Opel 1.3 cdti yakıt yardım lütfen

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tristan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar birde araç rampa yukarı kalkışlarda çok zayıf kalıyor.Örneğin 1.vitesle kalkiyorum.3000 devire kadar getiriyor ondan sonra 2 vitese takıyorum.Ama araç yine boğuluyor.Mecburen 1. vitese düşürüyorum.Ondan sonra 1. viteste çıkmak zorunda kalıyorum.
 
benm 3000 km oldu. İlk ölçümlerim 2000 kmde iken ş.içi ölçtüm 500 km YAPTIM şehiriçi ortalaması 7.1 di. Şu an sıfırladım 100 km yaptım 6.0 gösteriyor.tamamen şehiriçi.şu an 3010 km'DE
 
Son düzenleme:
benim aracım benzinli gerçi ama fikir. ilk aldığımda şehir içi 10 ltrenin üstüne çıktığı bile oluyordu. sinirlendikçe sıfırlıyordum:) şimdi araç 4500 kmde kitapçıkta 8,5 lt diyor 9 yakıyor, şehir dışı için 5,5 lt diyor 6 oluyor. ortalamaya yaklaştım. servis kitapçığa birebir uymaz dedi. sonuçta kitapçığa uymak için yokuş çıkmayacaksın sabit sürat... rüzgarın bile etkisi var.
babamda fluence var o da 6 ay oldu alalı yakıt 7000 den sonra düzene girdi diyordu.
sabret en azından diesel:)
 
Arkadaşlar birde araç rampa yukarı kalkışlarda çok zayıf kalıyor.Örneğin 1.vitesle kalkiyorum.3000 devire kadar getiriyor ondan sonra 2 vitese takıyorum.Ama araç yine boğuluyor.Mecburen 1. vitese düşürüyorum.Ondan sonra 1. viteste çıkmak zorunda kalıyorum.

1.3 birde dizel olduğu için kalkışları zorlanır. Ama debriyaj gaz dengesini ilerleyen haftalarda kurunca o kadar boğulma olmaz.
 
kesinlikle euro dizel ve kesinlikle petrol ofisi diyorum aynı arac bendede var ve 1500 km yolu 230 tl ye yaptım. manisadan düzceye gittim ve 5 gün buralarda gezdim sadece şehir dışı değil 5 günde şehir içi var bu yakıtın içinde iyiki opel corsa 1.3 cdti almışım diyorum.
 
öncelikle selamlar...benim araç 15.000 km de ve o kitapçıkta yazan yakıt tüketimi ortalama olayı yalan... 1.si arabayı randımanlı kullanmak lazım özellikle aracımız dizel ve 1.3 gibi bir motora sahipse... ayrıca arabanın vites geçişlerini 2000-3000 arası değiştiren arkadaşlar olduğunu gördüm fakat zaten tembel bir motora sahip olan aracı bu şekilde kullanırsak motor iyice tembelleştirmiş oluyoruz ve motor tam performansını veremez hale geliyor. o yüzden aractan tam randıman alabilmek için 3000 4000 arası vites değiştirmek lazım diyorum !
 
arkadaşlar ben ilk arabamdan bu kasa dizelime kadar hep shell kullandım şu bir kesinlik kazanıyor GTL alırsan aracın enjektör memelerine ve bu püskürtme kısımlarına faydası var ama norma yani euro dizel alırsanda km ye faydası var çünkü daha fazla yapıyor bir depo da 50 km ve üstü gibi
 
Arkadaşlar merhaba.1 ay önce 0 km Opel 1.3 CDTİ Diesel araç aldım.Yaklaşık 2000 km yaptım.Yol bilgisayarı şehir içi ortalama olarak 7.6 lt gösteriyor.Yakıt zamanla düşecekmi yada böylemi kalacak.Kitapçığında ortalama 6.00 lt yazıyor.Birde önerebileceğiniz yakıt varmı?

ben 2008 model sıfır 1.3 cdti yeni astra sedan almıştım. yaklaşık 1.5 sene bindim, 40 bim km yaptım. İstanbulda kullanıyor olsanız ha bire dur kalk anlarım ama... bence kullanım kaynaklı olabilir. vites geçiş devirleri ve normal kullanıştaki deviriniz nedir? benim ortalamam 5.6 lt/100 km civarıydı. 10 bin km'yi tamamladıktan sonra ortalama yarım litrelik bir düzelme olur ama şehir içi de olsa 7 küsür litrelik sarfiyat yüksek...
 
Son düzenleme:
kitapçıkta yazan değerler yalan denmiş ama o değerlerde rastgele yazılmamış..ben kendi aracımla izmir aydın otoyolunda 100 km sabit hızla klima kapalıyken 4.0 ortalama ile geldim.şehiriçinde durum bulunulan yere göre değişir..o konuda her araçta farklı değerler ortaya çıkar..yakıtı shell gtl kullanıyorum..şahsi görüşümuzun yolda az yakıyor ama şehiriçinde fazla..normal eurodizele göre..performansı olumlu etkilediğin de söyleyebilirim..
 
öncelikle selamlar...benim araç 15.000 km de ve o kitapçıkta yazan yakıt tüketimi ortalama olayı yalan... 1.si arabayı randımanlı kullanmak lazım özellikle aracımız dizel ve 1.3 gibi bir motora sahipse... ayrıca arabanın vites geçişlerini 2000-3000 arası değiştiren arkadaşlar olduğunu gördüm fakat zaten tembel bir motora sahip olan aracı bu şekilde kullanırsak motor iyice tembelleştirmiş oluyoruz ve motor tam performansını veremez hale geliyor. o yüzden aractan tam randıman alabilmek için 3000 4000 arası vites değiştirmek lazım diyorum !


3000-4000 devride vites değiştirirsen tabi fazla yakar.2500 de değiştirdiğiniz takdirde fabrika değerlerini tutturursunuz. ki 3000e çıkmayada gerek yok. max Tork 1750de başlıyor.
 
Geri
Üst