Motor Arıza Lambası

Kaan35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Merhaba;

Geçen hafta ikinci el almış olduğum Astra 1.6 CTDI aracımla ortalama 50 km yol yaptıktan sonra (önceki sahibinin nasıl kullandığını bilemediğim için) aracın yağ, yağ filtresi, mazot filteresi ve hava filtresini değiştirttim. Bir de enjektörler temizlensin diye yakıt deposuna küçük bir şişe katkı attırdım. Servisten çıktıktan sonra yaklaşık 20 km yol yapınca göstergede sarı motor arıza lambası yandı, ancak yol bilgisayarında herhangi bir ikaz belirmedi. Ayrıca aracın çekişinde de bir düşüş hissetmedim. Acaba arıza lambasının yanmasına neden olan sorun ne olabilir ve ne kadar endişelenmeliyim sizce?
Şimdiden ilginiz için çok teşekkürler...
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bakımı yaptırdığınız yer yetkili servis mi acaba? Bazı özel tamirhanelerde araçlara koyulan yakıt/yağ katkıları başa bela oluyor çünkü. Cihaza bağlanmasında fayda var. Arıza ışığı yanıyorsa, bir sorun tespit edilmiştir.
 

Kaan35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bakımı yaptırdığınız yer yetkili servis mi acaba? Bazı özel tamirhanelerde araçlara koyulan yakıt/yağ katkıları başa bela oluyor çünkü. Cihaza bağlanmasında fayda var. Arıza ışığı yanıyorsa, bir sorun tespit edilmiştir.

Bakım yaptırdığım yer yetkili servis değildi. Takılan filtreler de yan sanayi. Sadece motor yağı mobildi. Katkı ise küçük teneke şişede enjektör temizleyen hatırlamadığım bir markaydı. Servisten çıktıktan 20 veya 30 km ilerledikten sonra sarı motor lambası yandı. Ancak yol bilgisayarında bir uyarı çıkmadı ve çekiş gücünde bir düşüş olmadı. Hatta start stop bile çalışıyor. Ama arıza lambası yanmadan önce start tuşuna uzun süre basınca araç yarım marş yapıyordu. Ancak arıza lambası yandığından bu yana starta uzun da bassam kısa da bassam araç yarım marş yapmıyor ve hemen çalışıyor. Yarın işten vakit bulur bulmaz servise götürüp bilgisayara bağlatacağım.
İlginiz ve yanıtınız için çok teşekkür ederim bu arada :)
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bakım yaptırdığım yer yetkili servis değildi. Takılan filtreler de yan sanayi. Sadece motor yağı mobildi. Katkı ise küçük teneke şişede enjektör temizleyen hatırlamadığım bir markaydı. Servisten çıktıktan 20 veya 30 km ilerledikten sonra sarı motor lambası yandı. Ancak yol bilgisayarında bir uyarı çıkmadı ve çekiş gücünde bir düşüş olmadı. Hatta start stop bile çalışıyor. Ama arıza lambası yanmadan önce start tuşuna uzun süre basınca araç yarım marş yapıyordu. Ancak arıza lambası yandığından bu yana starta uzun da bassam kısa da bassam araç yarım marş yapmıyor ve hemen çalışıyor. Yarın işten vakit bulur bulmaz servise götürüp bilgisayara bağlatacağım.
İlginiz ve yanıtınız için çok teşekkür ederim bu arada :)

Şöyle anlatayım hocam, arkadaşım astra g aracını radyatörde hafif damlatma var diye alelade bir tamirciye götürüyor. Tamirci de 2 paket radyatör kaçak tamir katkısı döküyor soğutma suyuna. Netice olarak araç hararet yaptı, açıldığında kullanılan malzemenin motorun su kanallarında bile tıkanıklığa sebep olduğu ortaya çıktı. Düzen tutturamadılar bir daha araca.

Piyasada işe yarayan yahut yararından çok zararı olan bir sürü gerekli gereksiz katkı maddesi var. Maalesef çoğu ürünün faydasından çok zararı var. O yüzden bilindik markalar önerilir. Bir de benzin katkısını dizele, dizel katkısını benzine katıp ortalığı birbirine katan ustalar mevcut.

Bu arada, yağ filtresini orjinal öneririm. Ben 2004 astraya halen orjinal gm yağ filtresi kullandırıyorum.

Eğer enjektör temizliği gerekiyorsa, bunu yapan "pompacı" diye bilinen yerler var. Bunun dışında, bilindik yakıt firmaları (shell, opet, bp) yakıtlarına zaten enjektör temizleyici vb katkıları ideal oranda ekliyorlar. Yani ekstra enjektör temizleyici koymanın bir anlamı yok.
 

Kaan35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Şöyle anlatayım hocam, arkadaşım astra g aracını radyatörde hafif damlatma var diye alelade bir tamirciye götürüyor. Tamirci de 2 paket radyatör kaçak tamir katkısı döküyor soğutma suyuna. Netice olarak araç hararet yaptı, açıldığında kullanılan malzemenin motorun su kanallarında bile tıkanıklığa sebep olduğu ortaya çıktı. Düzen tutturamadılar bir daha araca.

Piyasada işe yarayan yahut yararından çok zararı olan bir sürü gerekli gereksiz katkı maddesi var. Maalesef çoğu ürünün faydasından çok zararı var. O yüzden bilindik markalar önerilir. Bir de benzin katkısını dizele, dizel katkısını benzine katıp ortalığı birbirine katan ustalar mevcut.

Bu arada, yağ filtresini orjinal öneririm. Ben 2004 astraya halen orjinal gm yağ filtresi kullandırıyorum.

Eğer enjektör temizliği gerekiyorsa, bunu yapan "pompacı" diye bilinen yerler var. Bunun dışında, bilindik yakıt firmaları (shell, opet, bp) yakıtlarına zaten enjektör temizleyici vb katkıları ideal oranda ekliyorlar. Yani ekstra enjektör temizleyici koymanın bir anlamı yok.

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Bundan sonra çok daha dikkatli olacağım. Umarım büyük bir sorun çıkmadan atlatırım bu problemi...
 
Üst