Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
97 model opel tigra aracımın yaylarını kestırmeyi düşünüyorum bide lastikleri açıp germanstyle havası vermek istiyorum nasıl yapmam hakkında bilgi verirseniz sevinrim cevap veren vermeyen herkese teşekkürler..
Yay kesmek tavsiye edilebilicek bir işlem değildir öncelikle.Aracınızın bütün aerodinamiğini bozacak bir uygulamadır.Bunu kimse tavsiye etmez.
Lastikleri açmaktan kastınız eğer jantlara eğim vermekse bu sanırım kamberle oluyor.Tigralarda kamber yok bildiğim kadarıyla.Opellerde varmı bilmiyorum muhtemelen yoktur Japon hondalarda var..
German style havası vermek istiyorsanız tavsiyem bbs jant + 5cm yay + spor amortisör..
Tuzlu derseniz, jant+3cm yay (orijinal amortisörle) kullanabilirsiniz.
Jantlarım dışarda dursun diyorsanızda spacer(flanş) denilen bir parça var,aracınızın bijon deliklerine uygun olarak yaptırabilir veya satın alabilirsiniz..Hem bijon aralıkları uyumsuz olan jantı araca takabilmek, hemde jantın dışarda durmasını sağlamak amacıylada kullanılabiliyor.Ancak bunuda söylemeliyimki spacerda çok güvenli bir parça değildir..Riskli işlemdir.. Tavsiyem offsetli jant + yay olacaktır..İnşallah dilediğiniz görünüme sahip olabilirsiniz..Resimlerinide bekleriz İyi forumlar..
yay artı ofsetli jant al dıyosun yanı pekı ofsetlı jant almasak sadece yay atsak ? yada ısıtıp bastırsak bıde genıs ebat lastık alsak nasıl olucak oyle nasıl olur sürtme felan olur mu?
et değeri çok düşük jantlar sürtme yapar..bence en sağlıklısı et40 üstü jant ve yay takman olucaktır..Isıtarak düşürenler var,ancak nasıl bir performans veriyor bilgim yok..
Orijinal jantlarınız, atıyorum 195 65 15 orijinal ebata,205 60 15 takılabilir.
aracımda 205 60 15 lastik orijinal jant var.
Sizin kastınız eğer dahada geniş taban ve ince yanak lastik takmaksa,jantınızı daha büyük ebatla değiştirmelisiniz..
15 inc bir jant,6etx15 diyelim..buda 205 tabanın üstünü kaldırmaz..lastik kenarlardan bükülür.tam tersi durumdada lastik içte kalır jant dışarı çıkar.bu tür uygulamalar çamurluk ve davlumbaza işlem gerektirir..
En iyisi 17 jant,205 40 17 lastik + yay olacaktır..aracınızın görünümü fazlasıyla değişecektir.
5x110 aralığına uyumlu Opel jantı.Görüntüsüde güzel,205 taban 45 yanak kullanabilirsiniz..Birde yay aldığınızda görünüm güzel olacaktır..16 jantın üstüne çıkmayın sürtmeyle uğraşamam diyorsanız..Ve opel için üretilmiş jantlara bakın.
valla sağolasın kardesım konuyla ılgılısın bılgılendırıyosun benı...ama sunu dıyorum abı ben uzerınde kı orj 15 ınc jantlara buyuk ebat lastık taksam artı yay atsam yeterlı ama surter mı dıye onu merak edıyorum?
Yay ısıtmayı tavsiye etmem.Yüksek ısı metalin molekül yapısını bozacak ve dolayısıyla dayanıklılığını 50 kat düşürecektir.Sert girilen bir virajda kırılan bir yay kesinlikle kaza sebebidir.
Şöyle örnekleyebilirim.Çoğu kaporta ustası kuru çekiçle kaoprta düzeltmeyi dener ilk önce.Çünkü kaynakla düzeltilen kaporta aksamı çok çabuk çürür.Çünkü metalin yapısı bozulmuş ve dayanıklılığını yitirmiştir.
Yay kesmeyi önceden bende araştırdım hatta forumda konu açmıştım burada da kimse önermedi aracın dengesinin bozulacagı söylenmişdi , lastik acma dedıgınızde sanırım kamberden bahsediyorsunuz ?
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.