Neki bu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flea_
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar, bugün 1.6 vectra b sahibi arkadaşım bir sorun yaşamış, kendisi mesaide olduğundan araştıramamış yolda yaşadığı sorunu. Yaşadığı soruna göre alt devirler ve rölantide felaket bir sallantı titreme var, motor yerinden çıkacak gibi titriyormuş, 2bin devirden sonra güzel bir sorun yok ancak 4bin devirden sonra yine bir fırlayacakmış gibi titremeler varmış.

Motor kulakları veya şanzıman kulağı olabilir mi acaba dedim, yok onları daha önce defalarca kırdım farklı bişey dedi, ateşleme bobinini de daha önce bozdum o da değil silindirlerin tamamı çalışıyor ancak sadece titreme hatta hoplama var diyor.
Motor kodu X16XEL Vectra B2, bir el atarsanız sevinirim hiç yoktan neler olduğuna dair bilgi sahibi olabiliriz.
 
Merhaba arkadaşlar, bugün 1.6 vectra b sahibi arkadaşım bir sorun yaşamış, kendisi mesaide olduğundan araştıramamış yolda yaşadığı sorunu. Yaşadığı soruna göre alt devirler ve rölantide felaket bir sallantı titreme var, motor yerinden çıkacak gibi titriyormuş, 2bin devirden sonra güzel bir sorun yok ancak 4bin devirden sonra yine bir fırlayacakmış gibi titremeler varmış.

Motor kulakları veya şanzıman kulağı olabilir mi acaba dedim, yok onları daha önce defalarca kırdım farklı bişey dedi, ateşleme bobinini de daha önce bozdum o da değil silindirlerin tamamı çalışıyor ancak sadece titreme hatta hoplama var diyor.
Motor kodu X16XEL Vectra B2, bir el atarsanız sevinirim hiç yoktan neler olduğuna dair bilgi sahibi olabiliriz.

4-5 sene önce benzer sorunu bende yaşamıştım ama benim sorun ateşleme bobininden kaynaklı imiş. şansıma servise giderken oluşmuştu sorun. serviste hemen halledildi.
 
Net olmamakla birlikte, Volan sıkıntı yapabiliyormuş, ateşleme sisteminde bir sorun olabilirmiş, hortumlarda yırtılma yıpranma olabilirmiş, triger sente atlamış olabilirmiş. Aslında aklıma en çok yatan seçenek sente atlama olayı çünkü triger değişeli kısa bi süre oldu ve ustamız parayı bulduğu için iyice cıvıttı işleri savsaklıyor.
 
Sente atlama olsa daha ilk marsta belli olmazmiydi ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Araç LPG li mi Mert?Bence enjektörlerden tabi ateşlemede sorun yoksa..4 pistondan 3ünü çalıştırıyor olabilir ya da zamanlayıcısı bozuk olabilir..
 
Sente atlama olsa daha ilk marsta belli olmazmiydi ?

Forumlarda dolaşarak genel başlıklar altında yapılan yorumlar neticesinde buldum, sente atlama yüzünden yapıyor demedim, keşke sente olsa :)
 
Araç LPG li mi Mert?Bence enjektörlerden tabi ateşlemede sorun yoksa..4 pistondan 3ünü çalıştırıyor olabilir ya da zamanlayıcısı bozuk olabilir..

Araba LPG li serdar, soğukken güzel çalışıyor ancak 1.6 X16EL motordan 2.0i(115hp) C20NE motor sesi geliyor boğuk ve harıltılı. Benim X20XEV 2.0 CD den daha yüksek sesi var rölantide ve ara devirlerde. Ateşleme bobini denedik, bujileri denedik(buji kabloları ateşleme bobiniyle bir zaten onu da denemiş olduk). LPG ve Benzin olarak gürültü farkı yok, sadece LPG de enjektör çıtırtısı var o da bildiğimiz bir ses.
Ustamızın koyduğu teşhise göre silindirlerden birine ait valf(subap)lardan birinde(tümü de olabilir)sorun var subaplar ısınınca yanma dengesi bozuluyor.
Az önce sanayide tükkana koyduk arabayı, yarın sabah kompresyon testi yapıcak usta, duruma göre maliyet çıkaracak. Malzeme bizden işçilik senden diye bir pazarlık ederek olabilidiğince düşürmeye çalışıcaz.
 
Araç hava alıyor olmasın?
 
Araç hava alıyor olmasın?

Abi şimdi soğukken çalıştırınca normale yakın çalışıyo bi rahatsızlık yok. Ama ısınınca cozutuyo sanki ateşleme bobini bozukmuş gibi, ancak gaza basınca 2000 devirden sonrası sorunsuz ama mekanik bir gürültü var. Rölantide duramıyor araba böyle takır tukur çalışıyodu motor. Motor yükteyken de sanki başka bir arabaymış gibi çalışıyo, ne olduysa dün gece olmuş, hangover moduna girmiş arkadaşlar, hiç bişey hatırlamıyo :D
 
B2'ler Z16XE değil mi ? :)
 
Geri
Üst