Motorlu Taşıt Vergisinde Kriter Ne Olmalı?

  • Konuyu başlatan selocan77
  • Başlangıç tarihi

Motorlu Taşıtlar Vergisinde Kriter Ne Olmalı?

  • Motor gücü

    Oy: 22 21.6%
  • Kilogram(ağırlık)

    Oy: 2 2.0%
  • Kasko değeri

    Oy: 78 76.5%

  • Kullanılan toplam oy
    102

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
bence hiç alınmamalı daha yeni odedim acısı hala içimde aklıma geldikce kızıyorum. yıl gectikce vergi azalacağına bizim vergi artıyo
2005 - 106 ytl
2006 - 114.5 ytl
2008 - 122.5 ytl hani yıl gecince vergi dusuyodu
Devletin elinde enflasyon denen altın bir anahtar var. İstediği zaman açıyor, istediği zaman kilitliyor. :mad:Algıya vergiye % 5-6 enflasyon farkı koyan devletim, bana % 2+2 ile yetin dedi. Ülkenin geçim standartını, yaşam kalitesini en iyi emekli kesimi gözler. Çalışan, bir işle meşgul olan insanlara oranla daha fazla boş vakitleri olduğu için gözlemeye, incelemeye daha çok vakit ayırabiliyorlar. Belki de devlet bunun farkına vardı da çalışanları emekli etmemek için habire emeklilik yaşını yükseltip duruyor.:mad:
 

MaX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
706
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kasko değerini kesinlikle göz önünde bulundurmaları gerekli. Sadece motor hacmini düşünerek vergi almak adaletsizlik. Dacia 1.6 alan da bmw 316 alan da aynı vergiyi veriyor. Aracın değeriyle orantılı bir sistem gerekiyor.
 
S

selocan77

Bilgi Girilmemiş
bence hiç alınmamalı daha yeni odedim acısı hala içimde aklıma geldikce kızıyorum. yıl gectikce vergi azalacağına bizim vergi artıyo
2005 - 106 ytl
2006 - 114.5 ytl
2008 - 122.5 ytl hani yıl gecince vergi dusuyodu

Vergilendirme sistemi şöyle:

1 - 3 yaş
4 - 6 yaş
7 - 11 yaş
12 - 15 yaş
16 ve yukarı yaş
Dilimlere isabet eden modeller ile aracın motor gücü kriter olarak alınıyor.
 

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bence motor gücüne göre almalılar. İnsanlar daha küçük motorlu araçlar almaya yönelir bu şekilde ve böylece Dünya'nın kalan ömrüne bi katkımız olur bizim de.
 
S

selocan77

Bilgi Girilmemiş
Bence motor gücüne göre almalılar. İnsanlar daha küçük motorlu araçlar almaya yönelir bu şekilde ve böylece Dünya'nın kalan ömrüne bi katkımız olur bizim de.

Bundan kastın küçük motorların çevreye duyarlı olduğuysa bence yanılıyorsun.Çünkü kullanılan yakıt aynı olduğu sürece pek bişey farketmez gibi geliyor.
 

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Opel Astra CO2 emisyon değerleri (g/km):
1.3 CDTI: 130
1.4 16v: 146
1.6 16v: 158

Ben demiyorum ölçümler diyor.
 

İLHAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence motor gücüne göre almalılar. İnsanlar daha küçük motorlu araçlar almaya yönelir bu şekilde ve böylece Dünya'nın kalan ömrüne bi katkımız olur bizim de.


evet ya o yüzden artık otomobil üreticileride bunun farkında ve 1,3 1,4 turbolu 150 bg üstü otomobilleri üretip biyasaya sürüyorlar

bizim örümcek kafalı yönetiçilerimiz ise inanın bunun farkında bilene deyildirler.

gel bakalım vectra
---- aaa 2,0 cc motor haaaaaa cok fazla güç ver bakayım vergiyi.

sen garibim senin neyin var
--- abi benimki audi A3 1,4 T
----ha seninki küçük motor senden az alayım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Opel Astra CO2 emisyon değerleri (g/km):
1.3 CDTI: 130
1.4 16v: 146
1.6 16v: 158

Ben demiyorum ölçümler diyor.
Bu tabloyu genelleştirebilseler, her araç için hazırlanan kasko tarifesi gibi yapabilseler gayet mantıklı. Pislettiğin kadar temizle. Ama bu şu an için çok karmaşık ve takibi zor bir durum. Nedenine gelince, modifiye uğruna bir çok arkadaşımız sonradan araçlarının katalizörlerini iptal ettiriyorlar. Bunların tesbiti biraz zor olur. Her polise de alkol metre gibi egzos gazını ölçen emisyon cihazı veremezsin ki. En basitinden belki şöyle bir çözüm yolu olabilir. Araçlar, araç muayenesine gittiklerinde (adam gibi muayene yapılan) emisyon ayarlarına bakılıp verdikleri belge ile vergi dairesine yönlendirilebilir. Yollarda da yapılan denetimlerde önceden vergiden yırtmak için katalizörle yapılan ölçümlerden fazla değerler saptanırsa araç sürücüsüne ağır bir para cezası kesilebilir, tekrarında da araç trafikten men edilebilir. Dediğin gibi mantıklı, imkansız değil ama ................ ( yollarda farları ayarsız, adi xenonlarla dolaşan, gürül gürül giden, camlarında simsiyah filmlerle dolaşan, can güvenliği bakımından trafiğe çıkması sakıncalı binlerce aracı görünce olmaz gibi geliyor)
 

cevatgüngör

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2007
Mesajlar
1,145
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet ya o yüzden artık otomobil üreticileride bunun farkında ve 1,3 1,4 turbolu 150 bg üstü otomobilleri üretip biyasaya sürüyorlar

bizim örümcek kafalı yönetiçilerimiz ise inanın bunun farkında bilene deyildirler.

gel bakalım vectra
---- aaa 2,0 cc motor haaaaaa cok fazla güç ver bakayım vergiyi.

sen garibim senin neyin var
--- abi benimki audi A3 1,4 T
----ha seninki küçük motor senden az alayım.

Abi gerçekten katılıyorum 1.4 140hp fsi motorlara ne demeli
 
S

selocan77

Bilgi Girilmemiş
Vergide adalet, en önemli kriterdir.Motorlu Taşıtlar Vergiside servet üzerinden alınan bir vergidir.Örneğin binalar, değeri üzerinden vergilendirilir.Ama herne hikmetse araçlar motor gücüne göre vergilendiriliyor.
 
Üst