ön amortisor mu arızalı?

atalip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
125
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
opelim ailesinin Ramazan Bayramını en içtenliğimle kutlarım

arkadaşların bir süreden beri dikkatimi çeken bir husus hakkında sizlerden fikir almak istedim tümseğe girince veya yollara döşenen küçük mantarlaradan geçince sanki oraya çarpmış gibi kütt diye ses geliyor örneğin şirket arabasıyla aynı o tümseklerden geçince böyle bir ses yok benim araçımdan neden böyle bir kütt sesi geliyor bilgisi olan arkadaşlarımın yardımlarını bekliyorum
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı şey geçen hafta başıma geldi salıncaktaki bir bağlantı kopmuş salıncakla araç arasında 1 pamak mesafe varken üstüste binmiş her tümsekte metalin metale vurma sesi geliyordu salıncak değişti mesafe açıldı ses gitti..
 

karabek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,837
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
amortisörün bozuk olduğunu nasıl anlarız bendede ses var ama takozdan mı amortisörden mi anlayabilir miyiz
 

onur_vectra_a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Haz 2012
Mesajlar
145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
amortisörün bozuk olduğunu nasıl anlarız bendede ses var ama takozdan mı amortisörden mi anlayabilir miyiz

Sanayi işi bişey öğrenmiştim ben amötisör kontrolü için. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemiyeceğim ama kendim öyle kontrol ediyorum ustaya gitmeden. Denemek istediğim amatisörün o taraftan arabayı aşağı doğru bastırarak yaylandırıyorum. Salınım olmaması lazım. Bıraktığınızda araba kendi kendine sallanmaya devam ediyorsa amortisörler yumuşamış değişmesi lazım diye öğrenmiştim.

Ön takımdan eklem sesi geliyorsa bir kişiden arabayı sallamasını rica edip çamurluğun içine elimizi sokup rot kolunu tutuyoruz. dikkat elinizi sıkıştırmayın. Kütürtü yada eklem vuruntusu hissedersiniz bir sorun varsa.

Birde gacırtı hatta tam sağa yada tam sola dönüşte ağır bir kanırtı sesi geliyorsa; kaputu açtığınızda birbirine yaklaşan iki kol görüceksiniz. arabayı panelden yere bastırdığınıza bu kollar oynar. Viraj kolu diyorlar sanırım bunlara. Tam orta buluştukları yerden ses gelir. Geçici olarak yağ sıkabilirsiniz. Bir kaç gün ses keser. Ama en doğru o kolların sökülüp bağlantı lastiklerinin değişmesi lazım.

Son olarak takozlar için; takozların üstündeki sizin dışardan görebileceğiniz bir çay bardağı büyüklüğünde şapkaları vardır. Bu şapkalar ile aracın sacı (amötisör kulesi) ile arasında boşluk olması lazım. Boşluk yok ise takozlar ezilmiş ve işlevini yapamadığından küt küt vurur :)

Umarın yanlış birşeyler yazmamışımdır. Deneyimli üyelerimizin yanlışım var ise düzeltmelerini isterim.
 

isobln

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2009
Mesajlar
1,394
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sanayi işi bişey öğrenmiştim ben amötisör kontrolü için. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemiyeceğim ama kendim öyle kontrol ediyorum ustaya gitmeden. Denemek istediğim amatisörün o taraftan arabayı aşağı doğru bastırarak yaylandırıyorum. Salınım olmaması lazım. Bıraktığınızda araba kendi kendine sallanmaya devam ediyorsa amortisörler yumuşamış değişmesi lazım diye öğrenmiştim.

Ön takımdan eklem sesi geliyorsa bir kişiden arabayı sallamasını rica edip çamurluğun içine elimizi sokup rot kolunu tutuyoruz. dikkat elinizi sıkıştırmayın. Kütürtü yada eklem vuruntusu hissedersiniz bir sorun varsa.

Birde gacırtı hatta tam sağa yada tam sola dönüşte ağır bir kanırtı sesi geliyorsa; kaputu açtığınızda birbirine yaklaşan iki kol görüceksiniz. arabayı panelden yere bastırdığınıza bu kollar oynar. Viraj kolu diyorlar sanırım bunlara. Tam orta buluştukları yerden ses gelir. Geçici olarak yağ sıkabilirsiniz. Bir kaç gün ses keser. Ama en doğru o kolların sökülüp bağlantı lastiklerinin değişmesi lazım.

Son olarak takozlar için; takozların üstündeki sizin dışardan görebileceğiniz bir çay bardağı büyüklüğünde şapkaları vardır. Bu şapkalar ile aracın sacı (amötisör kulesi) ile arasında boşluk olması lazım. Boşluk yok ise takozlar ezilmiş ve işlevini yapamadığından küt küt vurur :)

Umarın yanlış birşeyler yazmamışımdır. Deneyimli üyelerimizin yanlışım var ise düzeltmelerini isterim.

aynı teknikleri kullanıyoruz ama doğruluğundan bende emin değilim açıkcası :bir:
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
amortisörü yeni patlattım komple yağ kaçırdı kütür kütür ediyo şimdi viraj dönerken araç dönmek istemiyor şu an yol tutuşu berbat :)
 
Üst