Motora Bor Koymak Istiyorum Yradm Lüfen...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Gökhan_55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
herkese merhaba arkadaslar. bugun aracımın yagının değiştirdiöm 10-40 5lt shell koydurdum.aracımdan cıkan eski yağı görünce gözlerime inanamadım :S simsiyah zift gibiydi yaw . hemen eve gelip netten boru araştırdım. 55 tlye buldum sipariş verdim siteden hafta sonu elime gecer. bakalım sesde nasl bi değişme olcak.benim araçda motordan disel gibi ses geliyor sabırsızlıkla bekliyorum.
 
o ses muhtemelen fincanlardan geliyordur. genelde 10-40 yarı sentetik mobil yada castrol tavsiye edilir bizim bu tip motorlar için. muhtemelen yağınız 10-56 olduğundan birazcık kalın ve eğer ses normalden fazlaysa bu yüzden olabilir... ama emin ol benim ecotec motorlarda da tıkırtı herzaman var...
 
o ses muhtemelen fincanlardan geliyordur. genelde 10-40 yarı sentetik mobil yada castrol tavsiye edilir bizim bu tip motorlar için. muhtemelen yağınız 10-56 olduğundan birazcık kalın ve eğer ses normalden fazlaysa bu yüzden olabilir... ama emin ol benim ecotec motorlarda da tıkırtı herzaman var...


ewt tıkırtı 2.0 motor oldugundan geldigini söylüyorlar.ee buna birde lpg regülatörünün sesi eklenince :) neyse şimdi ii ama
 
usta bilmiyorum daha önce shell kullandın mı ama bence bizim araçlara yaramıyor...
 
Arkadaşlar konunun tümünü okudum,yanlız aklımda şu hususlar soru işareti bıraktı;

-Bor katkısı tam olarak motorun neresine konuyor yağın konulduğu yeremi,bakımdan sonra yağın üzerinemi dökülüyor?

-Bor şanzıman katkısı ne işe yarıyor,kullanmak için aracın neresine konuluyor-dökülüyor (tabi eğer sıvıysa)?

-Bor katkısı dizel araçlarda da kullanılabiliyormu?

eğer cevaplarsanız çok makbule geçer,şimdiden çok teşekkürler.

motorun yag kapagını açıp ekliyoruz yada huni yardımıyla yağ kontrol cubugunun oldugu yerden yada yarısını ordan yarısını burdan

manuel yada otomatik olssun tüm aracların sanzıman sisteminde yag bulunur bor katkılı yagda düz viteslerde mesela geriye yada 1 e 2 e geçişler rahtlıyor sanzuman ömrü uzuyor.

bor benzin lpg cng dizel tüm araçlarda kullanılabilir.


ben 2 araçta bizzat kendim denedim 1.5dci logan mcv 90.000km de ikde ilave ettim çekiş biraz arttı ama moturun sarsıntılı calısmasında hiç bir azlama olmadı hatta birazda gürültülü gibi geldi.

2.0 16v vectra gt de kullandım sabahları motor sogukkenki şıkırtı geçti çekişler hissedilir derecede arttı.
 
yağ ve bor

aracınıza 5-30 mobil1 koyun ses falan çıkmaz ve motorsilk şiddetle tavsiye ederim. ömrümü verdim bu işe:)
 
Bor türü yağ katkıları sadece motordaki normal sürtünmeleri azaltır. Bu sayede motorun iç dinamiğinin harcağıdı enerji düşerek yakıtı azaltır ve çekişi arttırır. Nasıl kadınlar antiage türü kremlar ile yaşlanmayı azaltıyorsa Bor da motorun aşınmasını azaltmaktadır.
 
aracınıza 5-30 mobil1 koyun ses falan çıkmaz ve motorsilk şiddetle tavsiye ederim. ömrümü verdim bu işe:)

motor silki bilmemde cdti de mobil 1 .. 5-30 benzinlide 0-40 üstüne tanimiyorum yillardir kullaniyorum süper..
 
ben motor silk koydum baya fark war motorun çalışması rahatlıyor ben sürekli uzun yol yaptıgım için fark ettigini anlaya biliyorum


Uğur GARDİYAN
 
istanbulda pendık sanayısınde mercedes servisinde çalısan bir arkadaşım var ustası dıyorkı bor aracın omrunu bellı bır sureden sonra yıyor dıyor zıft gıbı oluyormus bellı bır sure sonra tavsıye etmem dıyor...kararsız kaldım bor konusunda...
 
Geri
Üst