nnt bor power koyduracağım sonuçlar açıklanacak

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende NNT bor kullandım. SANKİ hafif sessizleşti. yoksa motoruma zaten sureklı castrol magnatec kullanıyorum yıllardır. demekki gerçekten kaliteli bir yağ yetiyorum
 

cafergoze

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
61
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
belki opel o yayını yaptıktan sonra geliştirilmiştir bu ürünler ??
gökhan bu bor power MS-250 kullanılıyor değil mi bizim araçlarda
benim evin orda bi süpermarkette stıyorlar ama gördüğüm çok küçük bir kutu? kaç ml. olarak veriliyor bir kullanımlık olan??

kardeş motor büyüklügüne göre degişiyor 2000 motorlara ufak 2000 üstü motorlara büyük olanı ilave ediliyor.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bende ısmarladım bakalım yağı değişeli 300 km oldu gelsin koyacağım hemen...araba 130000 de
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benzeri forumlarda yazılanlara sırf cevap vermek için bu ürünü bizzat alıp denedim.

Öncelikle aracım VW Transporter T4 dizel. Daha önce araçta 15-40 Mineral yağ vardı, yağ bakımı geldiğinde 15-40 yerine yine aynı marka olan Castrol 10-40 Magnatec yarı sentetik yağa geçtim, filtrelerin hepsi orjinal olarak değişti. Daha sonra BOR POWER MS 600 (600 mil)'i araca döktük.İlklerde araçta bayağı bir rahatlama vardı, tabi bu rahatlama benim görüşümle yağ bakımından çıktığımdan dolayı 15-40 yerine 10 -40 kullanındığımdan dolayı.

Aracı oldukca iyi test ettim. Rampalar,yüklü kulllanım vs..
Şimdi gözlemlerimi söylim.

1.Yakıt tüketiminde gözle görülebilir bir fark yok, tabi depoyu fulleyip hiç test etmedim, ibreye bakarak konuşuyorum. Belki çok ufak bir miktar fark olacaktır ama bu da 80 TL'lik BOR ücretini amorti etmeyecektir.

2.Performans yağ bakımından sonra iyileşti, ama bunun BOR'dan kaynaklanmadığını anladım.

3. Motor ısısı düşmüyor sabit kalıyor, sadece soğuk havalarda özellikle kaputta ki intercooler havalandırmasından dolayı soğuk havayı motora çektiğinden dolayı motorda ki ısı düşüyor, yani BOR ile bir alakası yok.

4.Yağ eksiltme olayı henüz yok,zaten daha 1200 km oldu ve bu km'ler de araç yağ eksiltmiyor.

5.Egzos gazlarında gerçekten bir azalma var, daha önce motor soğukken deneme amaçlı gazı sonuna kadar aniden verince biraz kara duman atardı, şimdi dumandan eser yok,ayırca yüklüyken rampa çıkarken egzostan hiç duman göremiyorum, aniden deviri düşürüp aniden gazı köklediğimde de duman yok.

Özetle benim gözlemlerim; Performansa katkısı hissedilir derecede değil, 1 hp verse bile bunu hissedemezsiniz.

Yağ sarfiyatı hakkında henüz birşey söyleyemem.

Yakıt sarfiyatı konusunda da gözle görülür bir düşüş yok, ancak depoyu fullemek lazım, zaten dediğim gibi gözle görülür bir düşüş yok.

Egzos gazları gerçekten azalıyor.

Sonuç, sürtünmeye biraz azaltabilir,performansı biraz arttırabilir ama bunlara rağmen BOR POWER MS 250 55 TL, MS 600 80 TL'lik hakkını vermiyor ne yazık ki.

Eğer NNT yetkilileri buna kulak verip MS 250'nin fiyatını 10 TL, MS600'ün fiyatını da 20 TL'ye düşürürseler o zaman herkes için yararlı bir katkı olur.

Kaldı ki; BOR madeninin çok ucuza işlendiğini ve BOR'dan yakıt yapılacağını haberlerde duyduğumuza göre, bu kadar ucuz işlenen bir maden için biz kullanıcılar dünyalarca para ödüyoruz ve bu paralarla bunun ticaretini yapan insanlar milyonlarca lira para kazanıyor.

Bir şey daha eklemek istiyorum, Yapılan uluslararası testlerde , Co2 emisyonlarında, sürtünme testlerinde, performans testlerinde sonuç alınabilir ama alınanbu sonuçların %'lik dilimlerine bakarsak çok ufak değerlerdir. Kaldı ki bu testleri iklim koşullarında, yük koşullarında ve aracın yol testlerinde gözlemlersek bu %'lik ifadelerin hiç bir önemi olmadığını göreceksinizdir. Tek olumlu tarafı ise Co2 emisyonları.

Şunu da belirtmekte yarar var ki performans istiyorsanız Castrol, Mobil gibi firmaların 0-30 0-40 gibi yağları mevcuttur, bu yağlar aşınmış motorlarda ince olmalarından dolayı yağ eksiltmeye sebep oluyor ama performansa katkısı çok iyi oluyor.
 
Son düzenleme:

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Adem bey teşekkürler.Emeğinize sağlık
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benzeri forumlarda yazılanlara sırf cevap vermek için bu ürünü bizzat alıp denedim.

Öncelikle aracım VW Transporter T4 dizel. Daha önce araçta 15-40 Mineral yağ vardı, yağ bakımı geldiğinde 15-40 yerine yine aynı marka olan Castrol 10-40 Magnatec yarı sentetik yağa geçtim, filtrelerin hepsi orjinal olarak değişti. Daha sonra BOR POWER MS 600 (600 mil)'i araca döktük.İlklerde araçta bayağı bir rahatlama vardı, tabi bu rahatlama benim görüşümle yağ bakımından çıktığımdan dolayı 15-40 yerine 10 -40 kullanındığımdan dolayı.

Aracı oldukca iyi test ettim. Rampalar,yüklü kulllanım vs..
Şimdi gözlemlerimi söylim.

1.Yakıt tüketiminde gözle görülebilir bir fark yok, tabi depoyu fulleyip hiç test etmedim, ibreye bakarak konuşuyorum. Belki çok ufak bir miktar fark olacaktır ama bu da 80 TL'lik BOR ücretini amorti etmeyecektir.

2.Performans yağ bakımından sonra iyileşti, ama bunun BOR'dan kaynaklanmadığını anladım.

3. Motor ısısı düşmüyor sabit kalıyor, sadece soğuk havalarda özellikle kaputta ki intercooler havalandırmasından dolayı soğuk havayı motora çektiğinden dolayı motorda ki ısı düşüyor, yani BOR ile bir alakası yok.

4.Yağ eksiltme olayı henüz yok,zaten daha 1200 km oldu ve bu km'ler de araç yağ eksiltmiyor.

5.Egzos gazlarında gerçekten bir azalma var, daha önce motor soğukken deneme amaçlı gazı sonuna kadar aniden verince biraz kara duman atardı, şimdi dumandan eser yok,ayırca yüklüyken rampa çıkarken egzostan hiç duman göremiyorum, aniden deviri düşürüp aniden gazı köklediğimde de duman yok.

Özetle benim gözlemlerim; Performansa katkısı hissedilir derecede değil, 1 hp verse bile bunu hissedemezsiniz.

Yağ sarfiyatı hakkında henüz birşey söyleyemem.

Yakıt sarfiyatı konusunda da gözle görülür bir düşüş yok, ancak depoyu fullemek lazım, zaten dediğim gibi gözle görülür bir düşüş yok.

Egzos gazları gerçekten azalıyor.

Sonuç, sürtünmeye biraz azaltabilir,performansı biraz arttırabilir ama bunlara rağmen BOR POWER MS 250 55 TL, MS 600 80 TL'lik hakkını vermiyor ne yazık ki.

Eğer NNT yetkilileri buna kulak verip MS 250'nin fiyatını 10 TL, MS600'ün fiyatını da 20 TL'ye düşürürseler o zaman herkes için yararlı bir katkı olur.

Kaldı ki; BOR madeninin çok ucuza işlendiğini ve BOR'dan yakıt yapılacağını haberlerde duyduğumuza göre, bu kadar ucuz işlenen bir maden için biz kullanıcılar dünyalarca para ödüyoruz ve bu paralarla bunun ticaretini yapan insanlar milyonlarca lira para kazanıyor.

Bir şey daha eklemek istiyorum, Yapılan uluslararası testlerde , Co2 emisyonlarında, sürtünme testlerinde, performans testlerinde sonuç alınabilir ama alınanbu sonuçların %'lik dilimlerine bakarsak çok ufak değerlerdir. Kaldı ki bu testleri iklim koşullarında, yük koşullarında ve aracın yol testlerinde gözlemlersek bu %'lik ifadelerin hiç bir önemi olmadığını göreceksinizdir. Tek olumlu tarafı ise Co2 emisyonları.

Şunu da belirtmekte yarar var ki performans istiyorsanız Castrol, Mobil gibi firmaların 0-30 0-40 gibi yağları mevcuttur, bu yağlar aşınmış motorlarda ince olmalarından dolayı yağ eksiltmeye sebep oluyor ama performansa katkısı çok iyi oluyor.


ne yazık ki sizde bor powerın mantığını anlayamamışsınız bor power yağ katkısı değildir metal katkısıdır tek amacıda motorunuzdaki aşınmayı minumuma indirerek motorunuzdaki önceki zamanlardan kalma piston ve yataklarda km ye bağlı olarak sürtünmeden doğan aşınmaları bor partikülleri dolduruyor ve ilerki olucak aşınmalarında önüne geçiyor kısaca bor bir metal katkısıdır yağ katkısı değildir yağla hiç bir şekilde etkileşime geçmez araca performans vermez ekonomi sağlamaz..

sadece aracınızın motorunu seviyorsanız ve ilerki zamanlarda oluşabilicek ağır hasarların çok çok önceden önüne geçmek için kullanıyorsanız parasının hakkını veriyor ama bunu kısa vadede görmenize imkan yok tabi aracınızın km sini bilmiyorum az olduğunu düşünerek bunları yazıyorum..

motoru aşınmış yorulmuş araçlarda belirgin iyileşmeler oluyor hissedilir inceden bir arabada serilik performans artışı yağ yakmasının azalması motorun daha sessiz çalışması gibi..

ama motorunun temiz yada km az araçlarda aşınma olmayan araçlarda zaten artı bir şey hissetmeniz olanaksız o araçlarda bor katkısı sadece geleceğe yapılan bir yatırım koruma gözüyle bakılabilinir..

başka türlüde anlatmak gerekirse insanlar sıfır araç alırlar boya korumaya sokarlar sonax ziebart falan sıfır aracın boya korumaya ihtiyacımı vardır tabiki yokdur ama araç sahibi aracını seviyor ve özeniyorsa titiz se gelecekde doğabilicek her türlü şeye karşı aracını erkenden boya korumaya sokar ve bunu her sene tekrarlar böyle bir sürücünün 10 sene sonra bile aracı sıfıra yakın bir görünüm sağlarken aynı aracın akranı 10 sen sonra ya 1 defa komple boyanmışdır yada güneş yanığından zamanın eskitmesinden boyanın rengi solmuşdur boya kabarmışdır pas oluşmuşdur falan..
 

dandan06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2010
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Bor katkısı kullanıyorum demişti arabayı aldığım arkadaş ve hatta yarım şişe vardı bagajda kendim koydum onu da daha sonra.
mobil 1 siparişi verdim şimdi, bor koymayı planlamıyorum.Gerekli miktarda bor olduğu söyleniyor mobil 1 serisinde.Sonuçta 30-40 liraya piyasada yağ varken 80-90 lira verip iyi yağ kllanıyorsak bence yeterlidir.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ben psikolojik olmasın diye yağ polen hava mazot filtreleri ile yağı değiştim önce. arabayı bu şekilde bi 300 km kullandım... h osman rampasında derdim aracın 130 ile çıkması. bunu boşken aracı denemek için yapıyorum sürat seven biri değilim zaten beni tanıyan forumda bilen bilir... yanlışş anlaşılmasın... aracım 5. vites 100 de kalıyordu filtreler değişti 110 max da kalıyor şimdi... bugün bor gelir tahminim. koyayım ondan sonra en sağlıklı değerlendirmeyi yapacağım... motorun sesi c3 den yüksek ilk çalışmada ve arada yoğun olmasada siyah duman atıyo ama mustafanın msf 97 kadar değil:) bakalım yakıtım zaten az yakıyordu zamlardan sonra 15 16 krş göreceğiz sonucu...
 
Üst