motorda hiç yag kalmamış

bende sıkıştırma falan yok ama normal kullanma surecınde gercekleti bu olay:eek:

Dıger konuyada yazmıstım normal kullanımda benım arac uzun bır surecte ancak 1lt yag tuketıyor. Ben yagımı 30000 km bır degıstırıyorum sız dusunun. :rolleyes: Bundan fazlası da normal degıl gıbı. Ama yıne en ıyısını forumdakı ustalarım bılır. Onlar yorum yapmalı bence.
 
valla vectralarda hep böyle eski yeni farketmiyo. işallah insigniada durum değişir...
 
vectralarda kronik sorun benim aracta aynı 10bin km 1,5 lt mutlaka eksiltiyor servis 0 40 numara yağ kullanırsa 10km de 2lt eksiltiyor onun için 10 40 kullanıyorum bor mor hikaye sakın kullanma sonuç aynı
 
arkadaşlar vectra c 1.6 kasaların genelinde bu problem var yalnız tecrübeme dayanarak söylüyorum motoru açıp sekman değiştikten sonra ve bide castrol 10w40 yarı sentetik yağ koyduktan sonra bu problem gidiyor yalnız araçlar burda sağ direksiyon sağla solun bi farkı varmı bilemem ama motor olarak aynı
 
valla opeller yağ eksltir bir miktar ama bukadarı bayağı bi fazla benim araç vectra c yağını değiştireli 3.000km oldu ve sürekli kontrol ediyorum yağını şu ana kadar hiç eksiltmemiş
 
vectra b 1,6 yazın yğı değiştirdim elf 5/30 tam sentetik yağ koydum 3500 km yol yaptım daha yeni değiştirdik eksilem olamz diye hiç kontrol etmedim motor şakırtılı çalışmaya başlayınca ustaya gittim bi baktık yağ çubuğu kupkuru 2,5 litre yi geçgin yağ aldı aracım çok şaşıdım bundan sonra her şehir dışına çıkışımda kontrol etmeden çıkmıyorum
 
AYRICA BİLGİNİZE ARKADAŞLAR ALINTIDIR.
Re: Opel Vectra YaĞ Problemİ...

--------------------------------------------------------------------------------

Rhythmus, mesajını baştan sona okudum ve güldüm. Bende de aynı araçtan var. 2004 vectra. Almaz olaydım demeyeceğim ama aynı yağ problemi bende de var. Araç henüz 9.000'deyken şehirlerarası yolda yağ-seviye lambası yandı. ( Kırmızı yağ lambası değil yalnız ) Muhtemelen sende de aynı ikaz görünmüştür. Önce panikledim, araçta kitapçık vardı. Okuyunca, acil bir durum olmadığını fakat eklenmesi gerektiğini okudum. O halde Balıkesir'den İstanbul'a kadar gittim ve İzmir'e geri döndüm. Keşke motor yansa diye de dua ettim ama birşey olmadı
Sonra, İzmir'de servise götürdüm ve hem kitapçıkta yazılı olduğunu, hem de 1.000 km'de maksimum 0.6 lt yağ eksiltebileceğini söylediler. Bana da mantıksız ve çok abartılı geldi ama yapılacak birşey yok.15.000 bakıma kadar bir-iki kez daha yandı ışık ve bagajda taşıdığım yağdan ilave yaptım. Komik ama gerçek. Sıfır aracın bagajında yağ bidonu ile dolaşıyorsun.
İlk bakımdan sonra bu ikaz aralığı daha uzuyor dediler. Yani 10.000'de bir kez yanıyor veya diğer bakıma kadar yanmayabiliyor dediler ama şu an aracım 17.500'de olduğu için henüz test etme şansım olmadı.
Açıkladıkları sebep ise şuydu. Aracın silindir-piston arasında bırakılan mikron mertebesindeki boşluk, bu motorlarda biraz daha fazla bırakılmış. Bu da yağın yakılmasına sebep oluyormuş ancak bu sayede motorun sürtünmesi daha az olduğundan motorun ömrü uzuyormuş. Dediklerine göre 75.000 km'de bir aracın kompresör değerleri halen sıfır araca çok yakın imiş.
__________________
http://img375.imageshack.us/img375/9...2008475bj0.jpg
erkan demirbaş
 
Ya biryerlerde kaçak vardır yada subap lastiklerinde hata vardır yani bir sorun olduğu belli servise gitmelisiniz. Araçta hiç yağ yokken 1 mt bile gitmeniz zararınıza olacaktır.
 
karterde filan delik olmasın.
Muhtemelen karterde delik olabilir çünki opellerde karter koruması yok birde araç kaç km de.Ben 60000 bakımında yağ değiştirdim şuan 66000 de sadece 200-250 cc eksiltmiş.
 
Geri
Üst