opel astra 2009 sedan enjoy elegance viraj problemi

nasıl iş o ya. Dergideki testinde astra sedan ı çizgisinden saptırmak için çıldırmış olmak gerekir ufak bir sapma olsa bile ancak profesyonel sürücüler tarafından farkedilebileceği yazıyordu :D yerler kaygan mıydı?
 
kullandığı araçta hacı murat değil 40-50 de atsın. hem arkadaşın 1 cm atmayı hissedeceğini pek tahmin etmiyorum.
esp devreye girdiğinde anlamış olabilir arkanın attığını ancak sınıfında yol tutuş bakımından bir çok araca üstünlük sağlamış olan astra sedan ın 40-50 ile girilen virajda arkayı bırakması çok çok zor eğer 180 derece dönmüyorsanız:D
 
:D el frenine asılmadıysan atmaz :D

Kendim bizzat yeni astra sedanlar yüksek hızda atıyor lafını çok duyduğum için yüksek hızlarda arabanın tepkisini ölçtüm yumşak virajlara 100-120 ile keskinlerde 70-80 km hızla girdiğim vrajlarda araç atma eğilimi göstermedi zemin kuru ve yer yer mıcırlı asfalttı yol izmir-kuşadası yolu sahilden ahmetbeyli virajlarını bilenler bilir yol dar ve bozuk :)
 
anlatamadım derdimi glb,virajda tümsek vardı ona geliodum virajda frene basmak zorunda kaldım diorum normalde 40-50 le giderken attı demiorum frene bastım diorum virajda ondan oynadı arka diorum vectra oynamıyodu diorum:)
 
arkadaşlar geçen hafta sakarya dan ankara ya dönerken otobanda 180 - 190 km ile girdiğim virajlar oldu. bir kere bile savurduğunu hissetmedim. ya yol şartlarında bir sorun vardır ya da araçla ilgili bir problem. hele 40-50 km hız ile imkansız birşey. aynı yolda tekrar bir deneyin. olmazsa servis yolu görünüyor sanırım :confused:
 
frenlerde bi sorun olmasın
yaptığın frenle arka taraf basınç görüp ön görmediyse el freni çekilmiş gibi davranabilir
o nasıl olur orasını bilmem
 
Dönüşlerde karşılaştığınız çukurlarda geçen farkettim hızınız ne olursa olsun arkadaşın dediği gibi ne yazık ki aracın zemin ile teması kesildiğinden dolayı hafifte olsa bir savurma oluyor, bilgilerinize.... :(
 
Zeminde stabilize bir malzemeye denk gelmiş olabilir o kısımda, daha yumuşak ve kaygan olan kısıma gelen tekerler fren yapınca farklı tepki verirler, belkide yo frezelenmiştir. 40-50 km de şahin bile kaymaz.
 
Dönüşlerde karşılaştığınız çukurlarda geçen farkettim hızınız ne olursa olsun arkadaşın dediği gibi ne yazık ki aracın zemin ile teması kesildiğinden dolayı hafifte olsa bir savurma oluyor, bilgilerinize.... :(
evet de bu çok bilinen bişey sonuçta viraj da tümsek olursa aracın lastiklerinin yerle teması kesilirse doğal olarak savrulur.bu opelle ilgili bişey değil bence her araba savrulur
 
Son düzenleme:
aracı sıfır mı aldın?
lastikler de sıfır olduğu için ilk 200-300 km lastiğin üzerindeki mum tabakası (raf ömrünü uzatmak için kaplanan malzeme) daha aşınmadığı için atması gayet normaldir. 4 sıfır lastik takıp yola çıkar çıkmaz ilk virajda ben de savrulmuştum. lastiğin üzerindeki mavi çizgiler kaybolana kadar lastik tam performansına ulaşmaz. ki astra sedan da yol tutuş olarak gayet başarılı bir araçtır. hayırlı uğurlu olsun. güle güle binin...
 
Geri
Üst