Omega krank ana ve kol yatak

ENGİN42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2011
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benim 1999 model omega 3.0 arabam var 2 gün önce sabah arabayı çalıştırdığımda şak şak şak bir ses geldi rölantide gelmiyor gaz verince geliyor hemen sanayiye gittim ustam çalıştır dedi biraz gaz verdi şak şak yine başladı stop et dedi ve krank milini kol yataklarını ana yatakları söktük benim sorunum kol yataklarındaki aşınma arabam yağsız kalmadı yağ pompam çalışyor ayrıca yağsız kalsa ustamın dediğine göre o yatakları yakıp rengini değiştirimiş bazende büküp ters çeviririmiş sanki benim yataklar özelliğini kaybedip dökülmüş gibi bu konuda bilgisi olan varsa yardımlarını bekliyorum
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
yağlama bence...pompa çalışıyordur belki ama kimbilir nekadar basıyor...yatağın malzemesine göre değişir dediğiniz..hatta bozulan yataklar pompa nın en dış tarafıdır diye tahmin ediyorum...
pompaya güvenmeyin !!!..içi dolmuş basınç bir hayli düşmüştür...
belki bir seferlik geç yağ değişimi,belki yan sanayi takılan bir filtre....

geçmiş olsun..
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
yağlama bence...pompa çalışıyordur belki ama kimbilir nekadar basıyor...yatağın malzemesine göre değişir dediğiniz..hatta bozulan yataklar pompa nın en dış tarafıdır diye tahmin ediyorum...
pompaya güvenmeyin !!!..içi dolmuş basınç bir hayli düşmüştür...
belki bir seferlik geç yağ değişimi,belki yan sanayi takılan bir filtre....

geçmiş olsun..

Güzel tespitler, Aracınızın kilometresi nedir? Ve original km de olduğuna %100 emin olabiliyor musunuz? Sizden önceki sahibi varsa neler yaşadığı da bilinmez. Her koşulda pompayı değişin.
 

musaamg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2014
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
aracınızdan devir yükseldikce veya ilk başlarında belli devir aralıklarında ses geliyorsa bu ses subab iticilerinden gelir.neden subab iticilerinden gelir çünkü yağ oraya çıkmıyordur. iticileri motor yağlayamasza bu ses gelir. ama sıkıntı iticilerde değildir. krank ana yatakları veya piston kol yatakları sarmışsa sardığı bölgedeki basınçlı yağ bu boşluktan boşalır gider. düşen basınç üst tarafa iyi yağlama yapamaz.ve iticiler kuru kuru çalışır.buda tak tak ses yapar.benim gibi önceden gitmezseniz.saran ana yatak veya kol yatağı krangı yer .en son traktör gibi ses gelince krangı elinize alırsınız krank 0.5 mm den çok yenirse ona uygun yatak bulamazsınız . krangı değiştirmek zorunda kalırsınız. omega 2.2 için 1000 tl den aşağı düzgün bi çıkma krank bulamassınız.
eğer cebinizde paranız varsa hemen motoru yaptırın ekstra kranga para vermeyin. ALLAH kolaylık versin.
 
Üst