Omega B Ateşleme Sorunu

hgucum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar;

Aracım Omega B, X20XEV motor, Simtec 56.1 ECU.

Aracımda hararet ibresi sorunu vardı sürekli salınım yapıyordu. Sorunun Hararet sensörünün soketinden olduğunu düşündüm. Gevşekti temassızlık yaptığını düşündüm sıktım sorun düzeldi. Motor arıza ışığı yanıyordu Delphi Diganostic ile baktım Motor suyu ısı sensörü hatalı okuma yazıyordu. Baktım ki ECT (Engine Coolant Temperature) sensörü ile EGR Valfi soketleri ters takılmıştı düzelttim. O esnada motor kaputu birden baamm diye kapandı. Gel gelelim o zaman bu zamandır araba çalışmıyor. Diagnostic'de DTC Code 19 Incorrect signal ( Devir sinyali, Hatalı sinyal) yazıyor. Crank sensörünün arızalandığını düşündük. Krank Sensörü Siemens GM 5WK9 0541 90458251, birebir Orjinalini aldım taktım. Yine çalışmadı. Acaba sente mi atladı düşüncesi ile Senteyi kontrol ettim (Hem Triger kayış kasnak ve hem Eksantrik milleri Tavşan kulağı-Def şeklinde kontrol ettim) sente yerinde. Acaba Krankdaki konum sacı yerinden mi çıktı düşüncesi ile karter'i söktüm Sac yerinde. İmmobilizer arızalı mı diye düşündüm. Kontak anahtarını anahtarcıya kontrol ettirdim Chip sağlam. Alıcı anten kontrolu yaptım alıcı antende sağlam. Ejektör püskürtüyor. çünkü marş esnasında eksozdan benzin kokusu geliyor. Buji ateşlemesi yok. Bobin sağlam çünkü Diagnostic'te Compenent Test ile bobine tetik veriyorum ateşleme var. ama marşta ateşleme yok. Bu konuda bilgisi, fikri, tecrübesi olan arkadaşlarımın yardımlarını bekliyorum.
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
buji kablolarına marş sırasında elektrik geliyor mu ? gelmiyorsa bobini değiştirip deneyin.
 

hgucum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
buji kablolarına marş sırasında elektrik geliyor mu ? gelmiyorsa bobini değiştirip deneyin.

Marş esnasında Ateş yok. Orjinal Siemens bobin taktım. Değişiklik yok. Kompenent Test ile bobini aktive ettiğimde ateş var. Bu Ecu ve Bobinin sorunsuz olduğu anlamına gelebilir mi?
 

hgucum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar hala sorunum çözülmedi. Yaptığım işlemleri de paylaşmak istiyorum. Bu arada Clone bir TECH2 buldum ama gel gelelim bağlanmıyor. Çünkü TECH2 Omega B de X20XEV motorda 1997 modele kadar var. 1997 de ECU Simtec 56.5 ama benim araç 1996 Simtec 56.1 bunun için bağlanmıyor. Orjinal TECH2 kullanan arkadaşlar var mı? Orjinal TECH2 de 1996 Model X20XEV Simtec 56.1 var mı?
 

hgucum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim tecrübeme göre Omega Alacaksanız Kesinlikle 1997 dahil üstü alın. çünkü 1997 model ve üstü yine aynı motoru kullanıyor ama beyin ve tesisat Simtec 56.5 Vectra B ile birebir aynı.

şöyle ki;

Simtec 56.1

15b3b4d12886.jpg


Simtec 56.5

post-77400-1437974888.jpg
 

The Day Walker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
3,325
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Facebook'ta Opel Omega Tr diye bir grup var. Orda Polat Türk yardımcı olabilir büyük ihtimalle
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yanlış bilmiyorsam bazı araçlarda darbe sensörü var. Araç hızlı bir şekilde çukura düştüğünde veya darbe aldığında, bu sensör devreye girerek emniyet açısından motorun çalışmasını durduruyor. Omega'larda da böyle bir sistem olabilir.
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Marş sırasında ateşleme gerçekleşmiyorsa ecu, krank sensörü yada bobin arızalıdır kontrollerini yapın
 
Üst