Motor blok çatlağı kesin çözümleri

skykhaan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese selam,foruma tesadüf eseri nette gezerken rastladım ve ilk gözüme çarpan motor blok çatlağından müzdarip bir arkadaşın haberi oldu.
Aynı derdi yaşamış ve uzun süre çözüm arayıp sonunda bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Türkiye'ye yeni getirilmiş bir teknolojiyi uygulayan bir firmada problemimi çözdüler sağolsunlar..
Aracım 1999 ford mondeo,aracı motor yeni yapılmış diye aldım ancak araç bir hafta sonra hararet yapmadığı halde çatladı,belki daha öncede vardı bu problem büyüdü orasını bilmiyorum.Ama benim ustam motoru söktüğünde daha

önceki tamirde motorun 1.5 olması gerekenden fazla taşlandığını söyledi,motordaki yüksek basınç sebebiyle blokta 5 adet çatlak oluşmuş.Çatlaklarda öyle yerlerdeki (buji yuvalarında) hangi kaynakçı gördüyse çıkma al bu adam

olmaz dedi.Lafı uzatmayım sora sora bu firmayı buldum ve adamlar çatlakları tamir ettikleri gibi motor bloğunun üstünü 4mm doldurdular hatta işlemi web sayfalarında ve youtubeda yayınlıyorlar şu an..

(/https://www.youtube.com/watch?v=P3iObpL7_Rw)


Aracımın motoru taşlandı ve şimdi tam sıfır motor oldu kullanıyorum..Fiyat olarak çıkmanın bile yarısı kadar tuttu.. Kaynakta ısı ve ateş olmadığı için motorda çarpılma dönme



olmuyor.Döküm olsun aliminyum olsun her türlü motoru,cantı radyatörü sorunsuz ve garantili kaynatabiliyorlar.
Bu tür problemleri olan arkadaşın problemine yardımcı olabilirsem ne mutlu.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

skykhaan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Ben bu işlem için 500 lira verdim..Ama gördüğünüz gibi adamlar olmazı yaptı
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Şimdi reklamlar :)

imla hataları için affola mobil gönderi
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Firmadaki yetkili/diplomasını kiralayan mühendise şu soruları sorun.

Bu şekilde yüzeye püskürtülüp basınç altında sıkıştırılan alüminyum partiküller mi yoksa döküm alüminyum mu yüzey basınç gerilmesine karşı daha iyi mukavemet gösterir?

Motor blokuna delik açacak robotun programlanması için binlerce sayfalık kodlar gerekirken beynelmilel elle taşlanması ne derece doğrudur?

Kaynaklı alanın çevresindeki tanecik yapısı soğuk kaynak sayesinde etkilenmez ve zararlı gerilmelerin oluşması engellenir bu yüzden soğuk kaynak dinamik yük altında çalışan parçalarda değil kaporta gibi statik yük altında çalışan parçalarda dolgu yapmak amacı ile tercih edilir. Hangi tür kaynak olursa olsun döküm kadar mukavemetli değilken ve üstelik soğuk kaynak, kaynak türleri arasında mukavemeti en düşük olanı iken, yüksek basınç ve yüksek sıcaklık altında çeşitli dinamik yükler altında çalışan bir motor blokuna soğuk kaynak yapmak ne kadar sağlıklıdır?

Yeni bir teknoloji değil bu mazisi 1700 lü yıllara dayanan fakat 1940 lı yıllarda literatüre girmiş bir kaynak yöntemidir hatta bildiğimiz diğer kaynaklar gibi çalışan ve gerilen parçaları onarmaktan ziyade basınca maruz kalmayan hatta sabit duran parçalarda dolgu yapmak adına daha çok tercih edilir.


Yurt dışında çatlayan motor bloku atılır komple yeni motor takılır. Motor artık üretilmiyorsa çıkma parçaları bulunur, onlar da yoksa lazer ile kaynatılır.

Türkiye' de bu yöntem tercih edilir çünkü ucuz ve dayanıksız olduğu için 500-1000 arası bir maliyeti vardır. Motor bu şekilde tamir edildikten sonra mümkün olan en düşük devirde sürülerek tanıdık bir galericiye çekilir. Yetmez bir güzel de kilometre düşürülüp piyasa fiyatının 1 tık altında acil ihtiyaç adı altında kısa sürede elden çıkartılır 5.000-10.000 arası yol yaptıktan sonra aynı yerden tekrar çatlar fakat bu olay artık galericiyi bağlamaz. Sonrası; al başına belayı.


Türkiye' de yurt dışında olduğu gibi sıfır motor taktırmak öyle kolay bir iş değil. Paranız olsa bile motoru bulamazsınız. Getirtirim diyen en babayiğidi bile 3 aydan önce getiremez ki o durumda en az 2 motor parasını gözden çıkarmak gerek. O yüzden antifrize dikkat edin ve motor soğumadan yıkamayın diye bas bas bağırıyoruz. Bunlara dikkat ederseniz blok yumurta değil ki çatlasın. En kötü senaryoda araba akordiyon olsa bile "motor bloku" çıkma olacak kıvamda olacaktır.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
iyi de bu blok değil ki silindir kapağı
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
iyi de bu blok değil ki silindir kapağı

Aynen öyle silindir kapağı videoyu izleme şansım biraz önce oldu. :) iş yerinde videolar engelli olmasından dolayı izler iken sonuna kadar bekledim dedim sanırım blok yakında geliyor diye ama bizim blok dan ses seda çıkmadı :D
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Aynen öyle silindir kapağı videoyu izleme şansım biraz önce oldu. :) iş yerinde videolar engelli olmasından dolayı izler iken sonuna kadar bekledim dedim sanırım blok yakında geliyor diye ama bizim blok dan ses seda çıkmadı :D
yani şimdi blok deyince iş değişir blok çatlakları tamiri daha zor ve risklidir silindir kapak tamiri ülkemizde hemen hemen bütün kapakçılar yapabiliyor, yalnız videodaki uygulamayı ilk defa görüyorum faydali bir paylaşım teşekkür ederiz
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
yani şimdi blok deyince iş değişir blok çatlakları tamiri daha zor ve risklidir silindir kapak tamiri ülkemizde hemen hemen bütün kapakçılar yapabiliyor, yalnız videodaki uygulamayı ilk defa görüyorum faydali bir paylaşım teşekkür ederiz

Ben blok dikişleme filan duydum ama bu uygulama dikkatimi çekmedi dersem yalan olur. Dedim sanırım olay baya bir ileri gitmiş ama bekle bekle kapaktan ileri gidemedi video.

Şahsi fikrim blok sorun yaratsa böyle bir uygulamaya gider miyim? Gitmem... Çünkü yamalık da bir yere kadar dayanır sorasın da olacak olan aslında işin başından belli. Özellikle döküm işleri sonradan yapılacak müdahaaleler ile sadece insana zaman kazandırır o kadar daha da fazlası olmaz. Ya temiz çıkma almak yada sıfır varsa aracına kıyamayan biri isek sıfır almak. Kişisel fikrim tabi. Özellikle esnaf kısmına zaten güven ortada. İçler acısı bir durum.
 
Üst