Motor ısı sensörü temizliği

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
aracım eksilerde zor çalıştığı için bir şüphemde motor ısı sensörü. Bunun arızalı olma ihtimalini kimse kestiremiyor yanılmıyosam cihaz da bilemiyor. Sorum şu yıllardır üzerinde biriken kireç, tortu, pas vs. bu sensörün doğru ısı algılamasını önleyecektir diye düşünüyorum ve bu ısı sensörünü söküp temizlemek istiyorum elimde kalırsada çok pahalı değil yenisini alırım. Bunu söktükten sonra en sağlıklı balata spreyi, kontak spreyi, WD40 neyle temizleyeyim ki zarar görmesin?
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
soketini söküp denemek lazım hata verip vermediği belli olur.
Cevap için teşekürler
Hiçbiyerini ellemeden Arıza kodu 73 veriyor ve ne olduğunu bilmiyorum. Opel in eski arıza kodlarını bulamadım.
Soketi söktüm diyelim. sonrası sorun devam ederse hatalı mıdır? yada soketi söktüm arıza koduna mı bakmam lazım?
 
Son düzenleme:

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
motor ısı sensörü içinde ntc termistörü vardır zamanla motorun ısısından dolayı bu malzemenin iç direnci çalışması gereken bant aralığından çıkar örneğin soğuk motorda 80 kohm ile ecuya bilgi vermesi gerekirken 150 kohm ile ecuya bilgi verir bu sefer araç soğuk motorda zengin ile çalışacaksa fakir olarak çalışır buda araçta geç çalışma çiğ benzin atma bunun gibi sorunların görülmesine sebep olur.Bir nevi aracın otomatik jiklesinin yanlış çalışmasına sebebiyet verir.Yukarıda belirttiğim değerler örnektir üretici firmanın malzeme ile ilgili data sheeti bu sensörün oda sıcaklığında ve belli derecelerde hangi değerleri vermesi gerektiği bilgisini verir.Kısaca temizlik ile arıza giderme söz konusu değil.Örneğin bazen hararet müşürleri bozulur (bu ect sensörü ile aynı değildir fakat prensip aynı içinde ntc termistörü vardır ) hararet göstergesinde harareti yanlış gösterir buda iç direncin değişmesinden dolayı olur sonuçta yarı iletken zamanla sıcaklık değişimleri bu elemanları bozabiliyor.Ect sensörünü araca tech 1 bağlayıp değerini görebilirsiniz örneğin hararet 90 derecelerde tech 1 dede 90 olduğunu görmek gibi...
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
motor ısı sensörü içinde ntc termistörü vardır zamanla motorun ısısından dolayı bu malzemenin iç direnci çalışması gereken bant aralığından çıkar örneğin soğuk motorda 80 kohm ile ecuya bilgi vermesi gerekirken 150 kohm ile ecuya bilgi verir bu sefer araç soğuk motorda zengin ile çalışacaksa fakir olarak çalışır buda araçta geç çalışma çiğ benzin atma bunun gibi sorunların görülmesine sebep olur.Bir nevi aracın otomatik jiklesinin yanlış çalışmasına sebebiyet verir.Yukarıda belirttiğim değerler örnektir üretici firmanın malzeme ile ilgili data sheeti bu sensörün oda sıcaklığında ve belli derecelerde hangi değerleri vermesi gerektiği bilgisini verir.Kısaca temizlik ile arıza giderme söz konusu değil.Örneğin bazen hararet müşürleri bozulur (bu ect sensörü ile aynı değildir fakat prensip aynı içinde ntc termistörü vardır ) hararet göstergesinde harareti yanlış gösterir buda iç direncin değişmesinden dolayı olur sonuçta yarı iletken zamanla sıcaklık değişimleri bu elemanları bozabiliyor.Ect sensörünü araca tech 1 bağlayıp değerini görebilirsiniz örneğin hararet 90 derecelerde tech 1 dede 90 olduğunu görmek gibi...
Eyvallah.
Gayet net oldu.
Fakat benim takıldığım nokta diyelim ki bu ısı sensörümüz normal şartlarda düzgün çalışıyor aldığı ntc termisötörü bir ihtimal diyelim ilk günkü yapısını korudu diyelim (korumaz ama farzedelim). 22 yıl aracın soğutma sistemi içerisinde Kireç taşı, pasla kaplandı. Bu şekilde sensörümüz verileri düzgün gönderebilir mi?
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Tabiki.hocam pas kirec tortu o sensorun ısıyı dogru olcmesini asla etkilemez merak etmeyin.sensorude temizlemenize hic gerek yok aciklamada da belirtildigi gibi.ısı sensoruyle ilgili bir hata varsa ugrasmadan degistirin

SM-G9250 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Tech 1 cihazımıs servis hariç yok ki servise de sormadım daha. Tahmini değişecem artık. Dediğim gibi bu sorun sadece eksi soğuklarda meydana geliyor. Tabi başka nedenden dolayı da geç çalışma yapar ama bu sensör sorunu ağırlıklı. Buji buji kabloları bobin yeni pompa her ne kadar basıncını ölçemesek de da sorun gözükmüyor. Cevaplarınızdan dolayı temizlemekten de vazgeçtim. teşekürler.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Araçda geç çalışma için ilk şunu yapın aracı biraz çalıştırıp stop edin benzin kütüğü üzerindeki siboba bastırın benzin fışkıracaktır biraz onu gözlemleyin daha sonra aracı yine çalıştırın stop edin sonraki güne dek marşa basmayın sabah çalıştırmadan önce siboba tekrar bastırın ilk fışkırttığı kadar benzin fışkırması olacakmı bi gözlemleyin eğer olmuyorsa benzin basıncı kütükte kalmadığından araç geç çalışıyor.Burdan bi sonuç çıkmaz ise lpg sıralı ise enjektöre giren ana boruyu söküp sabah o şakilde çalıştırın.Genelde araç çalıştıktan sonra hemen marş alıyorsa sabahları geç alıyorsa kütükte benzin kalmadığından oluyor
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Araçda geç çalışma için ilk şunu yapın aracı biraz çalıştırıp stop edin benzin kütüğü üzerindeki siboba bastırın benzin fışkıracaktır biraz onu gözlemleyin daha sonra aracı yine çalıştırın stop edin sonraki güne dek marşa basmayın sabah çalıştırmadan önce siboba tekrar bastırın ilk fışkırttığı kadar benzin fışkırması olacakmı bi gözlemleyin eğer olmuyorsa benzin basıncı kütükte kalmadığından araç geç çalışıyor.Burdan bi sonuç çıkmaz ise lpg sıralı ise enjektöre giren ana boruyu söküp sabah o şakilde çalıştırın.Genelde araç çalıştıktan sonra hemen marş alıyorsa sabahları geç alıyorsa kütükte benzin kalmadığından oluyor
Evet onu da düşünmüştüm hatta şu lastik havası basınç ölçerler olur onunla ölçmeyi düşündüm bir ara yalnız hava için imalat edilmiş sıvıda işe yarar mı? İkincisi bu sibobu 1-2 kere aradım bulamadım enjektör kütüğü biraz derinlerde üstede sıralı lpg nin enjektörleri var biraz işi zorlaştırıyor. O tüp olayıda 1 hafta sıfır lpg bitik kullandım aynı problem devam etti. -1 lerde gene sorun pek yok ama -10 ve daha soğuklarda problem baya kendini gösteriyor. Çalışmamakla direniyor araç.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
resimlerde c20ne raillere baktım sibop göremedim şimdi detaylı fazla resim de yok bosch car servislerden yardım alabilirsiniz aslında basınç ölçme konusunda
 
Üst