4240/44779542.jpg[/img]
[img=800x597]http://img404.imageshack.us/img404/5144/70070657.jpg[/img]
Aracın boyutlarından bahsetmemiz gerekirse bir C sınıfı araç için boyutları bir hayli büyük bu avantajı sayesinde araç içinde de büyük bir alan sunuyor arka koltukların diz mesafesi gayet yeterli benim gibi uzun biriside arka koltuklarda rahat edebiliyor (Boy 1.85 bu arada[
]) bagaj hacmi 351lt bir hatchback araç için iyi bir alan benim gibi çok fazla bagaj kullanmıyorsanız büyükte gelebilir
bagaj iki bölümden oluşuyor isterseniz ortada olan bölmeyi kaldırıp bir bütün olarakta kullanabiliyorsunuz buda daha fazla alan elde etmenizi sağlıyor.
[img=448x600]http://img208.imageshack.us/img208/6381/54698665.jpg[/img]
[img=800x597]http://img844.imageshack.us/img844/2950/26553278.jpg[/img]
[img=800x597]http://img190.imageshack.us/img190/2300/86541827.jpg[/img]
Bir önceki kasa Astra H ile boyut farkları:
Motor
Birazda motordan bahsetmem gerekirse General Motors tarafından geliştirilen bu yeni 1.4 Turbo motor 4900 - 6000 d/d 140HP üretiyor 1850 - 4900 d/d arasında da 200nm tork gücü sunmakta araç her ne kadar 1.5 ton olsada gayet yeterli bir performansı var diyebilirim motorun 4500 d/d'den sonraki sesi spor araç hissi veriyor
140HP gücündeki motor sakin kullanımda 8 ile 8.5lt arası tüketim ile benzinli bir motora göre cimri sayılılabilecek bir tüketim sunmakta yalnız bu durum performanslı kullanımda motorun cimrilikten uzaklaşmasını sağlıyor performanslı kullanımda ise 9 ile 10lt arasında tüketim sunan motor performansa göre iyi denilebilecek tüketime sahip denilebilir. Uzun yolda tüketim ise ortalama 110km/h ile 6.2lt hızı biraz daha düşürürseniz ortalama 6lt altına inecektir ama 6.2lt'de güzel bir değer bana göre.
GM's 1.4L Ecotec turbo airflow animation
Motorun teknik özelliklerini burdan inceleyebilirsiniz: (ECOTEC 1.4L TURBO LUJ)
http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEuropeTest.aspx
[img=522x600]http://imageshack.us/a/img803/1272/img1812zfiltered.jpg[/img]




Donanım Özellikleri:
Yol Tutuşu Özellikleri
ABS
ESPplus
Fren destek sistemi (BAS)
Hidrolik fren yardımı (HBFA)
Elektronik fren gücü dağılımı (EBD)
Virajda tork kontrolü (CTC)
Virajda fren kontrolü (CBC)
Elektronik kalkış torku kontrolü (EDC)
Dinamik çekiş kontrolü (TCplus)
Hıza duyarlı elektro hidrolik direksiyon
Watt bağlantılı arka süspansiyon
Sürekli süspansiyon kontrolü (CDC) - Flexride - Opsiyonel Özellik
Sürüş modu kontrolü (DMC) - Flexride - Opsiyonel Özellik
Flexride 3 farklı sürüş modu (Sport, Normal, Tour) - Flexride - Opsiyonel Özellik
Yokuşta kalkış desteği
Güvenlik Özellikleri
Sürücü ve ön yolcu hava yastığı
Ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği
Perde hava yastıkları (önde ve arkada)
Yan hava yastıkları (önde)
2 yönlü aktif koltuk kafalıkları (önde)
Aktif ve çift gergili ön emniyet kemerleri
Emniyet kemeri uyarı sistemi
Katlanabilir pedal sistemi
Arka koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu düzeneği (ek üstten sabitleme özelliği ile)
Alarm
Sürücüye Destek Özellikler
Otomatik yanan farlar (tünel algılama özelliği)
Ön sis farları
Arka sis lambası
Geliştirilmiş Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL+)
LED gündüz farları
9 farklı otomatik aydınlatma modu
Uzun far asistanı
Otomatik far yükseklik ayarı
Far yıkama sistemi
Işığa duyarlı kararan iç dikiz aynası
Yol Bilgisayarı
Yağmur sensörü
Park sensörü (arka)
Park sensörü (ön ve arka)
Hız sabitleyici (Cruise Control)
Dış ve iç Tasarım Özellikleri
17 inç hafif alaşım alüminyum jantlar
Spor Egzos borusu
Koyulaştırılmış ön ve arka farlar
Gövde rengi yan aynalar
Gövde rengi kaplı kapı kolları
Krom kaplı cam cercevesi
Deri direksiyon simidi
Konfor Özellikleri
Kırmızı iç mekan aydınlatması
Kırmızı kapı içi aydınlatmalar
Kırmızı ışık aydınlatmalı yarı saydam kumanda düğmeleri
Konfor Özellikleri
4 yönlü sürücü koltuğu
2 yönlü yolcu koltuğu
Deri - Kumaş kombineli koltuk döşemesi
60/40 katlanabilir arka koltuklar
Ön kol dayama desteği
Işıklı makyaj aynaları
Arka okuma lambaları
Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
Direksiyondan kumanda sistemi
NAVI600 Navisyon - Radyo / CD / MP3 / WMA Öalar / SD kart okuyucu - Renkli Bilgi Ekranı - 7 adet hoparlör - NAVI600 - Opsiyonel Özellik
AUX girişi ile harici müzik cihazı bağlayabilme özelliği
USB Bağlantısı ile ipod kontrol edebilme / USB bellekten MP3 çalabilme
12V elektrik çıkışı
Bluetooth cep telefonu bağlantısı
Elektronik park freni
Elektrikli ısıtmalı yan aynalar
Elektrikli katlanır, ısıtmalı yan aynalar
Elektrikli ön ve arka camlar
Klima
Elektronik iklim kontrollü klima (çift bölgeli)
Uzaktan kumandalı merkezi kilit[/size]
Sürüş:
[img=800x491]http://img341.imageshack.us/img341/4647/35910292.png[/img]
Aracın en fazla beğendiğim özelliklerinden biri AFL (Sürüşe duyarlı ön farlar) far sistemi gerçekten sürüş zevkinizi ve rahatlığınızı arttıran bir özellik bu özelliği sayesinde far sistemine hiç dokunmuyorsunuz o gereken herşeyi sizin yerinize yapıyor

[img=800x388]http://img576.imageshack.us/img576/2746/aflvlk.jpg[/img]
New Opel Astra J - AFL in depth
Aracın yol tutuşu gerçekten beklediğimden iyi bunun en önemli nedeni Watt arka aks sistemi sayesinde oluyor bu sistem benim bildiğim çok uzun zamandır kullanılıyor ama genelde yarış otomobillerinde olan bir özellikti Opel yeni Astra'da bu özelliği kullanmış ve çokda iyi yapmış. Aracın viraj kabiliyetini boş yolda birkaç kez zorladım virajda stabil olarak ESP'nin de desteği ile virajı alabildim araçta standart olarak ESP'de geliyor buda virajlara yüksek hızla girdiğinizde aracın arka tarafının kontrolünüzden çıkmasına engel oluyor ve yeni araçlarda ABS gibi kesinlikle standart olması gereken bir özellik olduğunu düşünüyorum.
New Opel Astra J - Rear Watts link axle
İç Mekan
Aracın iç mekandaki malzeme kalitesi gayet yeterli denebilecek kalitede bazı bölümlerinde sert plastik kullanılmış olsada iç mekandaki kalite gayet yeterli araç içinde kapı kolları, vites altında kırmızı aydınlatma mevcut bunlara ek olarak üst aydınlatma ışıklarının olduğu yerde de orta konsola bakacak şekilde ufak bir kırmızı led aydınlatma mevcut bu sayede orta konsola kırmızı loş bir ışık hakim buda içerinde görsel bir şölen oluşmasına neden oluyor ve gerçekten güzel görünüyor.
[img=800x597]http://img718.imageshack.us/img718/301/27727956.jpg[/img]
[img=800x597]http://img851.imageshack.us/img851/3370/img1550t.jpg[/img]
[img=448x600]http://img52.imageshack.us/img52/8489/img1551x.jpg[/img]
Flexride şasi Sistemi
Flexride sisteminden biraz bahsetmem gerekirse Opel bu özelliği OPC modellerinde standart olarak sunmakta Flexride size aracı 3 farklı sürüş modu sunuyor bunlar Standart, Sport ve Tour modu. Standart, Flexride'ın kapalı olması anlamına geliyor ama her ne kadar kapalıda olsa aracı sürüş tarzınıza göre saniyeler içersinde Sport yada Tour moduna otomatik geçiş yapabiliyor Tour modu konfor odaklı sürüş modu bu modda giderken direksiyon, süspansiyon ve pedallar daha yumuşak oluyor kısaca aracın konforunu arttıran bir özellik diyebiliriz, Sport modu ise aracı isminden de anlaşılacağı üzere aracı spor sürüş tarzına çeviren bir özellik bu özellik sayesinde aracınızın direksiyonu daha sertleşip daha iyi direksiyona tepki vermekte gaz pedalları çok daha hassaslaşıp gaza en az dokunuşunuzda bile aracın daha iyi hızlanmasını sağlamakta açıkçası yoğun trafikte Sport'ta kullanmak gerçekten biraz zor çünkü araç en ufak gaza dokunmanızda şahlanıyor




Bu ekrandan aracın diğer özelliklerinide ayarlayabiliyorsunuz bunlara örnek vermek gerekirse isterseniz araç hareket ettiğinde otomatik kapı kilitleme aktif edilebiliyor yada aracı park ettiğinizde aracınızı bulmanızı kolaylıştırmak için yapılmış olan aracı merkezi kilitten açtığınızda otomatikmen farları açıyor ve onu farketmenizi sağlayabiliyor yada aracı park ettiğinizde yolu sizin için belirli bir süre farları ile aydınlatmasını açıp kapatabiliyorsunuz bu şekilde bir kaç özelliğide mevcut yani bu ekran hem navigasyon hem flexride menüsü hemde araç özelliklerini ayarlayabileceğiniz bir ekran yani sadece navigasyon için yapılmış bir LCD değil.
(Flexride, Sport moda alındığında göstergeler kırmızı renge bürünüyor buda sportif bir görüntü kazandırıyor)
Flexride Sport Kapalı:
[img=800x597]http://img840.imageshack.us/img840/2643/25896672.jpg[/img]
[img=800x597]http://img13.imageshack.us/img13/7986/66650208.jpg[/img]
Flexride Sport Açık:
[img=800x597]http://img33.imageshack.us/img33/4240/44779542.jpg[/img]
[img=800x597]http://img404.imageshack.us/img404/5144/70070657.jpg[/img]
Aracın boyutlarından bahsetmemiz gerekirse bir C sınıfı araç için boyutları bir hayli büyük bu avantajı sayesinde araç içinde de büyük bir alan sunuyor arka koltukların diz mesafesi gayet yeterli benim gibi uzun biriside arka koltuklarda rahat edebiliyor (Boy 1.85 bu arada[


[img=448x600]http://img208.imageshack.us/img208/6381/54698665.jpg[/img]
[img=800x597]http://img844.imageshack.us/img844/2950/26553278.jpg[/img]
[img=800x597]http://img190.imageshack.us/img190/2300/86541827.jpg[/img]
Bir önceki kasa Astra H ile boyut farkları:
Kod:
Boyutlar (mm) Astra H Astra J Fark
Uzunluk 4249 4419 +170
Genişlik 1753 1814 +61
Yükseklik 1467 1487 +20
Dingil Mesafesi 2614 2685 +71
Ön iz Açıklığı 1488 1544 +56
Arka iz Açıklığı 1488 1558 +70
Motor
Birazda motordan bahsetmem gerekirse General Motors tarafından geliştirilen bu yeni 1.4 Turbo motor 4900 - 6000 d/d 140HP üretiyor 1850 - 4900 d/d arasında da 200nm tork gücü sunmakta araç her ne kadar 1.5 ton olsada gayet yeterli bir performansı var diyebilirim motorun 4500 d/d'den sonraki sesi spor araç hissi veriyor


GM's 1.4L Ecotec turbo airflow animation
Motorun teknik özelliklerini burdan inceleyebilirsiniz: (ECOTEC 1.4L TURBO LUJ)
http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEuropeTest.aspx
Elimden geldiğince iyi bir inceleme yazmaya çalıştım eksiklikler olabilir kusura bakmayın arkadaşlar
