motor yağı 2 seviyenin 1cm üstünde zararı olur mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sansibl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sansibl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2013
Mesajlar
274
Tepkime puanı
0
Puanları
0
bir ay evvel bakıma götürdüm usta kafasına göre koydu. 1.3 cdti dizel. az evvel teknik bilgilerine baktım 3.2 litre diyor ama usta ne kadar koydu. yağ satacağım diye bize fazla mı doldurdu. azalttırmam; yağ çubuğunun ortasına getirmem gerekir mi? fazla yağın motora ne gibi zararları olur? şimdiden tşklr
 
bir ay evvel bakıma götürdüm usta kafasına göre koydu. 1.3 cdti dizel. az evvel teknik bilgilerine baktım 3.2 litre diyor ama usta ne kadar koydu. yağ satacağım diye bize fazla mı doldurdu. azalttırmam; yağ çubuğunun ortasına getirmem gerekir mi? fazla yağın motora ne gibi zararları olur? şimdiden tşklr

bir seferinde benimde aynı olmuştu, 20 cc.lik enjektör ve akvaryum hortumu ile yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden fazlasını çekmek için bayağı bir uğraşmıştım.
yarım litreden fazla yağ çektim.
yağın fazlası aslında zararlı özellikle motor yüksek devirlere çıkıyorsa.
sana gelecek cevapları şimdiden söyleyeyim; bazı arkadaşlar bir şey olmaz motor fazlasını yakar diyecek.
bir kısmı da basınçtan dolayı motora zarar verebilir, keçe vs. patlatabilir diyecek.
ben titiz olduğum için çubuğun üst seviyesine kadar fazla yağı çektim.
araban yağ yakmıyorsa sende aynı yerden benzer bir çekebilirsin ancak dikkat edeceğin en önemli nokta hortumu motorun içerisine düşürme.
veya sanayi yakında orada çektir.
 
Araç dizelse eğer ciddi sorunlar olur. Turbo yağlanır, keçeler patlar v.s. yüksek yağ basıncına neden olur yani. Seviyeyi yağ çubuğunun 2. çizgi hizasına gelene kadar yağı boşalttırın.
Benzinli araçlarda bu tür sorunlar olmaz ama yinede onuda olması gerektiği seviyeye getirin derim ben.
 
konuya ilgi gösteren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. bakımlarını yaptırdığım ustaya gidip durumu anlattım. seviyeyi kontrol ettiklten sonra; yağ çubuğunu çıkarıp bi hortum saldı, hortumu bir aspiratöre bağlayıp hüüüp çekti. sonra seviye yağ çubuğunun tam ortasına geldi. para almadan yolladı. arabanın sesi bile değişti hissine kapıldım. tşklr .iyi forumlar.
 
geçmiş olsun, 1-2 gün devirli kullan.
 
konuya ilgi gösteren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. bakımlarını yaptırdığım ustaya gidip durumu anlattım. seviyeyi kontrol ettiklten sonra; yağ çubuğunu çıkarıp bi hortum saldı, hortumu bir aspiratöre bağlayıp hüüüp çekti. sonra seviye yağ çubuğunun tam ortasına geldi. para almadan yolladı. arabanın sesi bile değişti hissine kapıldım. tşklr .iyi forumlar.
En güzeli..
Fazla konan yağ köpürme yapar ve köpükde iyi yağlama yapmayacağından yataklarda aşınmaya sebebiyet verir,fazla yağ kamşaft karbürator havalandırmasından karbüratörde yağlanma kirlenme oluşturacaktır,fazla yağ basınca sebep olacak contalardan kaçıracak katalizöre zarar verecek....vs
şimdi için rahat olacak en önemlisi :)
 
beyler: sıkıntı fazla konulan yağ değil; yağa karışan mazotmuş. 2 gün sonra uyandık işe . konu açtım. gelişmeleri ordan aktaracağım. tşklr.
 
Son düzenleme:
Aman hemen yağı değiştir sebebine baktır, motora zarar verir
 
Aman hemen yağı değiştir sebebine baktır, motora zarar verir

değerli dostum herkesin yarasına merhem olabilme çabalarını ibretle izliyorum. Bu davranışın takdire şayan çok çok teşekkür ederim. aynen yağ değişti enjektörler pompa al aşa edildi. sebebi maalesef bulunamadı enjektörler ve pompadan sızıntı yok.
 
Geri
Üst