GSi öldü yaşasın GTC
"'90'lı yıllarınbaşında Kadett modelinin yerini alan Astra, Opel'i kompakt sınıftatemsil ediyor.
" 'GTC', üçüncü jenerasyonu 2004 yılında tanıtılan Astra ailesininüç kapılı sportif versiyonu?
" Astra'nın sportif versiyonları daha önce 'GSi' eklentisi taşıyordu.Bu nedenle 'Gran Turismo Compact' kelimelerinin baş harflerinden oluşanGTC firma için bir ilk anlamına geliyor.
" Sadece üç kapılı karosere sahip olan Astra GTC Türkiye'de 1.6litre 105 HP, 2 litre 200 HP benzinli, 1.9 litre 150 HP dizel motorseçenekleriyle satılıyor. Konfor, İşlevsellik ve donanım
" Astra GTC'nin iç mekanından kullanılan malzeme kalitesi beşkapılı hatchback kardeşinden farklı değil. Kullanıcısını tatminediyor.
" Tavan dahil iç mekanda koyu renkli döşeme kullanılması boğucubir ortam yaratmış. Panoramik camlı versiyonlarda bu handikap ortadankalkıyor.
" Klima sistemine süregelen eleştirilerimiz haricinde iç mekandakullanımı zor bir buton bulunmuyor.
" Vites kolunun önüne konumlandırılan küllük ve çakmağın 1.ve 3. viteslerde kullanımı kolay değil. Müzik sisteminin direksiyonüzerinden kontrol edilebilmesi güvenliği artırıyor.
Sürüşİzlenimi
Beş kapılı Astra'nın dinamik tasarımı zaten çekiciydi. Üç kapılıAstra GTC'yse daha eğimli ve sportif buruna sahip. Arka kısım kendineözgü ve keskin bir eğime sahip. Otomobilin uzunluğu 5 cm uzatılırken,yüksekliği yol tutuş performansı düşünülerek 15 mm azaltılmış. AstraGTC üç kapılı bir otomobil olmasına karşın önde ve arkada yeterlidiz mesafesi sunuyor. Ancak alçalan arka tasarım sebebiyle uzunboyluların arkada seyahat etmeleri güç. İç mekandaki ulanılan malzemekalitesi tatmin ediyor. Fakat bazı bölgelerde ufak işçilik kusurlarıgörmek mümkün. Ayrıca koyu renkli iç döşeme karamsar bir hava yaratmış.Klima kontrolleri için gözü yoldan ayırmak gerekse de genel anlamdakullanımı zor bir buton bulunmuyor. Astra GTC'nin küçük tasarlananarka camı geri görüşü neredeyse sıfıra indiriyor. Otomobilin arkadabittiği yeri kestirmek güç. Büyük yan aynalar bir nebze olsun yardımcıolsa da park sensörünün eksikliği hissediliyor. 380 litrelik bagajhacmi spor bir otomobil için fazlasıyla yeterli.
Testini yaptığımız Astra GTC'de geçtiğimiz yıllarda 'Twinport' teknolojisiyledonatılan 1.6 litrelik klasik bir motor görev yapıyordu. 6000 d/d'de105 HP güç, 3900 d/d'de 150 Nm tork üreten bu motor alt devirlerdeağır kalmasına karşın devir yükseldikçe gücünü gösteriyor. Kullanılanmanuel şanzımanın oranlarının beş kapılı kardeşiyle aynı olmasıperformans açısından benzer sonuçlar almamamızı sağladı. Astra GTCile yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaştık.Son hızınıysa 190 km/s olarak ölçtük. Orta-sert yapıdaki süspansiyonuylazaten iyi bir yol tutuş sunan Astra GTC, kokpitin üstündeki IDS-Plusbutonuyla devreye alınan sistem sayesinde rakipsiz hale geliyor.Süspansiyonun sertliğini ayarlayan bu sistemi direksiyon sistemininve gaz pedalının tepkilerinin de yönetiyor ve hızlandırıyor. Çokzorlandığında önden kayabilen otomobil bu kez ESP plus sistemindendestek alıyor. Testimiz süresince 100 km'de 8 litre kurşunsuz benzintüketen otomobil 52 litrelik deposuyla 650 km'lik menzil sunuyor.Otomobilin ABS destekli frenleri ortalama bir performans gösterdi..Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede geldik.
"'90'lı yıllarınbaşında Kadett modelinin yerini alan Astra, Opel'i kompakt sınıftatemsil ediyor.
" 'GTC', üçüncü jenerasyonu 2004 yılında tanıtılan Astra ailesininüç kapılı sportif versiyonu?
" Astra'nın sportif versiyonları daha önce 'GSi' eklentisi taşıyordu.Bu nedenle 'Gran Turismo Compact' kelimelerinin baş harflerinden oluşanGTC firma için bir ilk anlamına geliyor.
" Sadece üç kapılı karosere sahip olan Astra GTC Türkiye'de 1.6litre 105 HP, 2 litre 200 HP benzinli, 1.9 litre 150 HP dizel motorseçenekleriyle satılıyor. Konfor, İşlevsellik ve donanım
" Astra GTC'nin iç mekanından kullanılan malzeme kalitesi beşkapılı hatchback kardeşinden farklı değil. Kullanıcısını tatminediyor.
" Tavan dahil iç mekanda koyu renkli döşeme kullanılması boğucubir ortam yaratmış. Panoramik camlı versiyonlarda bu handikap ortadankalkıyor.
" Klima sistemine süregelen eleştirilerimiz haricinde iç mekandakullanımı zor bir buton bulunmuyor.
" Vites kolunun önüne konumlandırılan küllük ve çakmağın 1.ve 3. viteslerde kullanımı kolay değil. Müzik sisteminin direksiyonüzerinden kontrol edilebilmesi güvenliği artırıyor.
Sürüşİzlenimi
Beş kapılı Astra'nın dinamik tasarımı zaten çekiciydi. Üç kapılıAstra GTC'yse daha eğimli ve sportif buruna sahip. Arka kısım kendineözgü ve keskin bir eğime sahip. Otomobilin uzunluğu 5 cm uzatılırken,yüksekliği yol tutuş performansı düşünülerek 15 mm azaltılmış. AstraGTC üç kapılı bir otomobil olmasına karşın önde ve arkada yeterlidiz mesafesi sunuyor. Ancak alçalan arka tasarım sebebiyle uzunboyluların arkada seyahat etmeleri güç. İç mekandaki ulanılan malzemekalitesi tatmin ediyor. Fakat bazı bölgelerde ufak işçilik kusurlarıgörmek mümkün. Ayrıca koyu renkli iç döşeme karamsar bir hava yaratmış.Klima kontrolleri için gözü yoldan ayırmak gerekse de genel anlamdakullanımı zor bir buton bulunmuyor. Astra GTC'nin küçük tasarlananarka camı geri görüşü neredeyse sıfıra indiriyor. Otomobilin arkadabittiği yeri kestirmek güç. Büyük yan aynalar bir nebze olsun yardımcıolsa da park sensörünün eksikliği hissediliyor. 380 litrelik bagajhacmi spor bir otomobil için fazlasıyla yeterli.
Testini yaptığımız Astra GTC'de geçtiğimiz yıllarda 'Twinport' teknolojisiyledonatılan 1.6 litrelik klasik bir motor görev yapıyordu. 6000 d/d'de105 HP güç, 3900 d/d'de 150 Nm tork üreten bu motor alt devirlerdeağır kalmasına karşın devir yükseldikçe gücünü gösteriyor. Kullanılanmanuel şanzımanın oranlarının beş kapılı kardeşiyle aynı olmasıperformans açısından benzer sonuçlar almamamızı sağladı. Astra GTCile yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaştık.Son hızınıysa 190 km/s olarak ölçtük. Orta-sert yapıdaki süspansiyonuylazaten iyi bir yol tutuş sunan Astra GTC, kokpitin üstündeki IDS-Plusbutonuyla devreye alınan sistem sayesinde rakipsiz hale geliyor.Süspansiyonun sertliğini ayarlayan bu sistemi direksiyon sistemininve gaz pedalının tepkilerinin de yönetiyor ve hızlandırıyor. Çokzorlandığında önden kayabilen otomobil bu kez ESP plus sistemindendestek alıyor. Testimiz süresince 100 km'de 8 litre kurşunsuz benzintüketen otomobil 52 litrelik deposuyla 650 km'lik menzil sunuyor.Otomobilin ABS destekli frenleri ortalama bir performans gösterdi..Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede geldik.