Motor suyu çamur gibi olması !!!!

senturkilhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2015
Mesajlar
74
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar herkese merhaba öncelikle aracım 2004 Corsa 1,2 easy Enjoy
Geçenlerde aracımın yağına baktırmaya gittim yağ eksiltmiş ama normal dedi usta gerekli eklemeyi yaptı suyuna baktı su haznesi kahverengi olmuş artık ve dibinde kenarlarında çamur gibi olmuş temizlemeye çalıştık ama hortumla fazla temizleyemedik neyse suyunu ekledik öyle bindim bir ay falan hiç bi hararet çekişten düşme yok bugün hava çok soğuktu çalıştırdıktan sonra egsozdan biraz su ve buhar çıktı sizce conta problemimi şimdiden sağolun.
 
Son düzenleme:

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar herkese merhaba öncelikle aracım 2004 Corsa 1,2 easy Enjoy
Geçenlerde aracımın yağına baktırmaya gittim yağ eksiltmiş ama normal dedi usta gerekli eklemeyi yaptı suyuna baktı su haznesi kahverengi olmuş artık be dibinde kenarlarında çamur gibi olmuş temizlemeye çalıştık ama hortumla fazla temizleyemedik neyse suyunu ekledik öyle bindim bir ay falan hiç bi hararet çekişten düşme yok bugün hava çok soğuktu çalıştırdıktan sonra egsozdan biraz su ve buhar çıktı sizce conta problemimi şimdiden sağolun.

Soğuk havalarda ilk çalıştırmada su ve buhar çıkması normal. Egzoz gazları arasında su buharı da var, egzoz ilk çalışmada soğuk olduğu için de su buharı burada yoğuşuyor ve su olarak akıyor. Egzoz ısındıktan sonra o suyu ve buharını görmezsiniz.

Conta yansaydı;

Yağ suya (yani antifrize) karışsaydı, bunu suyun dibine çöken tortudan değil de hem suyun renginden hem de yağın azalmasından anlayabilirsiniz.

Su yağa karışsaydı aracınızın soğutma tertibatında kaçak olmamasına rağmen hem su seviyesi sürekli azalır hem yağın rengi tahin, yoğurt pekmez karışımı gibi bir renkte olurdu ve araç ısındıktan sonra bile beyaz duman atmaya devam ederdi, ciddi şekilde conta yakmış özellikle çok eski araçlar çocukken peşinden koştuğumuz o sinek arabaları gibi duman atar mesela.

Araç soğukken çalıştırdığınızda su hortumunu sıkın, bir genleşme yada sıkışma hissederdiniz.

Bunlar yoksa conta sağlam demektir.

Soğutma sıvısı olarak ağız alışkanlığından mı su dediniz bilmiyorum ama bulunduğunuz iklime göre antifrizi belli bir oranda saf suyla karıştırıp kullanmak gerekir ama sadece su kullanmak hele hele musluk suyu kullanmak uzun vadede başınıza iş açar (ben saf antifriz kullanıyorum mesela) Musluk suyundaki mineraller zaman içinde çökerek o tortunun oluşmasına hatta motordaki su ceketlerinin tıkanmasına kadar gider. Tortudan kurtulmak istiyorsanız radyatördeki tıpayı açıp bir kaç kere musluk suyuyla doldurup boşaltmalısınız (kısa vadede zarar vermez) Her dolumdan sonra da motoru çalıştırıp suyun devir daim yapmasını sağlamalısınız ki tortu yer değiştirsin. Artık tortu, pas, kir kalmadıktan sonra da uygun şekilde antifriz-saf su karışımını kullanabilirsiniz.

Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta var, saf antifriz kullanırsanız kirecin ve pas, tortu yada kirin tıkamış olduğu ufak radyatör çatlakları varsa onlar açılacak ve kaçağa sebebiyet verecektir.
 

ismailD

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2014
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Su kabında Üstte yosun gibi tortular var mıydı?

Astra h var. Bende de durum aynıydı. Su üstünde tortular vardı. Yağ soğutucusu kepçelerinden suya yağ kaçmış.

Yaptırdım. Suyu boşalttırdım. Hortum sokarak su rengi düzelesiye kadar bekledik. Sonra topladılar.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
usta yaglanma tarzı bı kırlenmemı yoksa camurlasma gıbımı egerkı yaglanma tarzı ıse ısmaıl arkdsımızında deıgı gıbı yag sogutucusu kacagıdır yaptrman lazım yenı basladı ıse hafıf yaglı camurlasma yapar
dıger turlu yanı sadece camurlasma tarzı ıse
ıse wurt tarzı markaların temızleyıcılerı var elınden gelıyor ıse suyun ıcıne katıp arac sıcakken fan devereye gırmıs yada gırmeye yakın aracı bı yarım saat 45 dakka devırlı kullanıp ıyıce ıcerdekı yapısan totuyuda soker sonra suyunu bosaltıp yenı su antıfreız eklersın tertemız bınersın aracına
 

senturkilhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2015
Mesajlar
74
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Hala su var arabamda daha antifirize geçiş yapmadım hocam dediğiniz gibi suyun renginde bi değişme yok su kaygan da değil ama suyun üstünde ve kabın genelinde tortu var ustamda bugün contayla ilgili sıkıntı yok dedi çok teşekkür ederim yorumlarınız için antifirizi Nasıl kullanmalıyım hepsini antifiriz lemş değiştireyim
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Ya arkadaşlar artık şu ayaklarımıza yaz yada kış fark etmez sürekli antifriz kullanmayı öğrenelim araçta su olmaz sıvı yani araç sıvısı olur.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ya arkadaşlar artık şu ayaklarımıza yaz yada kış fark etmez sürekli antifriz kullanmayı öğrenelim araçta su olmaz sıvı yani araç sıvısı olur.

Bu dediklerine kesinlikle katılıyorum abi.

Geçen kış Akdeniz Bölgesi mevsim normallerinin çok altında seyretti. Antalya'nın iç kesimleri ve Isparta pek gece - dereceleri gördü.

Bunu niye mi anlattım?

Bu bölgeler - dereceleri pek görmediğinden pek çok araçta soğutma sıvısı olarak su kullanıldığı için sanayiler ve servisler çalışmayan, motor blokunu çatlatan araçlarla doluydu.

Havalar soğuyor, radyatördeki tıpayı açarak suyu boşalttıktan sonra antifriz koymalısınız. Antifriz hem kaynama noktasını yükseltir hem donma noktasını düşürür.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Kelime hatası yapmışım arkadaşlar kusura bakmayın araba demek istedim bu akıllı telefon klavyesi şeyine göre takılıyor birde mobil internet olunca kopmalardan dolayı mesajı düzenleme yapamadım
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
antfriz ayrıca o pislik oluşumunu tıkanmaları paslanmayı önler...aluminyum silindir kapağının ve contasının zarar görmesini önler. devirdaimin ömrünü uzatır...
bunca şeye rağmen hala sırf su kullanan adamın kimse kusura bakmasın sattığı ikinci el arabayı ben almak istemem mesela... yani sırf su kullanmak hiç iyibişey değil...
kimse duymamıştır heralde yıllarca sadece yetkili serviste bakım görenbir arabanın kaloriferinin tıkandığını yada su kabının pas kir biriktirdiğini...
ayrıca tatlı su şaşal falan değil marketlerde ve benzinliklerde satılan akü suyu,safsu,ütü suyu yazan su kullanılmalı antfrizle beraber...
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Antifriz sadece donmaya karşı değil, antifriz hem koruyucu hemde azda olsa hararet içinde etkilidir.

Mesela ben daha yeni antifriz aldım. Soğutma kabında toz şeklinde tortular gördüm. 4 yıldır motor suyu hiç değişmedi. Üzerinde ki değere bakarsak %50-%50 karışımda donma noktası -37 kaynama noktası ise 108 derece.
 
Üst