motor değişimi

moarrriankato

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,
VEctra 1,6 full artı full aracım var. Aracım dan o kadar memnunum ki, değiştirmeyi aklımdan geçiriyorum ama arabama kıyamıyorum.
Sormak istediğim şey şu :
2,0T veya 3,2 gibi komple bir motor bulsam ve benim aracın motoruyla komple değişim yapabilir miyim ?
şuanda 10,000 lirayı gözden çıkarmış durumdayım.
Sizden gelecek olan cevaplara göre aracımı satacağım veya tutacağım.
Daha önce böyle bir değişim yapmış olan arkadaş var mı ?
 

octinum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
O bütçeyle olmaz muhtemelen. Yani en azından düzgün olmaz.

Bir de full artı full'ü anlamıyorum ben. :) Elegance filan var ama öyle bir seçenek yok. 1.6 full artı full ise 2.0T için full artı full artı full artı full; OPC'ler full artı full artı full artı full artı full demek gerekecek. Aynı şekilde en alt pakete de full eksi full demek gerekiyor.

Halbuki komple "full"ü kaldırsak hepimiz rahat ederiz gibi geliyor. :)
 

moarrriankato

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Dur daa. Azıcık böbürlenelim :)
Full artı full derken gerçekten full. Yani esktra olarak deri koltuklu, sanroof lu, koltuk ısıtmalı, ıvır zıvır ne ararsan var. O yüzden Full artı full :)

yani eğer olursa 10,000 tl bütçeyi de geçebilirim ?
Niyetim komple motor alıp benim motor ile değiştirmek.
Böyle birşey olabilir mi ?
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bütçeye filan hiç girmeden, zaten teknik muayene açısından olmaz.

Motor değişiminde, yeni motorla orjinalinin arasında belirli bir yüzde fark olması gerekiyor. Oranı tam hatırlamıyorum yüzde 15 mi, 20 mi neydi?
Ama sizde zaten 100 bg'den 200 bg'e (2.0T'ler kaç bg'di hatırlayamadım) çıkma olacak. Yasal oranın çok çok üstünde.

Kısacası olmaz :-( 2.0T VEctra C veya 1.6T İnsignia düşünülebilir.
 

octinum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Dur daa. Azıcık böbürlenelim :)
Full artı full derken gerçekten full. Yani esktra olarak deri koltuklu, sanroof lu, koltuk ısıtmalı, ıvır zıvır ne ararsan var. O yüzden Full artı full :)

yani eğer olursa 10,000 tl bütçeyi de geçebilirim ?
Niyetim komple motor alıp benim motor ile değiştirmek.
Böyle birşey olabilir mi ?

Aaa ne güzelmiş. :) Paket adı var mı? Elegance + konfor paket filan gibi bir şey? Full artı full olsun sizi mi kıracağız? :)

butterfly_effect'in söylediği durum var bir de, yasal açıdan olmayabilir. Kıyıp satamıyorsunuz anladığım kadarıyla; o aksesuarlara sahip araba bulmak da çok kolay değil. Manuel şanzımansa belki turbo gibi çözümlere sapılabilir. Abartılı olmayan bir turbo uygulaması yıpranmayı da çok çok fazla artırmaz doğru yapıldığında.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bütçeye filan hiç girmeden, zaten teknik muayene açısından olmaz.

Motor değişiminde, yeni motorla orjinalinin arasında belirli bir yüzde fark olması gerekiyor. Oranı tam hatırlamıyorum yüzde 15 mi, 20 mi neydi?
Ama sizde zaten 100 bg'den 200 bg'e (2.0T'ler kaç bg'di hatırlayamadım) çıkma olacak. Yasal oranın çok çok üstünde.

Kısacası olmaz :-( 2.0T VEctra C veya 1.6T İnsignia düşünülebilir.

Ben de araştırmıştım %30 olarak aklımda kalmıştı :)

Tavsiye etmiyorum ama belki Gürcistan'dan illegal yollarla o işlere girişilebilir ancak muayeneden ve trafik çevirmesinden geçme ihtimali ortadan kalkar :) Trafikte tedirgin bir şekilde gezmeye değer mi ? Değmez :)
 

moarrriankato

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı, dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu ve araç dış gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranmayacaktır.

Bu bizim devlet niye böyle yaa :(
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Geçen yazmıştım . Bir aracın motor değişimde motor hacmi değişmesi söz konusu bile değil .

Benzinli araçlarda motorun üretim yılı aracın üretim yılına eşit yada yeni olmak kaydı ile eşit motor hacminde %30 bg olarak artışa .

Dizel araçlarda ise benzinli ile aynı şartlarda %50bg artışına izin verilir .

Bundan daha fazla artışlarda kesinlikle onaylı kuruluş tarafından TSE uzmanı eşliğinde yapılacak testlerin geçmesi ile motor mukayese raporu alırsınız .

Proje çizimi vs vs işte çok tutmuyor sınırlar içindeki motorlarda ;)
 
Üst