• Ağımız Büyüyor!

    Güncel tartışmalar, etkinlikler ve anlık paylaşımlar için bizi sosyal medyadan da takip edin.

Ön fren balatası değişimi ( Video var )

nuralk341

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
geçtiğimiz perşembe aracımın ön fren balatalarını değiştirdim.

aracım 36000 km de. aslaında bi 4000 daha gidermiş.

30 bin bakımında servis değiştirelim demişti. bende kalsın demiştim. sonra riske atmayayım dedim. uzun yolda falan biter sıkıntı olur diye. sökünce gördüm ki biraz daha varmış. zaten bir teneke parçası koyuyorlar. balata o seviyeye gelince diske sürtmeye başlıyor. ve ses yapıyor. oradan değiştirmen gerektiğini anlıyorsun.

internette değiştirme ile ilgili video var. bu yüzden ayrıca foto-video çekmedim. zor bir iş değil. kendiniz yapabilirsiniz.

kaliperi sökmek için kullanılan anahtar 10 numara.

http://youtu.be/byUQqMEPaTk
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

Paylasim icin tesekurler, benim aracimda 21.000km de ve ay sonunda 2.yil bakimi var, disklerdeki durumu artik bakim sirasinda kontrol ederiz.
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

OGOKTAS link' Alıntı:
Paylasim icin tesekurler, benim aracimda 21.000km de ve ay sonunda 2.yil bakimi var, disklerdeki durumu artik bakim sirasinda kontrol ederiz.
20 binde balata bitmez ozdemir.
Gecen yilki bakima + olarak bujiler degisiyo 30 binde.
Senin arabanin km daha  dusuk oldugu icin degistirmesende olur.
Ben degistirmedim mesela km bekliyorum.
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

B֜LENT link' Alıntı:
20 binde balata bitmez ozdemir.
Gecen yilki bakima + olarak bujiler degisiyo 30 binde.
Senin arabanin km daha  dusuk oldugu icin degistirmesende olur.
Ben degistirmedim mesela km bekliyorum.

Bulent abi kasim gibi on diskler degismisti garantiden, ozaman balatalarin hafif pasosu alindi demisti Tarik Bey. Bende buji degistirme taraftari degilim Tarik bey geldiginde bakariz gerekmezse degismeyiz demisti. Mevzu acilmisken abi gecen gun elimle aracin on disklerini bir kontrol ettim ele hissedilen cizikler vardi, kasim ayinda degisen ve maksimum 3.000km yol yapmis arac icin bana pek normal gelmedi. Sorun varsa garantiden 2.kez degistirilermi bilmiyorum ama Haziran sonu garanti bitiyor, garantiden sonra bir sorun cikarmaz umarim
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

OGOKTAS link' Alıntı:
Bulent abi kasim gibi on diskler degismisti garantiden, ozaman balatalarin hafif pasosu alindi demisti Tarik Bey. Bende buji degistirme taraftari degilim Tarik bey geldiginde bakariz gerekmezse degismeyiz demisti. Mevzu acilmisken abi gecen gun elimle aracin on disklerini bir kontrol ettim ele hissedilen cizikler vardi, kasim ayinda degisen ve maksimum 3.000km yol yapmis arac icin bana pek normal gelmedi. Sorun varsa garantiden 2.kez degistirilermi bilmiyorum ama Haziran sonu garanti bitiyor, garantiden sonra bir sorun cikarmaz umarim
3000 km disk bozulmasi mumkun degil. Sorun olacagini sanmam.
Ama disk degistirdimmi balatada degismesi daha saglikli oldugunu biliyorum.
Yanlisim varsa arkadaslar duzeltsin.
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

BÜLENT link' Alıntı:
3000 km disk bozulmasi mumkun degil. Sorun olacagini sanmam.
Ama disk degistirdimmi balatada degismesi daha saglikli oldugunu biliyorum.
Yanlisim varsa arkadaslar duzeltsin.

Evet aslinda mantik olarak balatalarinda degismesi gerekiuyor diye biliyordum bende ama balatalarin uzerinden paso alarak sanirim balata yuzeyini de yeni gibi yaptilar, artik gittigimizde gosterecegiz. Ayrica cok sert kullanmadigim icin sirket aracinda coktur 30.000de iyi durumda oldugu icin 45.000 de balata degistirdigim
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

Benim araç 57bin kmye geldi. Balatalar hala iyi durumda. Usta 75bin bakımında değiştiririz dedi. Kullanımdan kullanıma çok fark ediyor 
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

hakkinenk link' Alıntı:
Benim araç 57bin kmye geldi. Balatalar hala iyi durumda. Usta 75bin bakımında değiştiririz dedi. Kullanımdan kullanıma çok fark ediyor 
Doğru, şehir içi dur kalk çok yapıyorsanız ya da motor freni kullanmıyorsanız daha erken bitebilir gerçekten.
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

hakkinenk link' Alıntı:
Benim araç 57bin kmye geldi. Balatalar hala iyi durumda. Usta 75bin bakımında değiştiririz dedi. Kullanımdan kullanıma çok fark ediyor  

Kesinlikle katiliyorum ben sirket aracini sert kullanmasamda surekli trafikte kullanmama ragmen 45bin goruyorum, neyse artik aysonunda goruruz durumu
 
Ynt: Ön fren balatası değişimi ( Video var )

Bizim balatalar sensörsüz değil mi? Aslında çok ucuz bir sistem bu sensörlü denen balatalar. İçinde saçma bir kablo koy temas halinde devre tamamlanıp uyarı verdir. Bu kadar basit işlerden kaçılması insanı üzmüyor değil. 1999 yılı üretilen Alfa Romeo 166'da bile var bu sistem düşününce  :D
 
Geri
Üst