Omega 2.5 td gitmiyor !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan LeTurc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ogleden sonra arabayi temizledim biraz,motor bolumune baktim ve EGR valvini sokmeye cesaret edemedim :o,bu konuda bir bilgi verebilirmisiniz, sokme islemini nasil yapabilirim? ayrica EGR nin hemen altinda bayagi bir koyu ve siyah yag birikimi gibi bir seyde var,bunun nedeni tikali olmasi olabilirmi ?
 
2000 senesinden beri fransada yasiyorum, is olarak soruyorsaniz insaat da kule vinç kullaniyorum.
 
fransada oturdugunuzu yazmissiniz,,,,o zaman fransizca bir site adresi vereyim ben size,,,opel vectra icin egr valfi temizligini anlatiyor...sizin araba icinde yaklasik olarak aynidir..kolay gelsin

http://www.opel-vectra.com/vectra/entretien/mecanique/net_vanne_egr.php
 
çok basit bi işlem ben inceledim siteyi bence demenekte fayda war
 
Bu siteyi bir cokkez ziyaret ettim,omega ile ilgili olan linklerin cogu artik sayfa bulunamadi hatasi verdigi için pek faydali olmadi, ancak vectradaki gibi degil EGR valvi daha farkli bir formda ve etrafinda vida falanda goremedim benim EGR de,resim olarak gosteriyorum (akunun hemen ust yaninda)
 
Merhaba

Motorun kodunu bildirebilirmisin:

Yani X25DT yoksa Y25DT mi Motorun Kodu.

Bana Saze Numarasini tam olarak verebilirsen isime yarayabilir.

W0L0VBM..... mesela.
 
bendekinde de egr valfinin ustunde ayrica plastik bir koruma vardi belki vidalari gorememenizin sebebi budur..motorun resmini gorebilirsek iyi olur ...
 
Az once bayagi ugrastim,sonucta EGR valvini sokmek için bayagi bi parca sokulmesi gerekiyor cunku EGR valvi blok halinde,hava emen borulari soktum ve EGR ye ulasan tarafida sokunce sadece parmagimi sokacak kadar bir yer buldum,yoklama ile herhangi bir tikaniklik belli olmuyor biraz siyah ama tikali degil,turboyuda kontrol ettim gayet iyi çalisiyor (turboya giden hava borusunu sokunce, elle kontrolde havayi çok iyi cekiyor ve o halde kullaninca biraz arabayi zaten hemen fark ettirdi (normal dizel gibi calisyior) hava borularini monte edince hizda degisim zaten hemen fark ediliyor.
Motor numarasina gelince motor numarasi :WOLOVBM69Y1121077 (X25DT)
 
Motorun ve EGR resimleri

1212336917_P1010233.JPG

1212336988_P1010234.JPG
1212337042_P1010215.JPG
 
Merhaba

San ilk tavsiyem EGR ini iptal et. Resimdeki göründügü gibi sol taraftan gelen bir demir boru var. EGR ile onun arasina bir sac koy önu kapali olsun. Bu isle EGR devre didi kalir.
Ikinci tavsiyem: EGR in altinda bulunan Su borusunu(lastikten) acilen degistir.
EGR den atilan yag tam üstüne damliyor ve Su Borusunu inanimal yumusatiyor, ve her an patlayabilir. su bosaltir.

Motora baktigin zaman önden sol tarafinda bulunan Turbo Borusu yumusak mi?
Ön tarafta bulunan Turbo Diesel yazan Kutu catlak olabilir.

Motorun cekisi her zaman mi düsük, yoksa belirli durumlarda mi. Mesela kac devir, Motorun isi durumu v.s.
 
Geri
Üst