opel astra H'ın arka takımından gelen gacırtı sesleri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ecendi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
saolun arkadaslar yanıtlar ıcın.benım kasislerde de cıkıyor bu ses sankı makaslı araba.bılıyorum bır sorun degıl bu fakat ınsanı rahatsız edıyor 40 kusur mılyarlık araba 1 senesı dolmadan cıkan ses bıraz dusunduruyor ve cok rahatsız edıyor gacır gucur gıtmek:) temmuzda 15000 bın bakımı gelıyor orda gosterırım bende.
 
Benzer bir ses bende de var. Özellikle şehir içinde düzgün bir yolda giderken, en ufak kasislerde, yol eğimlerinde bile gacır gucur bir ses geliyor arabanın arkasından. Hatta kırmızı ışık için falan bile frene bastığımda yavaşlarken daha da net olarak duyuluyor, gene aynı şekilde kalkışta da duyuluyor.

Hani senki eskimiş yaylı yataklar tok bir şekilde gacırdar ya, tıpkı onun gibi. Arka takımlardan veya yaylardan olduğunu düşünüyorum. Ara sıra kesiliyor ama ekseriyette mevcut bu ses. Eskiden yoktu, yeni peydah oldu.

Serviste hallolur mu bu sorun?
 
arkadaşlar benim başıma böyle bi sorun gelmedi ama resimlerdeki uygulama sanırım yardımcı olur.
 

Ekli dosyalar

  • rear_skrip_6_big.webp
    rear_skrip_6_big.webp
    33.5 KB · Görüntüleme: 40
  • rear_skrip_2_big.webp
    rear_skrip_2_big.webp
    31.5 KB · Görüntüleme: 35
  • rear_skrip_3_big.webp
    rear_skrip_3_big.webp
    20.1 KB · Görüntüleme: 38
  • rear_skrip_4_big.webp
    rear_skrip_4_big.webp
    18.4 KB · Görüntüleme: 35
  • rear_skrip_5_big.webp
    rear_skrip_5_big.webp
    22.9 KB · Görüntüleme: 35
benden de geliyodu viraj demir lastiklerini değiştirdim halloldu. Ucuz bişey..
Bu problem de bi opelde var heralde.
 
ya söylemeden edemeyeceğim, bravo alınca baya laf yemiştim, opel de olsa bakın bir çok kişide aynı sorun ortaya çıkmış hem de yeni arabada. yani isterse audi olsun böyle sorunlar olabilir.
 
Burak, bir süredir girmiyordum foruma, arabanı değiştirdiğini yeni gördüm hayırlı olsun, gerçekten güzel bir araca sahip olmuşsun.

Açıkçası ben bu tip kolaylıkla çözülebilecek problemlere "arıza" gözüyle bakmıyorum. Bence bu tip şeyler arıza değil. Allah daja saçma sapan arızalardan korusun :)
 
arkadaşlar benim başıma böyle bi sorun gelmedi ama resimlerdeki uygulama sanırım yardımcı olur.
Sorunun kaynağı torsiyon burçları ( yağlama yapılan burçlar ) olabilir ama araç daha yeni. Torsiyon burçlarından gelen ses insanı bayağı rahatsız eder. Kasislerden geçerken, kaldırım iniş ve çıkışlarında yani arka burçların her esneyişinde bu ses gelir. Metal sesi tarzında oluyor. Ses az ise resimdeki şekilde yağlama sorunu çözer, çoksa o parçalar (vectralarda ikişerden dört adet) değişecek. Her hangi bir darbe olmadıysa 2008 model bir araçta bunlar garanti kapsamında olmalıdır.
 
Burak, bir süredir girmiyordum foruma, arabanı değiştirdiğini yeni gördüm hayırlı olsun, gerçekten güzel bir araca sahip olmuşsun.

Açıkçası ben bu tip kolaylıkla çözülebilecek problemlere "arıza" gözüyle bakmıyorum. Bence bu tip şeyler arıza değil. Allah daja saçma sapan arızalardan korusun :)

ben de arıza gözüyle bakmıyorum, demek istediğim bu tip hatalar diyelim her araçta çıkabilir. ama sanmıyorum ki bu bahsedilen sorun çok kritik olsun, basit bişeydendir kolayca çözülür heralde.
 
ne diye basit bir hata olsun ki... başka araçlarda yok ama astraların neredeyse hepsinde var...basbayagı bişeyleri hesaplayamamışlar belli... araçlar banttan indiği gibi bize geliyormuş bu yüzden böyle kullandıkça çıkan arızaları da piyasadan takip edip çözüm geliştiriyor ve bunu araçlara bakım ve ya yeni üretim esnasında tatbik ediyolarmış... bize bişey tatbik eden yok...durduk yerdeki gacırtı gucurtu pek ehemmiyet gerektirmez ama yapması da üzücü...bizim emektar şahin bile gacırdamadı yıllarca...
 
Bu tip problemleri en ucuzundan en pahalısına tüm araçlar çıkartıyor. Üstelik çok daha büyük problemler çıkartanlar bile var. Bunların en meşhurlarından birisi Ford'un dizel motorunun çatlayan turbo borusu problemidir, neredeyse 1.6 TDi'ların bir dönemki hepsinde bu problemle karşılaşılmıştır, Ford bir çoğunda bu problemi bildiği halde geri bildirime gitmemiştir, garanti kapsamında problem çıkartmayan ama çatlamış boru, garanti süresini idare edip sonrasında problem yaratınca Ford çatır çatır 2600 YTL'yi almıştır (gerçek bir hikayedir)

Fiat Punto'nun sıcak havalarda sıkışarak açılmayan arka kapıları mı dersiniz.. Gene aynı şekilde problemli olan burç çubuğu mu?

Honda Civic'lerin bir serisindeki hatalı kelebek camını mı?

C4'ün elektronik aksam arızası mı?

Eski kasa Golf'teki plastik aksam soyulmasını herkes hatırlar, hatta aynı problem eski kasa Passat'ta bile mevcuttu ve kasalar değişene kadar iyileştirmeye gidilmedi.

Forumları gezseniz, siz de ufak tefek onlarca problemle karşılaşabilirsiniz. İstisnasız her marka ve modelin kendine has problemleri mevcut.

Önemli olan bu problemlerin kolaylıkla çözülebilecek şeyler olması.
 
Geri
Üst