- Katılım
- 1 Ara 2008
- Mesajlar
- 149
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
ben bu arka tamponu biyerden hatırlıyorum ama nerden 

Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Trafikte durduğu yerde elektrik harcamadığı için sorun yok :goodya 100 km yolu ben 10 saatte trafikte alıyorsam ne olacak?
muhtemelen o saatte 100 km hızla 2.5 litredir
Umut aslında herşeyi anlatmış. Çok ufak bir iki ekleme yapayım ben de. Hidrojenin doğrudan motor içinde yanması ihtimali de var teknolojik olarak. Ancak hidrojen aşırı patlayıcı bir gaz olduğundan motor içindeki en ufak basınç farkları motorun patlamasına neden olabiliyor. Bu nedenle biraz güvenilmez bir yakıt. Ancak mazdanın wankel motoru gibi düşük yanma odası basıncına sahip bir motorda çok yüksek güvenlik ve verimle kullanılabiliyor. Mazda RX-8'in hidrojenli bir versiyonu da var.hakan, makina mühendisliği bitirme tezim taşıtlarda yakıt hücresi kullanımı idi.. yani fuellcell. ya da senin bahsettiğin gibi hidrojen teknoloji diyelim halk arasında bilinen adı ile.. malesef o kadar kolay değil bu teknoloji, büyük riskleri var ve onay verilmesi için aşılması gereken engeller var malesef halen, bunun dışında hidrojen istasyonları gibi hammadde sağlayan tesislerin kurulması da uzun zaman alacak çalışmalar, tabi olmayacak değil.. 2020 yılında yaygın olarak kullanımda olacağız bu teknolojiyi dünya genelinde. yakıt olarak suyun elektrolizinin tersi olarak tabir edilen bu yöntem ile H2O (su) ile birleştirilen H atomu ayrıştırılarak H2 ve 02 olarak açığa çıkmakta..açığa çıkan H2 molekülünün ise özel bir membrana gönderilmesi ve elektron ile protonlarına ayrıştırılması, devamında ise proton (+) membran içinden yoluna devam ederken elektron (-) bu membrandan geçememektedir. bu sebeple ayrıştırılan (-) elektronun elektrik motoruna gönderilmesi ve elektrik enerjisi üretmesi söz konusu olmaktadır. motora enerji veren elektron, membran içinden yol alan proton ile birleşirken ilk başta ayrıştırılan O2 ile birleşerek tepkime sonucunda H2O oluşturmaktadır.. yani su.. tabi kayıplar söz konusudur ama sıfır co2 sıfır emisyon..
burada en büyük sorun ilk tepkimenin oluşturulması için gereken H2 nin depolanması. oldukça soğuk derecelerde sıvı halde hidrojen depolamak yüksek bar değerlerine sahip tanklar ile mevcut olabilir. ya da buna alternatif olarak h3 şeklinde depolanıp tepkime için gerekli h2 için yine h2+h şeklinde ayrıştırılmasına dayanan bir diğer model..
detaylara girmeden açıklama yaparsak sistem bu..ve oldukça güzel bir model olan bu buluş 1800 lü yıllarda bulundu, ve şuan sistemin patenti amerikada sanırım GM e ait. yalnız bundan emin değilim. tezi tekrar gözden geçirmem gerek
bu da demek oluyor ki petrol rezervlerinin sahibi olan amerika petrol tükense de yine pazar payı yüksek olan otomotiv sektörünün kalbi olarak yoluna devam edecek.
hakan, makina mühendisliği bitirme tezim taşıtlarda yakıt hücresi kullanımı idi.. yani fuellcell. ya da senin bahsettiğin gibi hidrojen teknoloji diyelim halk arasında bilinen adı ile.. malesef o kadar kolay değil bu teknoloji, büyük riskleri var ve onay verilmesi için aşılması gereken engeller var malesef halen, bunun dışında hidrojen istasyonları gibi hammadde sağlayan tesislerin kurulması da uzun zaman alacak çalışmalar, tabi olmayacak değil.. 2020 yılında yaygın olarak kullanımda olacağız bu teknolojiyi dünya genelinde. yakıt olarak suyun elektrolizinin tersi olarak tabir edilen bu yöntem ile H2O (su) ile birleştirilen H atomu ayrıştırılarak H2 ve 02 olarak açığa çıkmakta..açığa çıkan H2 molekülünün ise özel bir membrana gönderilmesi ve elektron ile protonlarına ayrıştırılması, devamında ise proton (+) membran içinden yoluna devam ederken elektron (-) bu membrandan geçememektedir. bu sebeple ayrıştırılan (-) elektronun elektrik motoruna gönderilmesi ve elektrik enerjisi üretmesi söz konusu olmaktadır. motora enerji veren elektron, membran içinden yol alan proton ile birleşirken ilk başta ayrıştırılan O2 ile birleşerek tepkime sonucunda H2O oluşturmaktadır.. yani su.. tabi kayıplar söz konusudur ama sıfır co2 sıfır emisyon..
burada en büyük sorun ilk tepkimenin oluşturulması için gereken H2 nin depolanması. oldukça soğuk derecelerde sıvı halde hidrojen depolamak yüksek bar değerlerine sahip tanklar ile mevcut olabilir. ya da buna alternatif olarak h3 şeklinde depolanıp tepkime için gerekli h2 için yine h2+h şeklinde ayrıştırılmasına dayanan bir diğer model..
detaylara girmeden açıklama yaparsak sistem bu..ve oldukça güzel bir model olan bu buluş 1800 lü yıllarda bulundu, ve şuan sistemin patenti amerikada sanırım GM e ait. yalnız bundan emin değilim. tezi tekrar gözden geçirmem gerek
bu da demek oluyor ki petrol rezervlerinin sahibi olan amerika petrol tükense de yine pazar payı yüksek olan otomotiv sektörünün kalbi olarak yoluna devam edecek.