Opel Astra 1.3 CDTI triger kopması

muminp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

156000 kmde 2008 model opel astra 1.3 cdti aracımda triger zinciri kopmasıyla yolda kaldım, size danışmak istediğim şöyle bir sorunum var;

1- Bu araç 8 yıl boyunca 15.000 km de bir 8 defa YETKİLİ serviste bakıma girdi, dışarda işlem görmedi
2-130.000 ve 145.000 bakımında servisteki arkadaşlara triger değişmesi gerekiyor mu gerekirse değiştirelim diye sorduğumda verilen cevaplar: Bu araçların zinciri motor ömrü kadardır, bizim periyodik bakımımızda böyle bir madde yok dendi. Eğer ses yaparsa gelirsiniz değiştiririz denildi.

60 km hızla giderken, öncesinde ve sonrasında hiç anormal bir ses yokken çekiş gitti ve zincir koptu. Araç 8 yıllık ve garantisi de yok. Belki de bir sürü masraf çıkacak, ne yapmamızz gerekir, yetkili servisten bişey talep edebilir miyiz?
 

davutoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun. Başınıza büyük iş gelmiş. Ama zincir ömrünü tamamlamadan önce sesli çalışmaya başlar diye biliyorum. bazen iyi niyet garantisi adı altında hallediyorlar. servisle bir konuşun önce
 

vectra fırat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
516
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Cokk gecmiş olsun insallah subaplarla kurtarırsın:(:(
Ama hakkatten önce zincir sünmesinden kaynaklı ses yapmaya falan baslar ..
Gecmiş olsun
 

kadir5050

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 Eyl 2015
Mesajlar
200
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
servıs hıcbır zaman suçu üstüne almaz. olay genel mudurluge kadar bıle gotursen fayda edecegını zannetmıyorum. bende zamanında bakım goturdum. 1 gun sonra aldım tuvturk muayane soktum. servıs goturunce bak yarın muayane gırecek ona gore bakın dedım. neyse tuvturk gırdı dunya kadar eksık cıkardı. yanı bunlar degısmesı gereken parçalar ıcın bakmamış bıle. tuvturk yazınca bende sınırlendım genel mudurlugunu aradım. sonra bana bakan şube sorumlusu tutuşmuş benı kapıda karşıladı falan fılan neyse sonuç geleyım. adamlar sen mısın bızı sıkayet eden dıyerek aracta nerdeyse parça koymamışlar degıstırılmesı gerekıyor dıye 7 bın tl masraf cıktı.
 

muminp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkürler, işlemler bitince sonuçlarını buraya yazarım. Yetkili serviste triger zinciri değişen arkadaşlar kaç km de değiştiğini ve servisin bu işlem için bilgi verip vermediğini yazabilir mi?
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Cevaplarınız için teşekkürler, işlemler bitince sonuçlarını buraya yazarım. Yetkili serviste triger zinciri değişen arkadaşlar kaç km de değiştiğini ve servisin bu işlem için bilgi verip vermediğini yazabilir mi?

özel serviste geçen hafta değiştirdim. araç 70 bin km dir bende 90 binde almıştım. şuan 160 binde. aldığımdan beri 70 bin km boyunca rolantide çalışmada ses farkı hissetmedim fakat bu sene eylül ekim ayları gibi sabah ilk çalıştırmada normal dışı bir ses (gürültülü dikiş makinesi gibi) çıkartıyordu ama çıkan ses sadece marş aldığında çıktığı için 4-5 aydır önemsemedim. yağ değişimine gittiğimde ustaya söylediğimde sesden dolayı zincir değişimini önerdi. değişim yaptık. ilk çalıştırmadaki ses gitti.
daha önce bu ses olmadan zincir değişimi için ne zaman gelmem gerekir diye sorduğumda aynı özel servisteki iki usta farklı cevaplar vermişti. biri ses olursa değişir belli kmsi yoktur demişti diğeri 150 binden sonra değişim yapmayı tavsiye ederim demişti. genel kanı ses yapınca değişim yapmak üzerine toplanmış gibi fakat bence 150 binden sonra değişim yapmak en sağlıklısı.
geçmiş olsun. inşallah fazla masraf açılmadan işi kurtarabilirsiniz.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Multijet 1.3 lerde ses gelmeden kopan bir çok zincir olayı mevcut. Açıldığında aslında kopan kırılan parçanın zincir değil egzantirik olduğunu göreceksiniz . Zincirden önce egzantirik kırılıyor sonrasında zincir kopuyor . Bu maalesef 2006-2008 arasında üretilen 1.3 lerde üretim kaynaklı sorun.

Buna benzer olay 1.2 Corsa larda da yaşandı zamanında , yine başka marka BMW nin 2.0 motorlarında da var ...
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Opel triger kayışları

Arkadaşlar öncelikle selamlar
şunu belirtmek isterim 1.6 motora kadar olan benzinli serilerde 45 000 km de 2.0 ve üzeri motor seçeneklerinde ise 60 000 km de bir triger setinin değişmesi gerekmektedir
Aracınızda 2. triger set değişiminden sonra 3. değişim zamanı daha erkene çekmekte fayda vardır ziraa dişliler aşınmakta ve keskinleşmektedir buda triger kayısının ömrünü kısaltır örneğin 60 000 ve 120 000 de değişen set 3. km geldiğinde 165 000 de değişmelidir yada komple dişli takımıda değişerek orjınal km değişim zamanına sadık kalınmalıdır zira 90 lı ve 2000 li model araclarımız genelde bu km lerin üzerindeler bilginize.

Triger kayışı motorda oldukça önemli bir görevi olan kritik bir parçadır. Belirli yıl ve kilometre aralıklarda yenilenmesi gerekir ve ihmal edilmesi ve kopması sonucunda motorda çok büyük ve masraflı tamiratlara neden olabilmektedir.
Triger kayışı genellikle ülkemizde bu isim ile adlandırılsa da esas olarak "Timing Belt" yani zamanlama kayışı ve "Camshaft Belt" Egzantrik mili kayışı olarak adlandırılmaktadır. Triger adı ise ingilizce "Trigger" yani tetik kelimesinden gelmektedir. Ancak yaptığı işin karşılığı olarak en mantıklı ismin "Zamanlama kayışı" olduğunu düşünüyoruz.
Motor açısından oldukça hayati bir parça olduğu için hem sağlam hem de uzun ömürlü olması gereklidir. Ayrıca zamanlama işlemi gerçekleştirdiği için de kayma yapmaması gerekir. Bu nedenle dişli bir şekilde genellikle kauçuk ve çelik tel/kumaş kuşak malzemeden kompozit bir yapı şeklinde üretilir. Ayrıca kevlar, aramid ve karbon fiber gibi özel ve dayanıklı malzemelerin de kullanıldığı özel kayışlar mevcuttur. Marka ve modele bağlı olmak üzere genellikle 45.000km- 60.000km-100.000km aralığında değişen bu parçanın zincir tipinde olanları da mevcuttur ve genelde erken değişim gerektirmez. Ancak otomobil üreticilerinin büyük bir kısmı daha sessiz ve az sürtünme ile çalışan kauçuk triger kayışlarını tercih ederler.
Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.
Ancak bu hareket aktarımı rastgele bir şekilde gerçekleşmez. Kayış sisteme takılmadan önce hem egzantrik dişlileri üzerinde hem de krank mili kayış dişlisi üzerinde bulunan çentikler belli bir hizaya getirilir. Bu hiza üretici tarafından belirlenmiştir. Bu hizanın sağlanması sayesinde supaplar doğru zamanda açılıp kapanır. Yanlış monte edilmesi durumunda ise supaplar yanlış zamanlarda açılıp kapanır. Dolayısı ile de motor hasar görebilir.
Bu parçalar genellikle bir takım olarak satılır ve hep beraber değişir. Sadece ses yapan bir bilyenin, eskimiş bir kayışın veya sorunlu çalışan devridaim pompasının tek başına değişmesi yeterli olmayabilmektedir. Kullanılan parçalardan herhangi birisinde meydana gelebilecek arıza diğer parçalar ne kadar iyi durumda olursa olsun sistemi komple dağıtacağı için sadece arızalı parçanın değiştirilmesi büyük riske neden olmaktadır. Bu durumu basit ve genel bir şekilde "Bir zincir en zayıf halkası kadar sağlamdır" sözü ile özetleyebiliriz.
Triger kayışı sisteme takılırken belli bir yol izlendiğini yukarıda belirtmiştik. Bu düzenin bozulması motorun hasar görmesine veya düzgün olmayan bir şekilde çalışmasına neden olur. Diğer taraftan kayışın kopması bu düzensizliğin neden olabileceği sonuçların en üst düzeyde gerçekleşmesine neden olur. Motorda çok ciddi masrafa neden olur.
Siz siz olun km olan araclarınızda biraz daha erken değiştirin derim...
 

muminp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Sonuç olarak özel serviste triger seti değiştirildi, silindir kapağı açıldı subaplar iticiler ve gaydlar yenilendi, 6 adet subap yamulmuş.
Üst kapak işlemleri taşlama ve subap dahil 500
İticiler gaydlar triger motor yağ ve filtresi 3 adet conta orjinal malzemeler 850
İşçilik 750
Toplam 2100 tl ye maloldu, umarım eskisi gibi olur, şimdiye kadar hiç yağ eksiltmemişti..
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben corsa c 1.3 ile triger ses yaparken harıl harıl sesten bahsediyorum 15 bin km yaptım o arabanın farklı bi sıkıntısı vardır yoksa ses yapmadan triger kopmaz
 
Üst