meganın önünü dağıttık :(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meftunn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
geçmiş olsun...

ya arkadaşlar nasıl bir mantık yürütüyorsunuz anlayamıyorum... çamurluklar plastikmiş o yüzden güven vermiyormuş vs vs.. arkadaşlar isterseniz o çamurluklar kapı sacları bagaj kapısı ya da motor kaputu... bunlar bez olsun - ki örneği bmw GINA concept - hiç problem değil... önemli olan şasedir..
renault da bu konuda önder markalardan biridir, elektronik robot kaynak ile montaja sahip şase teknolojisini kullanan neredeyse tüm markalar arasında renault bazı markalar ile birlikte ( honda, nissan, peugeot, fiat ) absorbe özelliği yüksek-darbe emici- dağıtıcı, akıcı şase diye tabir edilen optimal analiz programı kullanan markalardan biridir.

daha iyileri de var tabiki... :)

öncelikle bir düz mantık yürütelim. dünyanın en güvenli markalarını sayarsan kaçı plastik aksam kullanıyor? yada plastik kullanan kaç marka var. tamam belki dediğin gibi güvenliğe etkisi çok az olsada belli bir esneme payından sonra kırılması, tamiri olmaması çok kötü. sac olsa düzeltilebilirdi belkide.
45 gün renoda eğitim almış ve 8 markada çalışmış biri olarak "kendi fikrim" renoların sanıldığı kadar güvenli olmadığıdır. ama sevmemem sadece güvenlikdenmi hayır. genelinde sevmem. fiyat politikaları, yedek parça fiyatları, şikayet oranı, sürüşü.
"bence" ncap testlerinin gerçekleşme şekilleri ve hızları gerçek kazaların sadece çok küçük bir yüzdesini yakalıyor. kaçımız 90km hızla gidiyoruzki.

herşeye rağmen bunlar benim düşüncelerim. sizlerinkine de saygı duyuyorum.

(şase konusu 90 larin ortasında çevrecilik vb konularla birlikte tüm üreticiler tarafından kabul edilmiştir, zaten hükümetlerin diretmesi ve mahkemelerde oluşan aleyhlerine kararlarda bu konuda üreticileri mecbur bırakmıştır.
renonun satış tekniğinde güvenliği ön plana çıkarmak şarttır. hatta satıcılarına ilk öğrettikleri müşteriye önce güvenlik özelliklerini açıklamalarıdır.)
 
Babanıza çok geçmiş olsun kardeşim. Emniyet kemeri ne olursa olsun her zaman takılmalı, hava yastığı da bir araçta olmazsa olmazlardan, hayat kurtarıyor.
 
geçmis olsun ama şu yan tarafı kağıt gibi yırtılmıs bunu hep renolarda görüyorum neden böyle kağıt gibi yırtılıyo
 
polat güzel bir düz mantık oluyor bu sadece, ama düz mantıkla olmuyor malesef,
güvenli markalar dediğin başta volvo ve saab ise, her ikisi de sac kullanıyor doğrudur...
ben burada şunu açıklayayım istersen, sac - PP/ABS - Fiber hangisi neden tercih edilmeli??

sac, otomotiv sektöründe son yıllara kadar exteriorda neredeyse sadece sac kullanılmaktadır. bunun başlıca sebebi hali hazırda sac kalıplarının daha kolay üretimi, göreceli olarak uygun maliyetli olması ve teknik olarak boyut sınırlaması olmaması geliyor. ( plastik için enjeksiyon makine tonajı vs gbi kriterler söz konusu ) şekil verilmesi ve kırılma yerine katlanma istenildiği yerlerde - güvenliğe katkısı olması - avantajları arasındadır.


PP, maliyeti az bir hammaddedir, dolayısı ile sac a oranla birim parça maliyeti daha az olmaktadır. Güvenlik testlerindeki kıyaslamalar ve std test kriterlerinde de ödün vermeden başarı elde edilmiştir. ayrıca sac a nazaran daha esnek bir yapıdadır. küçük darbeler ya da çamurluğa yaslanma gibi durumlarda elastikiyeti sayesinde şekil verildiği konuma geri döner, dezavantaj olarak ise en başta teknik kısıtlamalar gelmektedir. plastik üretimi sac şekillendirme tekniği gibi değildir. üretim enjeksiyon vakum vs gibi kalıplar ile yapılmaktadır. öncelikle kalıp üretiminde parça boyutları büyüdükçe ve undercut gibi kalıptan çıkmaya engel köşeler çıkıntılar vs ile kalıp maliyeti yüksek olmaktadır. baskıda da parça boyutu, şekli ve et kalınlığına göre enjeksiyon baskı tonajının yüksek olması birim parça maliyetinin artmasına sebep olmaktadır...
tabi bu sebeple özellikle daha basit üretilebilir ve dolayısı ile parça maliyeti daha az olan bölgelerde kullanımı tercih edilerek ( exteriorda ) ürün maliyetinin azaltılması söz konusu olmaktadır.

fiber - özellikle hafif yapısı sebebiyle yüksek performans beklenen araçlarda,spor ve süper spor otomobillerde tercih edilir. bu tarz tasarımlarda %0,1 lik iyileştirme bile çok büyük avantajlar getirebilir ve yönetim tarafından oldukça desteklenir. ağırlığın azaltılması demek performansa + demektir. ayrıca fiberin sac yüzeyine göre daha az sürtünme katsayısına sahip olması da büyük avantajdır. bazı üreticiler fiberin, fullbody uygulamasını bazıları ise sadece mevcut modelinin spor versiyonu için belirli bölgelerde uygulamasını yapmaktadır. bölgesel uygulamalarda öncelik ağırlık azaltımı iken aynı zamanda ağırlık merkezinin yere yakınlaştırılması da düşünüldüğünde fiber tavan kullanımı önemli bir noktadır. böylece +performans ve +yoltutuş elde etmiş olursunuz.
 
geçmiş olsun
 
arkadaşlar neden hep kendinizi düşünüp tamponlar plastik diyorsunuz. diyelim ki bir yayaya çarptınız, plastik mi yoksa saç mı daha çok zarar verir? bende plastik olması dayanıksız olduğu anlamına gelmiyor...
 
gecmiş olsun :(
 
geçmiş olsun araç pert mi ?

walla dün belli olcaktı yada bugün emin deilim..
araç 2007 model dizel meganın fulü.. benim tahminim en fazla 10 milyarlık hasar çıkar.. bu durumda nolcak bende merak ediyorum
 
geçmiş olsun yeni gördüm konuyu..
 
Büyük geçmiş olsun. Emniyet kemeri keşke takılı olsaydı babanızın. Muhtamelen o darbeleri bile çok az hissedecekti. Emniyet kemeri olmadan hava yastığı öldürücü bile olabiliyor.
 
Geri
Üst