Müşteri Hizmetleri Konusunda En Başarılı Otomotiv Markaları Lexus ve Jaguar

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
lexus_service_receip.jpg


İş dünyasının önemli yayın organlarından BusinessWeek "Müşteri Hizmetleri Alanında En Başarılı 25 Şirket" araştırmasının bu sene 4.sünü yayınladı.

Müşteri Hizmetleri alanında yaptığı araştırmalarla bilinen JDPower'ın verileri kullanılarak hazırlanan araştırma 1000 okuyucunun anketleri değerlendirilerek elde edilmiş. Genel sıralamada 7. olan Japonya'lı Lexus, Personel Kalitesi ve Hizmet Verimliliği konularında A+'a layık görülmüş. Genel değerlendirmede 16. sırada bulunan Jaguar ise Lexus ile aynı nota sahip. 7. sıradaki Lexus 966.44 puan alırken, Jaguar ise 916.34 puana sahip.

İlk 25 sıralamasına lüks otomobil üreticilerinin girmiş olması ise çokta şaşırtıcı olmasa gerek. Ayrıca lüks araçların sundukları özellikler dışında müşteriye satış sonrası verdikleri memnuniyet ile de tüketicilerine olan hassasiyetlerini ortaya koydukları görülmekte.

Lexus%20Service%20crew%20(14)%202_tcm585-724690.jpg


Tam listeye ulaşmak için: http://bwnt.businessweek.com/interactive_reports/customer_service_2010/
 

35KES52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Özellikle Amerikan pazarı düşünülürse Lexus ciddi bir pazar potansiyeline sahip ;)

Bu arada sadece otomobil firmaları değil anket yanlış anlaşılmasın içeriğine bakarsanız havayolu firmasından, bilgisayar firmasına, sigorta firmasından, oteller zincirine kadar hizmet ve ürün sağlayan firmalar,holdingler ve diğer oluşumları barındırıyor.Ancak ilk 25 içine ancak yalnızca 2 adet otomotiv firması girebilmiştirki bence burada satılan adetten çok yaklaşım önemli..

Ülkemizi örnek alırsak en çok satan otomobil firmalarından birisi fiyatı ve ucuz yedek parçası bakım masrafları sebebi ile hyundai.Hyundai'yi çoğumuz beğenmesekte (bende dahil- şu an için) müşteri memnuniyetinde ciddi üst sıralara oynarlar hatta kendi sınıflarında ellerine su dökebilecek bir rakipleri olduğuna inanmıyorum.Eminimki daha az satış adedi olan firmalarda bile hyundai şeklinde yaklaşımlar olmuyordur.Tabii örnekler değişken olabilir ben ilk aklıma geleni yazdım ülkemiz gerçeğini göz önünde bulundurarak :)
 
Son düzenleme:

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Haber metni tamamiyle bana aittir:) Sürç-i lisan ettikse affola:)
listede her turlu sirket var. İclerinde ise sadece 2 tane otomotiv firmasi var. Bunlar dikkatiki cekti ve haber yapmak istedim. Diger sirketler forumun otomobil forumu olmasi nedeniyle ilgi cekmeyecegi icin deginmedim. Sanirim o yuzden bir kopukluk olmus.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Üst segmentte araç sattıkları için Müşteri Hizmetlerinin kendini aşmış olması tabiki şarttır.
O yüzden bu listeye girmeleri de normal bence
 

KRAL

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
3,578
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
hyundai acayip ya ilgi alaka samimiyet fevkalade cidden.. opelde bazen konusacak adam bulamıyosunuz mesela:D
 
Üst